Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Prestige, fps en svchost probleem

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Prestige, fps en svchost probleem

Hello,

Ik heb de laatste tijd gekeken naar hoe mijn computer werkt en ik ben tot de conclusie gekomen dat het veel beter kan. Daarom kom ik met 2 punten, waarvan ik er 1 als probleem zie.

CPU: GeForce 6600 GT
    AMD Athlon(tm) 64 Processor 3000+

1. Soms, dit lijkt random te gebeuren, lagt mij cpu ~20 sec.-3 minuten lang. Als ik dan naar Windows Taakbeheer ga, zie ik dat 1 van mijn svchost.exe's (system) zo'n 99% van m'n totale cpu geheugen (?) in beslag neemt, waardoor ik enorm lag en niets kan doen in de tussentijd. Hebben jullie enig idee hoe ik dit op zou kunnen lossen of waar dit aan zou kunnen liggen.

2. Mijn FPS in bijvoorbeeld CoD4 zit vaak in het rood (~40 fps), mijn max is 125. Hoe zou ik dit kunnen veranderen? Mijn resolutie zit nu al op 1024x7.. , (ipv 1248x1024) maar de lage fps blijft..

Verder zou ik graag mijn computer beter zien presteren en hier schijnen bepaalde methodes voor te zijn, zoals het toelaten van meer prestige voor bepaalde programma's. IK weet dat dit een beetje vaag klinkt, echter, elke suggestie is welkom (indien dit te vaag is, mag dit ook worden overgeslagen)

Ik heb al op het forum rondgekeken en meerdere logs gezien. Helaas heb ik over het programma gekeken om dit voor mekaar te krijgen (op een veilige manier). Ik dacht dat dit met hijakthis moet of iets in die richting?

Bij voorbaat dank,

'Niborsom'

ps. Zoals u kunt zien, is mijn niveau op beginners niveau gezet. Rommelen aan mijn pc is niet mijn ding, dus elke hulp is graag aangenomen

Oorspronkelijk geplaatst door Niborsom
    Als ik dan naar Windows Taakbeheer ga, zie ik dat 1 van mijn svchost.exe's (system) zo'n 99% van m'n totale cpu geheugen (?) in beslag neemt, waardoor ik enorm lag en niets kan doen in de tussentijd. Hebben jullie enig idee hoe ik dit op zou kunnen lossen of waar dit aan zou kunnen liggen.
    Van svchost draaien meerdere instanties, die voor verschillende services werken. Om te zien om welke service(s) het bij de cpu-vermogen slurpende svchost gaat, kun je ProcessExplorer gebruiken. Als je weet welke service hiervoor verantwoordelijk is, kun je gerichter verder zoeken.

Door je muisaanwijzer op het betreffende svchost-proces te zetten, kun je erachter komen om welke service(s) het gaat. Dat wordt dan in een tooltip getoond:

Oorspronkelijk geplaatst door Niborsom
    Verder zou ik graag mijn computer beter zien presteren en hier schijnen bepaalde methodes voor te zijn, zoals het toelaten van meer prestige voor bepaalde programma's.
    Dan bedoel je waarschijnlijk het veranderen van de prioriteit, dat via ProcessExplorer, maar ook via Taakbeheer kan.

Die prioriteit kun je veranderen, maar:
    Don’t expect any noticeable improvement, though. Thread priority only comes into play when Windows has to choose which thread to run. If you close down other applications to run a game, then there won’t be anything else making major demands on the CPU, so priority isn’t as important.

Bron: klik.

Kijk eerst eens wat het uitvoeren van deze tips voor effect heeft. Als een pc traag blijft ondanks afwezigheid van malware, en als er verder ook geen fouten te bespeuren zijn, is het over het algemeen een kwestie van hardware die het niet aankan. Met name te weinig RAM is dan vaak het probleem.
    Als ik niet een beetje gek was zou ik stapelgek worden.

Comment

Bedankt voor je snelle reactie Guus

Ik ben wat langzamer helaas, omdat ik gelijk wilde posten wat mijn computer soms 100% cpu liet gebruiken.
      Allereerst bedankt voor de suggesties, ik zal kijken of ik wat meer uit m'n pc kan halen

Uiteindelijk blijkt bij (om de hele lijst te noemen) system idle process-> system-> smss.exe -> winlogon.exe -> services.exe -> svchost.exe (Generic Host Process for Windows (die je uit kan klappen en waar wscntfy.exe bij staat (Windows Security Center Notification App)) het probleem te zitten. Ook schiet mijn ping ineens heel vaak op en neer (tussen de 30 en 999) tijdens het spelen van call of duty 4.

Ook zie ik bij System Idle Process DPCs (PID n/a) dat deze zo'n 30 CPU (%?) in beslag neemt. De beschrijving die hierbij hoort is Deferred Procedure Calls. Is dit ok?
      ps. Dit schijnt alleen te gebeuren wanneer ik mijn windows media speler afspeel. Speel ik geen muziek af, dan is deze niet actief (ook al staat de windows media speler wel aan)

Comment

Er staat behalve wscntfy.exe ook wuauclt.exe (Windows Automatic Updates) bij deze svchost.exe

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Guus abc Bekijk Berichten
          Kijk eerst eens wat het uitvoeren van deze tips voor effect heeft.
          Ik lees nergens wat daar het resultaat van was. Als je dat nog niet gedaan hebt, zou ik dat eerst eens doen.
          Als ik niet een beetje gek was zou ik stapelgek worden.

Comment

Working...
          X