Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Is dit een probleem van AVG of.....

Collapse
X
  •  
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Is dit een probleem van AVG of.....

Ik weet niet of ik verschrikkelijk veel virussen heb, of een probleem met gratis avg.

Wat er mis gaat: ik scan dagelijks mijn computer met avg. Regelmatig vindt die wat.
    Vanavond wilde ik de scan weer doen, dus ik deed de update zodat ik volledig bijgewerkt ben en begin de scan.

Al snel blijkt de teller waarop wordt aangegeven hoe veel virussen er gevonden worden hard oploopt, maar dan loopt de scan vast en daarmee ook de hele computer. Die wordt dan na een minuut opnieuw gestart. Alles doet het, tot ik weer ga scannen.

Een keer kreeg ik een melding over een fail fast uitzondering.

Voordat ik wilde scannen heeft Windows 10 (anniversaryupdate heb ik al) een update gedaan. Geen idee of daarmee iets mis is waar avg op reageert.

Mbam vond niets. Een online virusscanner waarvan ik niet weet of die wel zinvol is (Housecall) ook niet.

Ik dacht er later over na en dacht dat het er wel op lijkt of AVG te fanatiek is en windowsbestanden weghaalt ipv virussen. Zo'n melding kreeg ik ook na het begin van de scan, terwijl de virusteller op 15 stond aan het begin van de scan. Er is een probleem met windows, moet opnieuw worden opgestart.

Comment

Wat er mis gaat: ik scan dagelijks mijn computer met avg. Regelmatig vindt die wat.
      Zie dat je een andere beveiliging krijgt, want als je dagelijks je computer scant en regelmatig wat wordt gevonden dat is een teken dat je al te laat bent. Een goede beveiliging zorgt er o.a. voor dat je niet besmet raakt.

Comment

Daar heb je vast gelijk is. Betaald zal vast ook altijd beter zijn dan gratis. Maar dat lost niet mijn probleem op en ik begrijp niet wat er aan de hand is.

Ik verwijderde mijn oude avg-versie en heb de nieuwste erop gezet. De begon met een optimalisatiescan en dat verliep goed, maar toen kwam hij aan de rootkitscan en liep vast. De scan was ook niet te stoppen. Opnieuw opgestart, opnieuw gescand. meteen rootkits en toen flipte de pc weer en moest hij opnieuw worden opgestart, automatisch. Probleem met windows.

Comment

Op de hoofdpagina van dit forum staat het onderstaande:

Virus / Antivirus

Vragen over (anti)virus? Stel je vraag hier.
          Heb je een virus? Lees dit en stel je vraag hier!

Comment

Excuses. Mocht een mod het bericht willen verplaatsen, dan hoor ik dat wel.

Ik heb een deskundoloog gemaild en hoop dat die maandag contact met me opneemt, omdat ik het niet vertrouw en graag wil dat iemand met verstand van zaken kijkt naar de situatie.

Comment

@Pollepel, het beste maak je een nieuwe thread aan in dit forumonderdeel ( met gevraagde scans uit het sticky topic ). Verwijs dan wel even naar dit topic wat je hier hebt aangemaakt.
              Liefs Typetje

Als ik er nog niet ben, dan ben ik in ieder geval onderweg.

read my blog

Comment

Het is opgelost. Ik kan weer scannen zonder dat de computer flipt. wat er aan de hand is geweest is niet bekend, maar op dit moment lijkt alles gewoon te werken, ook AVG.

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