Mededeling

Collapse
No announcement yet.

vragen en problemen mbt overbodige opstartitems

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• vragen en problemen mbt overbodige opstartitems

Ik ben bezig met grote schoonmaak/probleemoplossing o.a. ivm steeds tragere computer. Zojuist de instructie van EagleCreak gevolgd wat betreft de opruiming van overbodige opstartitems (mbv msconfig en castlecops).
    Ik heb de volgende processen uitgezet: atiptaxx.exe, SMTray, realsched, Acrotray, dumprep o -k en 0 -u, SFAgent, Google Toolbar Notifier, NBJ en Adobe Gamma Loader.

Ik heb twijfels over het uitzetten van de volgende processen omdat ze niet (of niet exact zo) in de castlecops lijst staan: OSA9.EXE -b -l, BridgeMon, Speedtouch 121g Wireless USB Monitor, Adobe Acrobat Snelle start.

Verder twijfels mbt:
    - PRISMSVR.EXE Dit hoort bij de Speedtouch USB Monitor. Advies van Castlecops was (alleen) uitzetten als het vermoeden bestaat dat hij problemen veroorzaakt. Dat zou nog best eens kunnen (zie een andere recente post ivm het niet automatisch willen opstarten van de draadloze verbinding)
    - MSMSGS.EXE (is dit inderdaad een worm geinstalleerd door W32/ACROBOT-NL? )

Verder is een van de processen naamloos en is ook het opdrachtveld in msconfig leeg. Lokatie is HKLM\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run. Wat voor proces is dat en wat moet ik ermee?

Tenslotte heb ik nu een nieuw probleem: na het uitzetten van de processen in msconfig en vervolgens opnieuw opstarten krijg ik de melding: "U hebt met het hulpprogramma voor systeemconfiguratie wijzigingen aangebracht. Het hulpprogramma is in Diagnostische of Selectieve opstartmodus gebruikt. Hierdoor wordt dit bericht weergegeven en wordt elke keer wanneer u Windows start het hulpprogramma gestart. Kies normale opstartmodus op het tabblad algemeen als u Windows normaal op wilt starten en de veranderingen ongedaan wilt maken ". Maar wat ik wil is dat de veranderingen geaccepteerd worden en ik 'normaal' kan opstarten.

Vraag: hoe kan ik mijn computer laten accepteren dat ik die ondersteunende processen niet meer wil laten opstarten zonder dat ik elke keer die melding krijg?

OjehOjeh

Ok, allereerst:
    hoe kan ik mijn computer laten accepteren dat ik die ondersteunende processen niet meer wil laten opstarten zonder dat ik elke keer die melding krijg?
    Door een vinkje in dat scherm te zetten.
    Verder:
    *MSMSGS.EXE hoort te staan in C:\Program Files\Messenger. Staat het ergens anders, kan het spyware zijn.
    *PRISMSVR.EXE: zet het eens uit en kijk wat er gebeurt, is er geen verandering, vink je het weer aan.
    *OSA9.EXE -b -l: hoort bij Office 2000. Kan je uitvinken.
    *Adobe Acrobat Snelle start: kan je uitvinken.
    *Speedtouch 121g Wireless USB Monitor: kan je uitvinken. Krijg je problemen, vink je het weer aan.
    *HKLM\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run: kun je uitvinken.
    amiek

Comment

Dank je wel.
      Het uitzetten van de processen die bij de Speedlinq USB monitor horen lijkt ervoor te zorgen dat de netwerkverbinding nu (meestal) wel automatisch opstart. Nog even afwachten wat de definitieve ervaringen zijn, maar vast bedankt.

OjehOjeh

Comment

Working...
      X