Mededeling

Collapse
No announcement yet.

pc nog traag, na recovery

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• pc nog traag, na recovery

Ik heb een microstar pc, windows xp.
    Enige tijd geleden is mijn desktop vastgelopen ondanks norton; er startte niets meer op. Heb toen met een recovery cd-rom de zaak hersteld. Programma’s en drivers wederom geïnstalleerd. Tot enig resultaat heeft dit wel geleid: hij start op en programma’s verschijnen. Maar alles zeer, maar dan ook zeer, traag. Het duurt 10 minuten vooral er überhaupt een beginscherm is. Kan, als het moet nog wel via internet werken, maar dan moet ik uren voor over hebben. Let wel ik ben een leek, maar wat mij bevreemde was dat ik dacht dat ik “mijn documenten” kwijt zou zijn. Deze toch weer gevonden,weliswaar met een “waas” (grijzige iconen), maar kon ze weer oppakken. Ik vond dat vreemd, want ik dacht dat ik schijf geschoond zou hebben. Ik heb via de gebruikershandleiding van de cd-rom de juiste dingen gedaan, denk ik.
    Ik werk nu via mijn lap top, zonder problemen, maar kan het niet uitstaan dat ik een “goede”pc.op zolder heb staan waarmee ik niet kan werken.
    Is er een wijze waarop ik geholpen kan worden?

BVD
    Eduard

Kan je ook aan een 'gewone' XP cd komen? Dan moet je daar eens naar de Herstelconsole gaan (druk op R), en daar format c:\ typen. Dan wordt je schijf geformatteerd. Hierbij gaat alles verloren, dus je moet zorgen voor backups van je belangrijke bestanden/documenten.
    Start daarna weer op van de herstel-cd, en installeer zoals je eerder hebt gedaan.

Comment

Nee,
      helaas. Heb alleen recovery. Wat bedoel je met een gewone xp cd? En hoe zou ik daaraan kunnen komen?

Comment

Een Windows cd zou je in weze gewoon kunnen lenen.

Heb je een floppydrive? Dan zou je ook een opstartdiskette kunnen maken, en daarvandaan de prompt openen.

Comment

ik heb wel een floppydrive, maar hoe dan verder?

Comment