Mededeling

Collapse
No announcement yet.

cacheman probleem

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• cacheman probleem

Goedemiddag.
    Ik ben ergens op t internet Cacheman tegengekomen om je geheugen te optimaliseren. Veel goede berichten dus ik probeerde het ook. Na het installeren en de wizards doorlopen te hebben kwam ik erachter dat mijn pc enorm traag is geworden. Dit gaat hem niet worden, dacht ik, en verwijderde het programma weer. Daarna schoot het pas te binnen dat de instellingen gewoon bewaard bleven. Ik heb daarna alles geprobeerd, tot het scannen van het register met verschillende tools, tot het resetten van mijn bios (om te kijken of het daarin zit..). niets hielp. Na het opnieuw installeren van Cacheman heb ik gekeken of er ergens een hersteloptie was.. Die was er wel, maar die wordt pas aangemaakt op het moment van installatie, dus het aangemaakte herstel profieltje is gemaakt van mijn trage systeem.

Nu is er de optie om een profiel vanaf een andere pc te laden, maar ik vroeg me af of het profiel 'initial settings' niet gebonden is aan de hoeveelheid RAM, timings enz.

Zijn er nog opties die ik over het hoofd gezien zou kunnen hebben voor het terugzetten van mijn geheugen?

(XP home edition, systeemherstel is geen optie)

mijn dank zou groot zijn

Gezien je topic op Helpmij ook. Ik ben bang dat je de wijzigingen niet ongedaan kunt maken. Er zijn een aantal wijzigingen in het register gedaan. Ik neem aan dat je niet eerst een backup van het register hebt gemaakt.
    Grtz Lex.

Kijk ook even naar ==> de huisregels <==, dit kan zeer verhelderend werken.
    Moederbord / Processor; Gigabyte GA-X58 Extreme / Core i7 920 2,66GHz @3,67GHz.
    Koeler; Thermal right 120 Ultra Extreme met Sharkoon 120x120x25mm fan.
    Geheugen / Harddisks; Dominator GT 6GB 1600MHz in Triple-channel / OCZ Agility 2 60GB (SSD), OCZ Agility 2 120GB (SSD).
    Videokaarten / Monitoren; 2x Club3d GTX460 Overclocked Edition in SLI / 2x Samsung 2253BW (22 inch).
    Branders; Plextor 820SA.
    Speakers; Logitech z5500.
    Toetsenbord / Muis; Logitech G15 / G5.

Comment

Als Systeemherstel geen optie is zou je nog een herstelinstallatie kunnen proberen. (Dan moet je wel de originele Windows schijf hebben).

Comment

Windows herstellen via de cd heb ik nog niet aan gedacht, ga ik vandaag proberen bedank vor de tip

Comment

Ok. Succes.

Comment

Ik heb het geprobeert met de cd, haalde niks uit. Zal er dus maar aan moeten wennen Toch bedankt voor de moeite.

Comment

Je zou ook belangrijke bestanden op een dvd'tje kunnen branden en daarna de schijf formatteren en Windows opnieuw installeren.

Comment

ja klopt, maar heb geen zin in dat 'gedoe'. Ik heb de gave om het toch weer snel traag te krijgen

Nu je het zegt, ik kan wel wat bizars proberen. Wat zou er gebeuren als ik windows toevallig al op een oude schijf schoon geinstalleerd heb staan en het register simpelweg overzet? :P

Comment

Dan gaat het helemaal mis. En veel sleutels zijn beveiligd, waardoor een groot deel van het register niet eens overgezet kán worden. En de bestaande sleutels (die het waarschijnlijk traag maken), worden niet verwijderd.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mrlorje Bekijk Berichten
                    ja klopt, maar heb geen zin in dat 'gedoe'. Ik heb de gave om het toch weer snel traag te krijgen
                    Het is toch echt de enige manier om je pc 'back to normal' te krijgen Zolang je cacheman niet installeert zal het niet zo gauw fout gaan

Comment

hmm fijn. Heb ff gereboot met de oude HD waar windows schoon op staat, ik gooi hier dan wel alles op wat niet kwijt kan. Is het noodzaak dat alle partisies van de schijf worden geformatteerd of alleen de C:\ ?

Comment

Alleen de C-partitie, aangezien daar Windows op staat geïnstalleerd.

Comment

Oke. Ben hem op dit moment toch maar aan het formatteren, toch een rustige zaterdag ff van PC gewisseld uiteraard..

Allemaal erg bedankt voor de tips & moeite

geleerde les: overal met mijn vingers van af blijven

Comment

Geen probleem
                            Laat even weten of je na het installeren weer een snelle pc heb!

Comment

Dit heb bij mij, en nog 2 vrienden echt geholpen:

Edit: Hoe Cacheman XP te verwijderen:
                              Ga naar Start -> Alle programma's
                              Zoek Cacheman XP op,
                              Doe de uninstaller draaien:
                              Doe niet Automatisch, maar Custom.
                              Druuk op Next of Volgende, en druk op Select All, Druk weer op Next of Volgende, en doe weer Select All, ga zo door tot je overal select all gedaan hebt.
                              Hij zal dan alles gaan verwijderen, en herstart hierna je computer

PAS NA HET HERSTARTEN:
                              Doe daarna even CCleaner de computer opschonen, en daarna even naar Problemen scannen in het register.
                              Downloadlink: http://download.piriform.com/ccsetup204.exe
                              Uitleg CCleaner:
                              Kies bij Opschonen de gewenste dingen
                              Kies bij Problemen:
                              Alle vinkjes
                              Als hij dan gespeurd heeft, doe herstellen.
                              Maak naar eigen keuze even een backup als hij het aangeeft, en druk daarna op "Herstel alle geselecteerde Fouten" en daarna Ok
                              Als het goed is, is nu alles verwijderd wat fouten veroorzaakt in je register.

Als dit klaar is, zou het verwijderd moeten zijn.
                              Last edited by durks; 02-02-08, 23:01.
                              WhatPulse Stats:
                              This user is in team Nucia and is ranked 9th in that team.......

Comment

Working...
                              X