Mededeling

Collapse
No announcement yet.

sneller gamen

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• sneller gamen

ik wil graag sommige pc games wat sneller kunnen spelen, zonder haperingen als je wat langer bezig ermee bent. wat moet je hiervoor upgraden in je pc? een betere videokaart ?

Ja, of je RAM, dus zeg eerst maar even welke videokaart je hebt en hoeveel ram-geheugen.
    amiek

Comment

Voornamelijk de videokaart, maar kijk wel of dat het wel waard is. Je kan wel een hele goede videokaart gaan proppen in een systeem met bijvoorbeeld een 1GHz processor en 256MB geheugen, maar dan schiet je er ook niet veel mee op.

Kan je anders wat systeemgegevens geven?

En let ook op goed geüpdate drivers, zo min mogelijk meedraaiende software, en het uitzetten van visuele effecten wil ook nog wel eens helpen.

Comment

hier even wat gegevens:

processor = 2,8 GHZ intel pentium D, 1024 mb DDR2
        videokaart = 767 mb RAM

Comment

Ik zou het in eerste instantie niet hardwarematig zoeken.
          Controleer eerst eens op updates voor de drivers van je videokaart.
          Verwijder zo veel mogelijk overbodige opstartitems. (Zie mijn handtekening).
          Schoon alles eens op met CCleaner. (Zie weer mijn handtekening).
          Defragmenteer je schijf eens.
          Ga ook eens naar de Eigenschappen van Computer -> Geavanceerde systeeminstellingen -> tabblad Geavanceerd -> Instellingen onder Prestaties -> Visuele effecten, en klik daar op Beste prestaties.
          Last edited by The7thStranger; 01-03-08, 21:19.

Comment

met Ccleaner schoon ik regelmatig op, en ik defragmenteer ook 2x in de week. alleen waar kan ik die updates voor mijn driver vinden?

Comment

Typ even bij Start > Uitvoeren: devmgmt.msc
              Kijk daar bij Beeldschermadapters, en kijk wat voor videokaart je hebt.
              Dan kijk ik even voor je welke je moet hebben.

Comment

het is een ATI radeon 1100 Xpress

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door yeitsme Bekijk Berichten
                  het is een ATI radeon 1100 Xpress
                  Dat is een onboard videokaart van een laptop, hier kun je geen wonderen van verwachten met gamen.
                  videokaart = 767 mb RAM
                  Dit zal shared memory zijn, dus wordt het van je 1024MB geheugen afgehaald. Wat weer een groot nadeel is.
                  Grtz Lex.

Kijk ook even naar ==> de huisregels <==, dit kan zeer verhelderend werken.
                  Moederbord / Processor; Gigabyte GA-X58 Extreme / Core i7 920 2,66GHz @3,67GHz.
                  Koeler; Thermal right 120 Ultra Extreme met Sharkoon 120x120x25mm fan.
                  Geheugen / Harddisks; Dominator GT 6GB 1600MHz in Triple-channel / OCZ Agility 2 60GB (SSD), OCZ Agility 2 120GB (SSD).
                  Videokaarten / Monitoren; 2x Club3d GTX460 Overclocked Edition in SLI / 2x Samsung 2253BW (22 inch).
                  Branders; Plextor 820SA.
                  Speakers; Logitech z5500.
                  Toetsenbord / Muis; Logitech G15 / G5.

Comment

Er vanuitgaand dat je Vista 32-bit hebt, heb ik deze driver voor je gevonden.
                    Je moet Option 1 hebben. Die even downloaden en installeren, opnieuw opstarten, en kijken of het verbetert.

Maar, zoals Crash al zei, het is een onboard kaart, dus verwacht geen wonderen.

Heb je geen Vista, al zegt je profiel van wel, moet je dat even melden, want dan moet je een andere driver hebben.

Comment

oh, dat is niet echt leuk want dit is gewoon een normale pc die me €700,- heeft gekost. kan ik er misschien een nieuwe videokaart in laten zetten? en kost dat ook veel

Comment

Noem eens het merk/type pc op, want als ik op je videokaart ga zoeken, dan kom ik toch echt op een laptop uit.
                        Grtz Lex.

Kijk ook even naar ==> de huisregels <==, dit kan zeer verhelderend werken.
                        Moederbord / Processor; Gigabyte GA-X58 Extreme / Core i7 920 2,66GHz @3,67GHz.
                        Koeler; Thermal right 120 Ultra Extreme met Sharkoon 120x120x25mm fan.
                        Geheugen / Harddisks; Dominator GT 6GB 1600MHz in Triple-channel / OCZ Agility 2 60GB (SSD), OCZ Agility 2 120GB (SSD).
                        Videokaarten / Monitoren; 2x Club3d GTX460 Overclocked Edition in SLI / 2x Samsung 2253BW (22 inch).
                        Branders; Plextor 820SA.
                        Speakers; Logitech z5500.
                        Toetsenbord / Muis; Logitech G15 / G5.

Comment

bedankt voor de link stranger ik ga nu ff opnieuw opstarten en daarna ga ik naar het type kijken

Comment

Het zou ook een onboard kaart in je pc kunnen zijn, hoeft niet per se een laptop te zijn.
                            In ieder geval, kom ik ook op onboard uit.

Comment

heb inmiddels alles geinstalleerd. waar kan ik nu vinden welk type pc ik heb?

Comment

Working...
                              X