Mededeling

Collapse
No announcement yet.

defragmenteren

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• defragmenteren

Via HetNet kwam ik op de volgende site:

CNET Download provides free downloads for Windows, Mac, iOS and Android devices across all categories of software and apps, including security, utilities, games, video and browsers

Heeft iemand ervaring met dit progje?
    thnx frejit
    pls visit: www.fishpotatorun.nl

Ik ken het zelf niet, ik gebruik O&O als defragmentatie programma.

Hier heb je een complete uitleg over Auslogics Disk Defrag:
    Helpmij.nl is een gratis computerforum om je te helpen met al je computervragen
    Grtz Lex.

Kijk ook even naar ==> de huisregels <==, dit kan zeer verhelderend werken.
    Moederbord / Processor; Gigabyte GA-X58 Extreme / Core i7 920 2,66GHz @3,67GHz.
    Koeler; Thermal right 120 Ultra Extreme met Sharkoon 120x120x25mm fan.
    Geheugen / Harddisks; Dominator GT 6GB 1600MHz in Triple-channel / OCZ Agility 2 60GB (SSD), OCZ Agility 2 120GB (SSD).
    Videokaarten / Monitoren; 2x Club3d GTX460 Overclocked Edition in SLI / 2x Samsung 2253BW (22 inch).
    Branders; Plextor 820SA.
    Speakers; Logitech z5500.
    Toetsenbord / Muis; Logitech G15 / G5.

Comment

Maar er zijn blijkbaar weinig gebruikerservaringen. Of toch wel?
      thnx frejit
      pls visit: www.fishpotatorun.nl

Comment

defragmenteren

Ik gebruik dit progje al enige tijd naar volle tevredenheid. Simpel en vrij snel. Voor mij werkt dit progje prima.

P.S. Niet iedere fox is een firefox

Het voorkomen van spyware infecties en browser hijacking

Het verwijderen van overbodige opstartitems

Comment

Dan moet je een beetje op Google rondkijken, reviews genoeg:
          ID.nl helpt je bij het kiezen én gebruiken van alles wat je leven gezonder, duurzamer, comfortabeler, slimmer, goedkoper of leuker maakt!

Get the best performance out of your expensive hardware investments, improve your PC's performance and stability.

etc, etc.
          amiek

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frejit Bekijk Berichten
            Heeft iemand ervaring met dit progje?
            Waarom zou je een programma gaan installeren dat Windows zelf al in huis heeft en dat zijn werk prima doet?
            Je zou deze thread eens door kunnen nemen. Je pc wordt in ieder geval niet sneller door een ander defragmentatieprogramma te gebruiken. Met de huidige snelle schijven wordt defragmentatie trouwens steeds minder van belang. Een test van Computeridee toonde laatst aan dat de prestatiewinst na defragmentatie van een flink gefragmenteerde schijf ongeveer 2% bedroeg - niet echt spectaculair dus. Als je op deze manier te werk gaat heb je genoeg aan het defragmentatieprogramma van Windows.
            Als ik niet een beetje gek was zou ik stapelgek worden.

Comment

Nou.....daar was ik het toen ook mee eens, maar sinds ik O&O gebruik, moet ik eerlijk zeggen dat dat net zo goed werkt als windows, alleen een heeeel stuk sneller. En dat defragmenteren je pc niet sneller maakt, ben ik ook niet met je eens. Je merkt echt verschil en dat is geen placebo effect.
              amiek

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door amiek Bekijk Berichten
                sinds ik O&O gebruik, moet ik eerlijk zeggen dat dat net zo goed werkt als windows, alleen een heeeel stuk sneller. En dat defragmenteren je pc niet sneller maakt, ben ik ook niet met je eens. Je merkt echt verschil en dat is geen placebo effect.
                O & O is inderdaad sneller (dat mag ook wel voor $ 50,-) maar defragmenteert niet beter, zoals je zelf ook al zegt. Dat doet AusLogics ook niet. Als je geen verschil zou merken zou je niet hoeven defragmenteren. Maar het verschil is meestal niet echt spectaculair en naarmate de schijven sneller worden heb je steeds minder last van prestatieverlies, ook al is zo'n schijf flink gefragmenteerd.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Guus abc Bekijk Berichten
                  maar defragmenteert niet beter,
                  Misschien wel iets, omdat deze meer rekening houden waar je bestanden op je schijf komen te staan. Maar of je dit merkt? Waarschijnljk niet.

