Mededeling

Collapse
No announcement yet.

windows 32 bit vs 64 bit

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• windows 32 bit vs 64 bit

Wat is eigenlijk het grote voordeel van 64 bit?
    Je kan meer geheugen enzo hebben, maar gaat je pc er sneller door? (op internet staat er vanalles, wat elkaar tegenspreekt).

Ik heb nu 32 bit, maar zou op deze pc ook 64 bit OS kunnen installeren.

Het enige waarvoor het mij nu intereseert zou de snelheidswinst zijn (áls die er is). Meer geheugen heb ik nu toch niet echt nodig.

En kan je 32 bit softwrae gemakkelijk op een 64OS instaleren, of moet je altijd een aangepaste versie hebben?

Je zal altijd software moeten installeren die voor 64BIT geschikt is, helaas is dat er nog te weinig. Ik heb er (nog) geen ervaring mee, maar het schijnt wel sneller te zijn.
    Grtz Lex.

Kijk ook even naar ==> de huisregels <==, dit kan zeer verhelderend werken.
    Moederbord / Processor; Gigabyte GA-X58 Extreme / Core i7 920 2,66GHz @3,67GHz.
    Koeler; Thermal right 120 Ultra Extreme met Sharkoon 120x120x25mm fan.
    Geheugen / Harddisks; Dominator GT 6GB 1600MHz in Triple-channel / OCZ Agility 2 60GB (SSD), OCZ Agility 2 120GB (SSD).
    Videokaarten / Monitoren; 2x Club3d GTX460 Overclocked Edition in SLI / 2x Samsung 2253BW (22 inch).
    Branders; Plextor 820SA.
    Speakers; Logitech z5500.
    Toetsenbord / Muis; Logitech G15 / G5.

Comment

zal ik nog maar even bij 32 bit blijven.

(is een licentie code van vista voor 32 bit ook geldig voor 64 bit? )

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door EotT Bekijk Berichten

(is een licentie code van vista voor 32 bit ook geldig voor 64 bit? )
        Geloof het niet.
        Grtz Lex.

Kijk ook even naar ==> de huisregels <==, dit kan zeer verhelderend werken.
        Moederbord / Processor; Gigabyte GA-X58 Extreme / Core i7 920 2,66GHz @3,67GHz.
        Koeler; Thermal right 120 Ultra Extreme met Sharkoon 120x120x25mm fan.
        Geheugen / Harddisks; Dominator GT 6GB 1600MHz in Triple-channel / OCZ Agility 2 60GB (SSD), OCZ Agility 2 120GB (SSD).
        Videokaarten / Monitoren; 2x Club3d GTX460 Overclocked Edition in SLI / 2x Samsung 2253BW (22 inch).
        Branders; Plextor 820SA.
        Speakers; Logitech z5500.
        Toetsenbord / Muis; Logitech G15 / G5.

Comment

dacht ik ... zal ik maar bij 32bit blijven.
          thx!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Crash Bekijk Berichten
            Je zal altijd software moeten installeren die voor 64BIT geschikt is, helaas is dat er nog te weinig. Ik heb er (nog) geen ervaring mee, maar het schijnt wel sneller te zijn.
            32 bits programma's draaien uitstekend op Vista hoor.

Ik heb Vista 64 bits omdat deze veel meer geheugen kan adresseren. Voor VMware een nuttige eigenschap.
            .

Comment

Er komt van software toch meestal 2 versies uit? 32 en 64 Bit.
              Dus 32bit werkt ook op 64bit OS? Maar 64bit programma's zijn geoptimalisserd voor 64bit OS(en werken niet op 32bit OS)?

Tiborv, merk jij enige snelheidwinst met je 64bit OS?

Comment

64bits programma's werken nooit onder 32bits OS'en.

Snelheid? Is dat tegenwoordig nog een issue? Alsof de hedendaagse computers nog langzaam kunnen zijn.

Ik vind snelheid totaal niet belangrijk, mij gaat het om het adresseerbaar geheugen. Ik draai via VMware meerdere OS'en tegelijkertijd op mijn PC. Zo heb ik twee Windows 2003 servers en 2 XP clients die tegelijkertijd virtueel kunnen draaien. Zo kan ik software testen zonder enig probleem.

Mijn mening? Staar je niet blind op snelheid. Elk spel zal op een moderne PC uitstekend draaien, alleen de VGA-kaart kan nog van belang zijn, stop daar eventueel meer geld in. Draai gewoon Vista 32bits.

Het grootste probleem met Vista 64bits is namelijk niet de software maar de drivers voor randapparatuur. die is vaak (nog) niet beschikbaar, zeker niet bij iets ouder spul.
                .

Comment

ok bedankt!

Was niet echt dat ik me blind staarde op snelheid, maarwil gewoon alles uit men pctje halen wat erin zit. Extra snelheid is altijd welkom.

Comment

Working...
                  X