Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Computer upgraden of nieuwe kopen

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Computer upgraden of nieuwe kopen

Hoi ik heb een vraag wat betreft mijn computer,
    Ik wil hem upgraden of kan ik beter een nieuwe kopen,
    Hij is ongeveer 5 jaar oud.

intel celeron processor 2200 mhz
    moederbord asus p4pe

Ik heb hem destijds ook zelf inelkaar gezet.

heb je meer info nodig hoor ik het graag

kan je wat duidelijker zijn: hoeveel RAM, welke videokaart ...

Comment

Mijn ram geheugen is 1024 en 512 heb ik erin zitten

Video kaart NVIDIA GeForce FX 5200 (Microsoft Corporation) (128 MB)
      3D Acceleratie nVIDIA GeForce FX 5200

CPU Type Intel Celeron, 2200 MHz (22 x 100)
      Moederbordnaam Asus P4PE (6 PCI, 1 AGP, 3 DDR DIMM)
      Moederbord Chipset Intel Brookdale i845PE

Geluidskaart Analog Devices AD1980 @ Intel 82801DB ICH4 - AC'97 Audio Controller [B-0]

DRAM Slot #1 1024 MB (DDR SDRAM)

DRAM Slot #2 512 MB (DDR SDRAM)

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Comment

Ik denk dat het verstandiger is voor een nieuwe pc te gaan sparen. Deze upgraden is eigenlijk zonde van het geld.
        Grtz Lex.

Kijk ook even naar ==> de huisregels <==, dit kan zeer verhelderend werken.
        Moederbord / Processor; Gigabyte GA-X58 Extreme / Core i7 920 2,66GHz @3,67GHz.
        Koeler; Thermal right 120 Ultra Extreme met Sharkoon 120x120x25mm fan.
        Geheugen / Harddisks; Dominator GT 6GB 1600MHz in Triple-channel / OCZ Agility 2 60GB (SSD), OCZ Agility 2 120GB (SSD).
        Videokaarten / Monitoren; 2x Club3d GTX460 Overclocked Edition in SLI / 2x Samsung 2253BW (22 inch).
        Branders; Plextor 820SA.
        Speakers; Logitech z5500.
        Toetsenbord / Muis; Logitech G15 / G5.

Comment

Ja daar ben ik het wel mee eens. Zonde van het geld. Voor iets meer heb je een gloednieuwe pc.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Crash Bekijk Berichten
            Ik denk dat het verstandiger is voor een nieuwe pc te gaan sparen. Deze upgraden is eigenlijk zonde van het geld.
            *steekt hand op*

Het rapaille dat per Przewalskipaard arriveerde bij het feeëriek gesitueerde etablissement - komma -

"Verwar de waarheid niet met de mening van de meerderheid"

Comment

Ik ben het ook eens met de drie reacties boven mij.

ALs je zou willen upgraden zou je bijna alle zo niet alle onderdelen moeten vervangen oftewel dat wordt gewoon een nieuwe PC. Vijf jaar is trouwens een vrij normaal aantal jaren wat een PC uithoudt.

Nog wel even een opmerking: het ligt er sterk aan wat je met je PC nu doet of wilt gaan doen. Vind je hem bijvoorbeeld traag of iets dergelijks? Wil je (nieuwe) games spelen? etc. Maar als je een sneller PC wilt dan is ook mijn advies: koop een nieuwe. (En dan zou je deze nog eventueel aan iemand kunnen weggeven/verkopen als je daar behoefte aan hebt.)

Comment

Ik zou graag een multimedia pc ervan maken,
                ik dacht dan kan ik mijn hardeschijven en cd-rom spelers gebruiken,
                en hoef ik alleen een nieuwe moederbord en processor te kopen, Ook dien ik dan geheugen er bij te kopen,

wat voor pc raden jullie mij dan aan,
                ik maak ook veel website`s.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door djjerom Bekijk Berichten
                  Ik zou graag een multimedia pc ervan maken,
                  ik dacht dan kan ik mijn hardeschijven en cd-rom spelers gebruiken,
                  en hoef ik alleen een nieuwe moederbord en processor te kopen, Ook dien ik dan geheugen er bij te kopen,
                  Oude harde schijven, trage schijven, oude interfaces. Dat is zoals een gloednieuwe porshe kopen en er een Renault R4 motor in steken.

Oorspronkelijk geplaatst door djjerom Bekijk Berichten
                  wat voor pc raden jullie mij dan aan,
                  ik maak ook veel website`s.
                  Dat hangt af van wat je budget is.. Waarvoor gebruik je allemaal? Websites maken is niet zo veeleisend, als je daarintegen aan videobewerking doet, of games speelt, is het een ander verhaal.
                  I dislike Macintosh

It's not the fall that kills you— it's the sudden stop at the end.

If you pay peanuts, you get monkeys..

Comment

Ik zou je aanraden om een nieuwe computer te kopen.
                    Op de onderstaande site kun je een samenstelling maken en dan kun je kijken of je binnen je budget blijft.

(\_/)
                    (o.o)
                    (><)

Comment

die website is niet echt handig voor onervaren PC gebruikers, bij de producten wordt nl. geen omschrijving gegeven

Comment

Ik zou kiezen voor de PC builder van Alternate.

Het rapaille dat per Przewalskipaard arriveerde bij het feeëriek gesitueerde etablissement - komma -

"Verwar de waarheid niet met de mening van de meerderheid"

Comment

Working...
                        X