Comment

Heb lange tijd O&O gebruikt, en heb nu PerfectDisk. Wat mij opvalt is dat me notebook sneller afsluit dan met O&O, voor de rest niet veel verschil in snelheid. Maar O&O en PD worden dan toch wel als de betere defraggers gezien.

Comment

Alle bekende defrag-programma's defragmenteren prima - ook Windows eigen schijfdefragmentatie, hoewel dat programma niet erg snel is. Als je geen extra eisen stelt, kun je dit laatste programma eens per twee weken of eens per maandlaten draaien. Laat je de pc dit 's nachts doen, dan maakt het ook niet uit dat dit wat langer duurt dan met andere programma's.
                      Wil je meer snelheid en allerlei extra's (pagefile en MFT defragmenteren, defragmenteren in normale modus terwijl je gewoon op de pc werkt, keuze uit verschillende defrag-methodes, automatische defragmentatie, etc) dan zou ik voor O&O of Diskeeper kiezen.
                      Over AusLogics heb ik trouwens nog steeds zo mijn bedenkingen: klik.
                      Last edited by Guus abc; 02-08-08, 02:08.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Guus abc Bekijk Berichten
                        Wil je meer snelheid en allerlei extra's (pagefile en MFT defragmenteren, defragmenteren in normale modus terwijl je gewoon op de pc werkt, keuze uit verschillende defrag-methodes, automatische defragmentatie, etc)
                        Je hebt ook gratis alternativen die een van die dingen kunnen (bv pagedefrag), en je kan ook gebruik maken van de taakplanner in windows.
                        Wil je natuurlijk 1 programma, en waarbij je geen kennis van iets moet hebben, is een betalend programma zoals guus al zei de gemakkelijkste oplossing.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door EotT Bekijk Berichten
                          je kan ook gebruik maken van de taakplanner in windows.
                          In Windows 2000 kun je Taakplanner wel gebruiken om Windows defrag te openen, maar het starten moet dan handmatig gebeuren. Laat je Taakplanner echter het programmaatje AutoDefrag.exe starten (bijlage bij dit bericht), dan start dit op zijn beurt Windows defrag op, die dan wel automatisch start en na defragmentatie ook weer automatisch afsluit. Werkt overigens ook in XP.
                          Ik laat mijn schijf hiermee eenmaal per week automatisch defragmenteren. De code daarvoor in de batchfile van mijn afsluitprocedure ziet er zó uit.
                          IF %DATE:~0,3% == Mon GOTO defrag

GOTO shutdown

:defrag
                          ECHO.
                          C:\Winnt\AutoDeFrag.exe

:shutdown
                          ECHO.
                          ECHO Shutting down Windows...
                          SHUTDOWN -u -t 5

EXIT
                          Elke maandag (IF %DATE:~0,3% == Mon) wordt er voor het afsluiten dus automatisch gedefragmenteerd. Gisteren is dat dus ook gebeurd en dat is te zien.
                          Last edited by Guus abc; 24-11-08, 23:19.

Comment

een ander defragmentatieprogje : JkDefrag (+ JkDefragGUI) (gratis)
                            Kan je makkelijk automatisch laten werken(ook bv als er een screensaver is , of op bepaalde dag of...)
                            Hier zitten wat meer functies in dan bij het het standaard windows defrag programma of andere gratis defrag progjes. JkDefrag op zichzelf is misschien niet zo heel gemakkelijk zonder grafische gebruikers interface (ENG: Graphical User Interface = GUI) maar JkDefragGUI lost dat probleem op.

Comment

Working...
                            X