Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Secunia meld einde-dienst voor Macrovision

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Secunia meld einde-dienst voor Macrovision

Goedendag,
    Secunia meld me vandaag:
    Macrovision Update Service ActiveX Control 3.x = einde levensduur.

Ik wist niet eens dat ik het programma had. Volgens mij nog nooit iets mee gedaan.

Heeft iemand anders ervaring hiermee?
    Kan ik dit programma er gewoon afkieperen?

Dank voor hulp. Groet, pitrpaulus
    Last edited by Paradom; 13-03-14, 18:09. Reden: bijlage proberen bij te voegen

Click image for larger version

Name:	Macrovision.jpg
Views:	1
Size:	23,2 KB
ID:	1067606

zie hier wat Secunia mij meldt.

HELP!

Comment

Het forum van Secunia heeft hierover ook een topic. Misschien heb je daar iets aan:

http://secunia.com/community/forum/t...ex_control_1_x

Comment

Goedendag Giant, dank voor je reactie.
        Helaas is mijn Engels dermate slecht dat ik van het hele verhaal niet zoveel begrijp.
        Kun jij aub voor me eruit halen
        of ik programma kan verwijderen en
        waar ik het dan kan vinden?
        Ik zou je heel dankbaar zijn. Vriendelijke groet PitrPaulus

Comment

Hallo Pitrpaulus.

Inmiddels wordt dit onderwerp op meerdere (engelstalige) fora besproken. Het schijnt lastig te zijn om van deze software af te komen. Het lijkt er op dat deze software in het verleden nooit door Secunia is gecontroleerd/bijgewerkt.

Je zou eens kunnen kijken bij de invoegtoepassingen van je browser(s). Mogelijk staat deze software daar bij en kun je deze uitschakelen of verwijderen.

Ik zal de komende tijd de Engelse fora in de gaten houden en als ik een oplossing vindt deze hier posten.

Giant

Comment

Dank je wel, Giant, voor je hulp.
            Ik heb bij IE en bij FF gekeken bij 'invoeg-toepassingen' maar daar staat deze niet bij helaas.
            Hoop dat je later evt wat kunt vinden.
            Idd, Secunia roept ineens over dit programma.

Nu heb ik twee mappen gevonden waarin dit vermaledijde programma voor-komt. Zie de afbeeldingen hierbij.

Maar kan ik zomaar die mappen verwijderen of heb ik mezelf straks met een computer-probleem opgezadeld als ie niet meer opstart of weet ik 't. Ik heb al eens vaker de computer compleet vast laten lopen, dus ik durf niet meer zo goed.
            Straks verwijder ik stukjes van programma's die de computer wél nodig heeft....

Name:	Macrovision 1.jpg
Size:	30,7 KB
ID:	1067610
            en

Name:	Macrovision 2.jpg
Size:	24,4 KB
ID:	1067611

Ik weet inmiddels dat ik dit update programma heb meegekregen met de download van 'LaCie Backup Software 1.7.2893.17457', een programma wat ik gebruik en aan mij behoeften voldoet. Verder heeft dat Macrovision programma geen programma's of zo onder z'n hoede op mijn computer.

Ben benieuwd. Groet, pitrpaulus

Groet, pitrpaulus
            Last edited by Paradom; 17-03-14, 11:29.

Comment

En nu net lees ik een stuk op internet maar kan ik zomaar in Windows taakbeheer bij processen eea gaan verwijderen??

http://www.nldit.com/computerstoring...l#.UybROM6TU2Q :

Druk op " Ctrl , " 1 " Alt " en " Delete " samen om open de Taakbeheer . Klik op het tabblad ' Processen ' . Kopen van 2

Scroll naar beneden en klik op " Issch.exe . " Klik op ' Proces beëindigen . " Deze actie zal voorkomen dat dit programma wordt uitgevoerd .
              3

Klik op de knop Windows "Start " en klik op "Run . " Typ " msconfig " ( zonder aanhalingstekens ) en druk op " Enter " om het venster Systems Configuration Utility te openen .
              4

Klik op het tabblad ' Opstarten ' . Scroll naar beneden en verwijder het vinkje bij " ISUSScheduler " of " InstallShield Update Service Scheduler . " Klik op " OK " om de wijzigingen op te slaan en start de computer opnieuw op te starten . Deze actie zal het uit het opstarten te verwijderen en voorkomen dat het laden niet meer.

Comment

Help. Kan ik al die gegevens nu wel, of niet, verwijderen?
                Dank voor tips, hulp.
                Groet, PitrPaulus

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PitrPaulus Bekijk Berichten
                  Help. Kan ik al die gegevens nu wel, of niet, verwijderen?
                  Dank voor tips, hulp.
                  Groet, PitrPaulus
                  Hallo PitrPaulus,

Dit kun je zonder problemen doen. Je verwijdert niets.
                  Het enige wat je doet is het automatisch opstarten van deze updateservice uitschakelen.
                  Op dezelfde manier kun je deze service ook weer inschakelen.

Giant

Comment

Goedendag, k heb nu de hele boel van Macrovision verwijderd , nadat ik eerst eea via ctrl-alt-del had uitgeschakeld.
                    En de computer werkt nog steeds, gelukkig.
                    Dank voor hulp. Goede dag. PitrPaulus

Comment

Vraagje: Is dit dezelfde PC van hier: http://www.nucia.eu/forum/threads/71...077#post697077
                      Malware Research [email protected] (MBAM) ..... ASAP & Unite Member
                      E Dev * McAfee verwijderen. * Ccleaner * E-Peek

Comment

ja, het is.

Comment

Working...
                        X