Mededeling

Collapse
No announcement yet.

hoe krijg je ondertileling

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• hoe krijg je ondertileling

hoe krijg je ondertileling bij een film
    heb du ondertileling al en de film maar weet niet hoe je het er bij moet krijgen
    het er in de film slepen werk niet met welk programma moet je de ondertileling openen

Nee, dat zal zo niet gaan. Als je ondertiteling in een film wilt, zul je de film samen met de ondertiteling moeten branden op DVD. De ondertiteling ( meestal een .srt bestand) kun je trouwens openen met kladblok. Dan kun je hem lezen, maar verder kun je er zo niets mee. Ik gebruik Subtitle Workshop om de ondertiteling gelijk te zetten met de film, want de tijden wijken vaak af. En als ik dat allemaal goed heb, laat ik de film, samen met de ondertiteling converteren door ConvertXtoDVD. Daarmee kun je het dan gelijk op DVD branden.
    amiek

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door amiek Bekijk Berichten
      Nee, dat zal zo niet gaan. Als je ondertiteling in een film wilt, zul je de film samen met de ondertiteling moeten branden op DVD. De ondertiteling ( meestal een .srt bestand) kun je trouwens openen met kladblok. Dan kun je hem lezen, maar verder kun je er zo niets mee. Ik gebruik Subtitle Workshop om de ondertiteling gelijk te zetten met de film, want de tijden wijken vaak af. En als ik dat allemaal goed heb, laat ik de film, samen met de ondertiteling converteren door ConvertXtoDVD. Daarmee kun je het dan gelijk op DVD branden.
      nee ik wil de film alleen op de pc zien

Comment

Dan kun je geen ondertiteling gebruiken.
        amiek

Comment

Dan kun je geen ondertiteling gebruiken.
          jawel heb dit eerder gedaan moest je de ondertileing naar de film slepen ofzo als de film begon

ik heb de film op de pc en de ondertileling ook maar was zo stom om hem te openen met internet en nu doet hij het niet meer

Comment

Je kunt toch rechtsklikken en dan 'Openen met' kiezen. Daar kladblok voor nemen. De manier die jij nu zegt ken ik niet en volgens mij kan dat niet zo.
            amiek

Comment

maar als je dat op een dvdtje zet en dan afspeelt kan het wel ??

Comment

Ik gebruik meestal media player classic. Gewoon film starten en ondertitels in het venster slepen
                Wat ook werkt bij mij is gewoon de ondertitels exact dezelfde naam geven als de film. Zet de ondertitels in dezelfde map als de film, en dan worden de ondertitels automatische geladen als je bv windows media player gebruikt. Hiervoor moeten je ondertitels wel helemaal correct lopen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door EotT Bekijk Berichten
                  Ik gebruik meestal media player classic. Gewoon film starten en ondertitels in het venster slepen
                  Wat ook werkt bij mij is gewoon de ondertitels exact dezelfde naam geven als de film. Zet de ondertitels in dezelfde map als de film, en dan worden de ondertitels automatische geladen als je bv windows media player gebruikt. Hiervoor moeten je ondertitels wel helemaal correct lopen.
                  ja maar ik ze exact dezelfde de naam geef wil dat niet opdat hij zeg bestandsnaam bestaat al
                  wat voor bestand moet die ondertileling zijn srt of avi of iets anders ??
                  Last edited by spycid; 04-03-08, 17:29.

Comment

alleen de extensie moet anders zijn. bv
                    • naam_van_de_film.avi (film)
                    • naam_van_de_film.srt (ondertitel)

de extensie mag je laten zoals die nu is (kan iets anders zijn als hierboven, alleen het stuk voor .avi/.srt/... moet je veranderen)

Comment

heb ik gedaan nog steeds geen ondertileling

cannot render the file

Comment

VLC media player kan volgens mij ondertiteling uit .srt bestanden importeren

Comment

Ja, met VLC kan het wel. Je start de film (bladibla.avi), noemt je ondertiteling bladibla.srt en sleept hem in de film. Loopt je indertiteling niet gelijk, kun je dat aanpassen met Subtitle Workshop. Freeware en supermakkelijk. Ondertitels aanpassen, klikken op Opslaan als, in het venstertje SubRip kiezen.

@EotT: met WMP11 lukt dat niet, misschien met Classic wel.
                          amiek

Comment

@EotT: met WMP11 lukt dat niet, misschien met Classic wel.
                            werkt wel hoor

Comment

Bij mij niet, maar misschien mis ik wel weer een of andere codec. Maar VLC doet het prima.
                              amiek

Comment

Working...
                              X