Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Pc maakt veel lawaai

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Pc maakt veel lawaai

Hallo nucia,

Mijn pc maakt sinds kort een hels kabaal tijdens het opstarten, en ook tijdens het verichten van veel taken (programma's etc).
    Nu heb ik mijn computerkast dus open gemaakt, en het stof van de ventilator's verwijderd, omdat ik dacht dat dit de oorzaak was van het geluid.
    Helaas maakt hij nu nog steeds veel geluid,, hebben jullie een idee waar het aan kan liggen?

Dit heb ik in/op m'n computer zitten:

Systeem:
    Microsoft Windows XP
    Home Edition
    Versie 2002
    Service Pack 2

Medion
    Professional Computer
    Intel(R)
    Pentium(R) 4 CPU 3.00GHz
    Kloksnelheid: 2.99 GHz, 512 MB

Mvg,

Niels

<edit> ik zie net dat ik hem in het verkeerde subforum heb gepost, maar hij kan vast wel verplaatst worden

Wordt het geluid minder als de pc een paar minuten aan is? Probeer eens voorzichtig 1 voor 1 de ventilatoren tegen te houden. Stopt het geluid dan heb je de veroorzaker.
    Grtz Lex.

Kijk ook even naar ==> de huisregels <==, dit kan zeer verhelderend werken.
    Moederbord / Processor; Gigabyte GA-X58 Extreme / Core i7 920 2,66GHz @3,67GHz.
    Koeler; Thermal right 120 Ultra Extreme met Sharkoon 120x120x25mm fan.
    Geheugen / Harddisks; Dominator GT 6GB 1600MHz in Triple-channel / OCZ Agility 2 60GB (SSD), OCZ Agility 2 120GB (SSD).
    Videokaarten / Monitoren; 2x Club3d GTX460 Overclocked Edition in SLI / 2x Samsung 2253BW (22 inch).
    Branders; Plextor 820SA.
    Speakers; Logitech z5500.
    Toetsenbord / Muis; Logitech G15 / G5.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Crash Bekijk Berichten
      Wordt het geluid minder als de pc een paar minuten aan is? Probeer eens voorzichtig 1 voor 1 de ventilatoren tegen te houden. Stopt het geluid dan heb je de veroorzaker.

Ja idd.
      Ik denk ook dat het met de koeling te maken heeft, miss help het als je de ventilatoren eens helemaal goed schoonmaakt (stofvrij).
      Werkt bij mijn laptop altijd.
      Is zoizo ook niet onbelangerijk om je pc goed stofvrij te houden..
      KLIK HIER voor een vergroting!
      (Klik bovenstaande afbeelding aan voor een vergroting!)

Comment

Ik heb m'n computer stofvrij gemaakt.
        Dit op één ventilator na, omdat op de behuizing waar deze in zit staat dat je hem niet open mag maken.
        Geen idee of het aan deze ventilator ligt, maar ik denk het wel.

Comment

Ik neem aan dat je met die behuizing waar op staat dat je hem niet open mag maken, de voeding bedoelt?

Wat ik hieruit begrijp is dat het niet is opgelost?

Comment

Bij mij was het mijn voedingsventilator die na enkele jaren (en een verbouwing) het geluid van een vliegtuigmotor ging produceren. Enige tijd daarop stopte 'ie er helemaal mee. Versleten kogellagers.
            Deze kun je beter inderdaad niet openmaken en is lastig stop te zetten.

Wel kun je vaak met je gehoor er ongeveer op afgaan om te zien of dat de bron van het probleem is.

Het rapaille dat per Przewalskipaard arriveerde bij het feeëriek gesitueerde etablissement - komma -

"Verwar de waarheid niet met de mening van de meerderheid"

Comment

De ventilator waar opstaat niet openmaken is inderdaad het kastje waar de voeding in zit.
              Het geluid lijkt hier uit te komen.
              Als hier het probleem zit, wat zou dan de beste oplossing zijn?

Comment

Voeding open maken en de fan vervangen. Als je mazzel hebt, dan is de fan met een stekker binnen in de voeding aangesloten. In de meeste gevallen is deze vast gesoldeerd.

Let op,
                Ook al is de spanning van de voeding af op sommige onderdelen blijft nog heel lang hoge spanning staan!!!
                Grtz Lex.

Kijk ook even naar ==> de huisregels <==, dit kan zeer verhelderend werken.
                Moederbord / Processor; Gigabyte GA-X58 Extreme / Core i7 920 2,66GHz @3,67GHz.
                Koeler; Thermal right 120 Ultra Extreme met Sharkoon 120x120x25mm fan.
                Geheugen / Harddisks; Dominator GT 6GB 1600MHz in Triple-channel / OCZ Agility 2 60GB (SSD), OCZ Agility 2 120GB (SSD).
                Videokaarten / Monitoren; 2x Club3d GTX460 Overclocked Edition in SLI / 2x Samsung 2253BW (22 inch).
                Branders; Plextor 820SA.
                Speakers; Logitech z5500.
                Toetsenbord / Muis; Logitech G15 / G5.

Comment

In mijn geval zat de fan inderdaad vast en was dus niet (makkelijk) te vervangen.
                  Ik heb een nieuwe voeding aangeschaft.

Het rapaille dat per Przewalskipaard arriveerde bij het feeëriek gesitueerde etablissement - komma -

Comment

Ik heb een tijd gehad dat de fan van de cpu begon te ratelen na het opstarten. Vooral als het koud was, na een paar minuten ging het weer weg.

Dat heb ik opgelost door de fan te smeren: stikkertje omhoog en één druppel olie met een houten prikkertje aangebracht (soortgelijk plaatje).

Ook als de fan van de voeding vast zit zou dat goed te doen moeten zijn.

Je zou de fan even kunnen stoppen met een limonaderietje om te kijken of het geluid dan ophoud.

Veel fans hebben geen kogellager (ball bearing) maar een sleeve bearing, staat op het stikkertje.

Comment

Voedingsfan:

Fan maintenance

Comment

Ik ga m'n fan zo snel mogelijk smeren, en hopelijk is het probleem dan over :P

Comment

Working...
                        X