Mededeling

Collapse
No announcement yet.

welke freeware firewall ??

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• welke freeware firewall ??

Momenteel gebruik ik Kerio, wat raden de kenners terzake aan ???
    Only the good die young, so be a BASTARD !

Kerio is prima. Gewoon blijven gebruiken, als het bevalt. Sygate is ook goed. Freeware versie: http://smb.sygate.com/products/spf_standard.htm

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Buffy
      Kerio is prima. Gewoon blijven gebruiken, als het bevalt. Sygate is ook goed. Freeware versie: http://smb.sygate.com/products/spf_standard.htm
      daar heb ik probs mee gehad, na een paar dagen startte die niet meer op samen met windows ...

Comment

Ik heb nog nooit problemen gehad met Sygate (Pro versie).
        Maar waarom stelde je deze vraag eigenlijk? Als Kerio bevalt, hoe je toch niet van firewall te veranderen?

Comment

Ik heb nog nooit problemen gehad met Sygate (Pro versie).
          Maar waarom stelde je deze vraag eigenlijk? Als Kerio bevalt, hoe je toch niet van firewall te veranderen?
          veranderen is niet de bedoeling, wat kennis vergaren wel ...

Comment

Misschien kun je hier nog wat kennis vergaren: http://www.wilders.org/firewalls.htm

Comment

Misschien kun je hier nog wat kennis vergaren: http://www.wilders.org/firewalls.htm
              thx, ik ga er wel eens wat rondscharrelen ...

Comment

Hangt er heel erg vanaf wat voor gebruiker je bent.

1. Simpele thuisgebruiker met 1 pc (zonder router)
                Ik denk dat bijvoorbeeld Zonealarm erg zal voldoen aan jouw wensen. Het is makkelijk bij tehouden en het is opzich een prima programma

2. Meerdere pc's + Router
                Voor de meeste is een router al voldoende, deze houd alles in principe tegen tenzij dit vanaf de computer is geinitieerd. Prima beveiliging dus. Je kunt bijvoorbeeld zonealarm er nog naast draaien, altijd goed.

verder gebruik ik zelf een aparte machine voor firewall, heb zo'n hekel aan extra programma's in mijn taskbar. Ik gebruik Smoothwall (www.smoothwall.org)
                Wieger Bontekoe
                Information Trends
                Budget Trends webhosting

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kurt
                  Hangt er heel erg vanaf wat voor gebruiker je bent.

1. Simpele thuisgebruiker met 1 pc (zonder router)
                  Ik denk dat bijvoorbeeld Zonealarm erg zal voldoen aan jouw wensen. Het is makkelijk bij tehouden en het is opzich een prima programma

2. Meerdere pc's + Router
                  Voor de meeste is een router al voldoende, deze houd alles in principe tegen tenzij dit vanaf de computer is geinitieerd. Prima beveiliging dus. Je kunt bijvoorbeeld zonealarm er nog naast draaien, altijd goed.

verder gebruik ik zelf een aparte machine voor firewall, heb zo'n hekel aan extra programma's in mijn taskbar. Ik gebruik Smoothwall (www.smoothwall.org)
                  ok
                  thx voor de info.

Comment

Hallo, ik werk met Zone-Alarm en ik ben er best tevreden mee. Maar nu krijg ik steeds de melding dat ik moet updaten! Is dat persé nodig voor e.v. latere updates of kan ik het laten zoals het is.

Alvast bedankt!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door noortje
                      Hallo, ik werk met Zone-Alarm en ik ben er best tevreden mee. Maar nu krijg ik steeds de melding dat ik moet updaten! Is dat persé nodig voor e.v. latere updates of kan ik het laten zoals het is.

Alvast bedankt!
                      Het is wel verstandig om je Zone-Alarm te updaten ja als de mogelijkheid er is.
                      Last edited by Eagle Creek; 23-12-04, 14:55.

Het rapaille dat per Przewalskipaard arriveerde bij het feeëriek gesitueerde etablissement - komma -

"Verwar de waarheid niet met de mening van de meerderheid"

Comment

Bedankt voor het antwoord, maar dat had ik zelf al kunnen bedenken, maar de vraag was, waarom? Mijn zoon heeft gezegd, als iets goed werkt moet je er niet meer aankomen! Door omstandigheden hebben wij géén kontakt meer, spijtig, but so it be! Dus moet ik nu andere bronnen aanspreken, dat is waarom ik deze vraag hier heb gesteld. Het "waarom"?!!

Comment

Dat klopt..

Maar er kunnen bijvoorbeeld nieuwe beveiligingslekken ontdekt zijn waaruit blijkt dat je beveiliging dus niet goed is.

Wat ik zelf altijd doe is twee maanden wachten voordat ik update. Tegen die tijd zijn de meeste kinderziektes er vaak uit.

Bij mij op school worden de servers geloof ik één keer in de zes maanden geüpdate. Maar vaak zien we dan dat er zich allerlei problemen voordoen.

Dat is mooi als je zoiets in een vakantie doet; kun je het uitesten. Gewoon als thuisgebruiker heb je hier niet altijd de tijd/zin voor of het verstand van.
                          Last edited by Eagle Creek; 27-11-04, 18:37.

Het rapaille dat per Przewalskipaard arriveerde bij het feeëriek gesitueerde etablissement - komma -

"Verwar de waarheid niet met de mening van de meerderheid"

Comment

Ik heb je raad opgevolgd en Zone-Alarm nu pas geupdate. Dat weet ik in het vervolg weer!

Comment

Mijn zoon heeft gezegd, als iets goed werkt moet je er niet meer aankomen!
                              In de computer wereld een zeer slecht advies. Ik als 'zoon' begrijp dat hij dat de makkelijkste uitweg vond maar weet ook wel beter.

Zorg er ALTIJD voor dat virusccanner en firewall up2date zijn. Windows, OK.. die mag je negeren
                              Wieger Bontekoe
                              Information Trends
                              Budget Trends webhosting

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
                              Working...
                              X