Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Backup van veranderde bestanden

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Backup van veranderde bestanden

Volgens mij, kon je in de 'goede oude tijd' backups maken, waarbij enkel veranderde bestande opnieuw werden weggeschreven. Nu moet men ofwel een heel schijf backuppen, of zoeken welke bestanden er veranderd zijn en die dan overzetten naar de 'backup' schijf.
    Niet enkel lastig, maar soms wordt er iets vergeten.
    Zijn daar echt geen oplossingen meer voor?

Dit kan ook in Windows 10 met behulp van "bestandsgeschiedenis". De eerste keer dat je het gebruikt duurt het heel lang omdat alle bestanden worden geback-upt.
    De volgende keren duurt het een paar minuten omdat dan alleen de nieuwe en aangepaste bestanden worden gepakt.

Comment

Welke schijven praten we over. Van de schijf waarop het besturingssysteem staat moet je een systeemback-up van maken en dat is de hele schijf. Data-schijf is wat anders, maar hoe groot is die dan? Want incrementeel is ook niet alles en soms ingewikkeld.

Comment

Die schijf is 931GB En iets totaal anders? Is Nucia gestopt met het verzenden van mails als er een reactie komt??

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theo2602 Bekijk Berichten
          Die schijf is 931GB En iets totaal anders? Is Nucia gestopt met het verzenden van mails als er een reactie komt??
          Niet dat ik weet. Dus jij hebt maar één schijf in jouw pc. Bestaat die dan uit meerdere partities. En wat is de schijfruimte dan dat die in beslag nemen. Want als je bijvoorbeeld 20-30GB aan data hebt kunt je net zo goed één totale back-up maken op een externe HDD. Heb je wel USB 3.0?

Comment

Neen, ik heb twee schijven de systeem schijf SSD van 250GB en dan de data schijf van zogezegd 1TB. Dan heb ik nog een externe schijf van 2TB verdeeld in 2 partities. Ik heb USB 2
            Last edited by theo2602; 01-10-16, 12:08.

Comment

USB 2.0 is in deze tijd veel te langzaam. Koop geen externe schijven meer die USB 2.0 zijn. Zorg dat je in de toekomst USB 3.0 kunt gebruiken. Nogmaals een totale databack-up hangt af van het aantal GB en hoelang dat duurt. Wil dat niet, dan pas incrementeel.

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
              Working...
              X