Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Extra Ram Geheugen Kopen

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Extra Ram Geheugen Kopen

Hallo mensen,

Ik vindt dat het wel eens tijd word dat ik overstap naar Windows Vista. Nu heeft een vriend van me gezegt dat mijn computer Vista gereed is alleen raad hij me aan om meer ram geheugen te nemen aangezien ik er nu 512 heb en dat de minimum is voor Vista Home Premium.

Nu zou ik graag willen weten waar ik het beste de extra 512 kan kopen of messchien zelf meer als het kan ... mijn budget is namelijk €50,-.

Had vandaag mijn computer open gedaan en heb gezien dat de ram geheugen die er nu in zit zo heet:

Samsung 512 MB IRx8 PC2-4200U-444-12-D3
    CN M378T6553C23-CD5 0533

Hopelijk heb ik jullie hiermee jullie voldoende geinformeerd,
    Dark Seraphim.

Bij mycom koop je voor dat geld twee maal 1GB en houd je nog een tientje over. (kun je een woordenboek of zo voor kopen. ;-)
    .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tiborv Bekijk Berichten
      (kun je een woordenboek of zo voor kopen. ;-)
      Die is goed. Echt goed.

Voor een euro of 50 haal je inderdaad zo'n 2GB in huis. Er zijn zelfs sites die 1GB RAM voor 14,95 aanbieden. Dan ben je al voor 30 euro klaar. Je oude geheugen kan je evt. weggeven of voor een andere pc gebruiken. Met 2GB RAM weet je zeker dat Vista echt lekker loopt.

Comment

Bij mycom koop je voor dat geld twee maal 1GB en houd je nog een tientje over. (kun je een woordenboek of zo voor kopen. ;-)
        of nog minder :

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door EotT Bekijk Berichten
          Niet echt, denk aan de verzendkosten.
          .

Comment

Bedankt voor de info ... ik een beetje rond zitten kijken op jullie sites en bij mycom moet je kiezen uit types enzo en daar begrijp ik dus helemaal niks van.

Bij alternate heb ik deze gevonden, nu moet ik alleen nog weten of deze in mijn computer past ... heeft iemand daar eenig idee over?

De kleine gaatje in de midden moet venen ver zitten als bij de:

Samsung 512 MB IRx8 PC2-4200U-444-12-D3
            CN M378T6553C23-CD5 0533

Dus mocht iemand dat weten zou dat mij uiterst blij maken.

En over de verzend kosten ... ik ga hem wel zelf bij alternate halen er schijnt eentje achter mijn school te zijn .

Comment

Niet alleen op het gaatje focussen .
              Wat er nu inzit is PC4200, de link die je geeft is PC4300.
              Het geheugen zou dus iets langzamer werken dan waar het voor is ontworpen.

Wat is je moederbordtype? Misschien kan er nog wel sneller geheugen in.

Het rapaille dat per Przewalskipaard arriveerde bij het feeëriek gesitueerde etablissement - komma -

"Verwar de waarheid niet met de mening van de meerderheid"

Comment

Niet echt, denk aan de verzendkosten.
                wel echt, als je dichtbij de winkel woont en ze gaat ophalen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Eagle Creek Bekijk Berichten
                  Niet alleen op het gaatje focussen .
                  Wat er nu inzit is PC4200, de link die je geeft is PC4300.
                  Het geheugen zou dus iets langzamer werken dan waar het voor is ontworpen.

Wat is je moederbordtype? Misschien kan er nog wel sneller geheugen in.
                  Ik heb geen idee ... is er een manier op daar achter te komen zonder mijn pc open te maken ... want ik wordt echt gek van die beeld scherm kable .

Ik had mijn computer vandaag open gedaan omdat mijn vriend mij zijn niet gebruikte ram geheugen heeft gegeven alleen past deze der niet in omdat het gaatje/gleufje niet goed zat.

Verder zei hij ook dat ik moest kijken welke moederboard ik had zodat ik wist hoeveel gig ik er in kon doen.

Dus als iemand mij hierbij kan helpen heel graag als het over hardware gaat ben ik net een kip zonder kop .

Comment

Neem twee reepjes van 1GB PC2-4200. Wellicht zal sneller geheugen werken, maar of je dat echt merkt.
                    .

Comment

eeehh oke ... ik raak even de weg kwijt :S

Dus deze zouden het gewoon goed doen in mijn computer?

Zou mijn moederboard 2 gig wel aankunnen?

En hoe kom ik erachter of de gaatje/gleufje wel goed zit?

Comment

Zou mijn moederboard 2 gig wel aankunnen?
                        Daarom moeten we dus het moederbord type hebben.
                        Download eens een programma als Everest Home Edition. Dan hoeft je kast niet open.

Het rapaille dat per Przewalskipaard arriveerde bij het feeëriek gesitueerde etablissement - komma -

"Verwar de waarheid niet met de mening van de meerderheid"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Eagle Creek Bekijk Berichten
                          Daarom moeten we dus het moederbord type hebben.
                          Download eens een programma als Everest Home Edition. Dan hoeft je kast niet open.
                          Gedaan ... heb ook via snelle raport een tekst bestand opgeslagen die kan je hier vinden:

Comment

Die komt uit een Packard Hell, waar weinig info over te vinden is. Volgens Intel kan de chipset (915p) 4GB adresseren, 2 maal 1GB past dus.
                            .

Comment

Oke bedankt voor de hulp mensen het is gelukt . Heb alleen Vista niet geinstaleerd want tijdens de installatie kreeg ik een foutmelding genaamt: 0x80070017 ... dus tja hou het maar bij XP .

Comment

Working...
                              X