Mededeling

Collapse
No announcement yet.

MSN/Hotmail wachtwoord gevraagd ivm migratietool

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• MSN/Hotmail wachtwoord gevraagd ivm migratietool

Hallo allemaal,

Vandaag kreeg ik de volgende mail. Wat is hier waarheid van?? Ik vermoed heel weinig.. Moet ik hier op reageren??
    Bedankt..

Geachte gebruiker,

Zoals u wellicht zelf ook al meerdere malen heeft ondervonden staan de netwerken van MSN, Hotmail en Live Mail continu onder attack van virus-, phising- en hoaxmails. Het laatste voorbeeld is het mailtje wat u krijgt van een bevriend iemand waarin staat dat als u op de link klikt in het mailtje u kunt chacken wie u heeft gedelete in MSN Messenger. Wanneer u dit doet verschaft deze hoax zich toegang tot uw adresboek en verstuurd zich via uw adresboek aan alle contactpersonen.

Dat dit nog redelijk onschuldige hoaxen zijn staat vast, maar tevens vinden er attacks plaats waardoor af en toe het inloggen op uw mailaccount en/of MSN Messenger soms (tijdelijk) niet lukt.

Wij van Microsoft Mailsystemen zijn druk bezig om dit soort attacks voor te blijven, 1 van de acties is dat we een paar maanden geleden een nieuw en modern serverpark in gebruik hebben genomen. Hierover heeft u zeer waarschijnlijk al vaker een mail gehad, maar tot op heden is het niet gelukt om uw mailaccount over te zetten naar de nieuwe omgeving.

Er is voor deze migratie een speciaal stuk software geschreven wat alle binnenkomende email in de postbussen van de accountmanagers van Mailsystemen scant op gebruikersnamen en wachtwoorden en deze mail dan naar een speciaal stuk op het netwerk verplaatst waardoor de mail niet kan worden gelezen door de accountmanagers en zodra de migratietool toe is aan dit e-mailaccount de gegevens worden in gelezen en het account met behoud van de in houd kan worden overgezet.

Hierbij vraag ik u dan ook om simpelweg te replyen op deze mail met 1 de eerste regel uw gebruikersnaam en op de 2e regel uw wachtwoord. Zodat ook uw account kan worden overgezet naar de nieuwe omgeving.

Wij zijn ons ervan bewust dat wij altijd zeggen om niet uw wachtwoord te geven wanneer er om gevraagd wordt, maar bij deze omvangrijke operatie kan het helaas niet anders. Door de software die hiervoor geschreven is zullen uw gegevens niet door een menselijk oog worden gelezen maar alleen gebruikt worden voor de verplaatsing van uw account.

Mocht u hier verder nog vragen over hebben dan kunt u op dit e-mailadres uw vragen richten aan mij.

Met vriendelijke groet,

Albert v/d Meij

Accountmanager Microsoft Mailsystemen Benelux

Natuurlijk niet op reageren. NOOOIT je wachtwoord geven, aan niemand. Dit is grote flauwekul, dus gooi maar gelijk weg, die mail.
    Lees nou eens goed wat erin staat. Grote flauwekul en het is nog niet eens nederlands ook.
    r is voor deze migratie een speciaal stuk software geschreven wat alle binnenkomende email in de postbussen van de accountmanagers van Mailsystemen scant op gebruikersnamen en wachtwoorden en deze mail dan naar een speciaal stuk op het netwerk verplaatst waardoor de mail niet kan worden gelezen door de accountmanagers en zodra de migratietool toe is aan dit e-mailaccount de gegevens worden in gelezen en het account met behoud van de in houd kan worden overgezet.
    Migratie????? Een speciaal stuk op het netwerk???? Echt grote onzin.
    Last edited by amiek; 25-04-08, 22:27.
    amiek

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
    Working...
    X