Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Fysiek/virtueel/werkgeheugen?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Fysiek/virtueel/werkgeheugen?

Mijn pc is traag de laatste tijd, nu ben ik wat op zoek gegaan en begrijp ik sommige dingen niet. Zoals bijv. mijn fysieke geheugen is 256 MB, alleen er is maar 26.04 beschikbaar. Wat wil dit zeggen?
    Ook heb ik een probleem met opstarten door Norman. Ik heb hier wat voor moeten uitvoeren en opsturen. Norman meldde (a.h.v. gegevens die ik opgestuurd heb) dat er maar 52 MB werkgeheugen beschikbaar is. Terwijl mijn pc sowieso veel meer werkgeheugen heeft.

Mijn vragen:
    1. Wat betekent al het bovenstaande?
    2. Wat zou ik kunnen proberen en/of uitvoeren om het te verbeteren en te verhelepn?

Oorspronkelijk geplaatst door Eelkebee Bekijk Berichten
    1. Wat betekent al het bovenstaande?
    Het beschikbare werkgeheugen is het totale fysieke geheugen (256 MB) min het deel dat daarvan in gebruik is. Als er 52 MB werkgeheugen beschikbaar is, is er dus 204 MB in gebruik.
    Oorspronkelijk geplaatst door Eelkebee Bekijk Berichten
    2. Wat zou ik kunnen proberen en/of uitvoeren om het te verbeteren en te verhelepn?
    256 MB geheugen is voor Windows XP echt te weinig. Je zou er minimaal 256 MB bij moeten plaatsen, maar beter is 512 MB of zelfs 1 GB erbij. Geheugen kun je nooit teveel hebben.
    Als ik niet een beetje gek was zou ik stapelgek worden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Guus abc Bekijk Berichten
      Geheugen kun je nooit teveel hebben.
      Mhoah. Als je een 32bits OS hebt, kun je geheugen bij prikken wat je wilt, er wordt toch nooit meer dan 3.25GB gebruikt. Beetje zonde als je 4x2GB hebt gekocht...
      .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tiborv Bekijk Berichten
        Mhoah. Als je een 32bits OS hebt, kun je geheugen bij prikken wat je wilt, er wordt toch nooit meer dan 3.25GB gebruikt. Beetje zonde als je 4x2GB hebt gekocht...
        Dat weet ik, maar ik denk niet dat ik dat erbij had moeten vermelden. Ik neem tenminste niet aan dat TS nu ineens 8 GB gaat bijplaatsen.
        Als ik niet een beetje gek was zou ik stapelgek worden.

Comment

lol @ Guus .

Evengoed naar Eelkebee toe: hoelang wil je deze PC nog gaan gebruiken? Zo te horen is het al een oudje.

Het rapaille dat per Przewalskipaard arriveerde bij het feeëriek gesitueerde etablissement - komma -

"Verwar de waarheid niet met de mening van de meerderheid"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Guus abc Bekijk Berichten
            Dat weet ik, maar ik denk niet dat ik dat erbij had moeten vermelden. Ik neem tenminste niet aan dat TS nu ineens 8 GB gaat bijplaatsen.
            TS niet...

Eageltje vindt deze PC oud en probeert mij een Celeron 733 aan te smeren als zijnde een Pentium 3.....
            Last edited by Tiborv; 03-05-08, 12:15.
            .

Comment

Working...
            X