Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vervelende pop-up maar geen probleem

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Vervelende pop-up maar geen probleem

Ik had laatst een vervelende pop-up:

Click image for larger version

Name:	nep_politie_pop_up.png
Views:	1
Size:	172,9 KB
ID:	1073834 Click image for larger version

Name:	nep_politie_pop_up_bron.png
Views:	1
Size:	100,0 KB
ID:	1073835

bij het sluiten kreeg ik een 'waarschuwing', die ik weg klikte, en vervolgens de vraag of ik de pagina wel echt wilde verlaten.

Het klikken op 'pagina verlaten' sloot de pop-up echter niet ...

Met Firebug de broncode bekijken (de rechter print-screen) gaf aan waardoor dat kwam: in de bron staan een groot aantal iframe's die allemaal protesteren bij het sluiten van de pop-up.

Door in Firebug voor bewerken te kiezen, alles selecteren en delete, kreeg ik het voor elkaar om de pop-up na nog 1 waarschuwing gesloten te krijgen. Maar het zou toch niet mogelijk moeten zijn dat je browser zo lastig gevallen wordt ...

Een kleine vraag: is er in Firefox niet een instelling, via about:config, waarmee je kunt voorkomen dat een pagina met onbeforeunload je venster gijzelt?

~/~

Afgezien daarvan ... het Nederlands dat gebruikt wordt in die pop-up:
    "aldus u overtreedt het Wetboek van Achteloos gebruik van een personal computer"

Dit is wel een FCCU variant, Egeltje.

MBAM heeft een anti exploit tool uitgebracht, eens uitproberen lijkt me een goed idee (als preventie).
    Malware Research [email protected] (MBAM) ..... ASAP & Unite Member
    E Dev * McAfee verwijderen. * Ccleaner * E-Peek

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Emphyrio Bekijk Berichten
      Dit is wel een FCCU variant, Egeltje.

MBAM heeft een anti exploit tool uitgebracht, eens uitproberen lijkt me een goed idee (als preventie).
      Ik heb dat probleem gehad in m'n nas! Heb het Qvo6.com virus verwijderd door de herstel optie te gebruiken (de PC /nas op een eerdere datum teruggezet (wilde zeker zijn van dit ongelooflijk vervelende virus af te zijn) kon omdat hij pas 1,5 maand oud was!!! Kwam mee met Adobe flashplayer wat in een fractie van een paar seconden installeerde:
      -websseaches updater
      -softwhere version updater
      -S RegistryDramonetize
      -Instract setupfile
      -My searchdial
      -Surftastic
      Kan er verder nog van melden dat het opduikt in tal van hoedanigheden en namen.
      Ik heb er een half jaar redelijk probleemloos mee rond gesurft met mijn 1e XP PC, alleen de firewall van modem aan omdat ik het ene probleem op het andere gestapeld kreeg, en Microsoft redelijk beu was!
      Uiteindelijk was een "schone" herinstallatie de beste optie voor de ellende. Microsoft heeft me vorig jaar maar liefst 3 uur geholpen! jajaja (gratis) Na 18 uur installeren m'n ouwe machientje weer draaiende! Vandaag via jullie site deze optie geprobeerd! Ik zal het zien klinkt logisch en plausible, met dank aan de melder van FSUTIL USN DELETEJOURNAL /D D: in prompt!!!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door olevetklepkeering Bekijk Berichten
        Ik heb dat probleem gehad in m'n nas! Heb het Qvo6.com virus verwijderd door de herstel optie te gebruiken
        De malware waar Egeltje gewag van maakt is géén Qvo6.com virus, maar wel een FCCU variant (zoals ik reeds zei.

De Qvo6.com Browser Hijacker zit anders in elkaar.
        Malware Research [email protected] (MBAM) ..... ASAP & Unite Member
        E Dev * McAfee verwijderen. * Ccleaner * E-Peek

Comment

Working...
        X