Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Instelling WinXP firewall

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Instelling WinXP firewall

Ik heb een router (met firewall ingeschakeld) en de Windows XP firewall staat aan. Nu zie ik zojuist bij de instellingen van de WinXP firewall het volgende:

Windows Firewall --> Tabblad Geavanceerd --> Instellingen van netwerkverbinding (LAN-verbinding2) --> Geavanceerde instellingen --> Services

Hier staan 11 services genoemd:
    -Beveiligde webserver (HTTPS)
    -Extern bureaublad
    -FTP-server
    -Internet Mail Access Protocol versie 3 (IMAP3)
    -Internet Mail Access Protocol versie 4 (IMAP4)
    -Internet-mailserver (SMTP)
    -MDAP-1
    -MDAP-2
    -Post-Office Protocol versie 3 (POP3)
    -Telnet-server
    -Webserver (HTTP)

Alleen bij MDAP-1 en MDAP-2 staat een vinkje, de rest is uit. Ook op het tabblad ICMP staat alles uitgevinkt.
    Wanneer ik nu 1 van de MDAP-services aanklik en ik klik vervolgens op 'Bewerken' (onderin) dan krijg ik de eigenschappen van deze service te zien.

De computernaam/intern IP-adres staat vermeld en er staat dat de service gebruik maakt (zowel voor intern als extern) van UDP poort 3235 (voor MDAP-1).
    Bij MDAP-2 is dit UDP poort 65000.

Weet iemand wat dit is? Ik heb zelf nooit instellingen aan de XP firewall aangepast dus ik weet niet of dit zo hoort. Moet ik die 2 MDAP-services uitzetten of aan laten staan?

Ik hoop dat iemand mij hierbij kan helpen.

MDAP 1 & 2 komen bij mij niet in de lijst voor, zelf gebruik ik een andere firewall (Comodo) dus weet niet waar deze voor zijn.

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
    Working...
    X