Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Agnitum outpost pro

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Agnitum outpost pro

Ik heb me net de outpost pro firewall aangeschaft .
    Ik zit echter met een vraag .
    Deze firewall haalt zijn rules sets van het internet , dus de meeste programmas die ik gebruik hebben al een ruleset ter beschikking van outpost .
    Na de installatie heb ik ervoor gekozen de firewall een week in de auto learn mode te laten staan .
    Is dit een wijs besluit of doe ik dit beter niet ? Ben bang dat als hij niet goed leert mijn beveiliging dus ook niet goed is .
    Op de pcflank site doorstaat hij alle tests , zelfs de leaktest en referer blocking .
    Zijn hier misschien mensen die ervaring hebben met deze firewall , en misschien hier wat nuttige posts over kunnen maken , of moet ik mij beperken tot de uitleg op het agnitum forum ?

Al wel een tijdje geleden dat ik het gebruikt heb. Maar die "auto learn mode", krijg je dan ook van die pop-upjes ?
    Want dan kun je zelf bepalen wat er gebeurt.
    Als de auto learn net zoiets is als bij ZoneAlarm, dan gaat dit alleen om de bekende processen van bijv. Windows. Je e-mail zal dan automatisch toegestaan worden, terwijl je anders een pop-up krijgt. In dat geval hoef je je dus geen zorgen te maken.

Comment

In de auto learn mode zie je helemaal niets .
      Outpost doet van alles zelf, gebaseerd op rules die je van hun site haalt middels de auto update functie .
      Inmiddels is de firewall al 2 x gecrashed zonder een bekende reden.
      Heb hem inmiddels weer verwijderd ! Want ik hou niet van bugs in een firewall .
      Op de pcflank test doorstaat hij echter alle tests zonder moeite , maar dat doet mijn good old sygate ook , alleen deze blocked geen referers .
      Jammer van outpost en mijn geld , maar ik wil wel een goed prog .
      Ga nu toch maar eens met comodo aan de gang .
      Dat is de enige die nog overblijft , na de berichten dat pctools en zone-alarm spy of adware aan boord zouden hebben .
      Look n stop is zo lek als een mandje ( zelf aan den lijve ondervonden).
      Mocht comodo me tegenvallen ga ik toch echt weer terug naar de sterk verouderde sygate.
      Bedankt voor je reactie .
      Groeten.

Comment

ZA spyware aan boord ?
        Nog niet eerder gehoord, waar heb je dat gelezen ?

Comment

Niet de programmas maar hun partners ! Ik heb dit niet juist geformuleerd , maar toch geeft het je te denken . Heb mijn post inmiddels aangepast .
          Last edited by shivan; 16-02-08, 11:52.

Comment

Ja, dat bericht had ik zelf ook gelezen. Zwak van partners dat ze zoiets doen alleen om producten te verkopen zodat zij commissie kunnen opstrijken.

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
            Working...
            X