Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2 vragen

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• 2 vragen

Hallo Nucialeden,

Ik heb 2 problemen met mijn computer.

1) Ik heb een usb-stick, en daar wil ik bijvoorbeeld een map naartoe kopiëren, of ik wil er juist een map afhalen, maar dan krijg ik de waarschuwing: Schrijfbeveiliging, haal eerst de schrijfbeveiliging eraf of plaats een nieuwe schrijf.
    Hoe kan ik dit ongedaan maken, zodat ik mijn usb-stick gewoon normaal kan gebruiken?

2) Ik heb dus zelf geprobeerd dit op te lossen, maar daardoor is het alleen maar erger geworden, namelijk als ik nu dubbelklik doe op een onwillekeurige map, dan opent hij hem niet, maar dan opent mijn pc een scherm om te zoeken. Hoe kan ik dit weer ongedaan maken?

Alvast bedankt!!

Jasper

probleem nr 2 snap ik niet helemaal, zit er toevallig een schuifje op je USB stick?

Comment

Een schuifje? Nee, het enige wat erop zit is een dopje, die je eraf moet halen om hem in de computer te kunnen stoppen.

Bij mij is het dus zo dat als ik 2x op een map klik de map niet opent, maar hij opent het scherm om te zoeken. Ik kan dat ook nagaan omdat als ik met mijn rechtermuisknop op de map druk, dan zie ik in plaats van dat "openen" dikgedrukt is, "zoeken" dikgedrukt is. Dus wat er bij mij gebeurt als ik op een map dubbelklik is hetzelfde als dat je rechtermuisknop "zoeken" op een map klikt, snap je?
      Last edited by collarbeam; 20-12-07, 06:38.

Comment

helaas weet ik dan geen oplossing, hopelijk iemand anders wel

Comment

Misschien werkt systeemherstel,

anders weet ik ook niet echt een oplossing

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door collarbeam Bekijk Berichten
            Dus wat er bij mij gebeurt als ik op een map dubbelklik is hetzelfde als dat je rechtermuisknop "zoeken" op een map klikt, snap je?
            Ja, dat snap ik. En dat los je op door HIER met je rechter muisknop te klikken en te kiezen voor Doel/Koppeling opslaan als. Je hebt dan een registerbestandje dat folderopenssearch.reg heet. Dubbelklik hierop, geef toestemming de gegevens in het register op te nemen en klik op OK.
            Als ik niet een beetje gek was zou ik stapelgek worden.

Comment

Om te kijken of we het andere probleem ook op kunnen lossen kun je het volgende doen:
              Open je registereditor (Start > Uitvoeren > regedit > OK).
              Kijk of de sleutel HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\StorageDevicePolicies\ bestaat.
              Is dat het geval, kijk dan of je in het rechter venster de waarde WriteProtect ziet staan.
              Als dat zo is, dubbelklik er dan op en verander de waarde van WriteProtect van 1 in 0.
              Herhaal dit voor ControlSet001 en ControlSet002, als die waarde daar ook aanwezig is in Control/StorageDevicePolicies.
              Start hierna de pc even opnieuw op en kijk of de schrijfbeveiliging nu van je stick af is.
              Als ik niet een beetje gek was zou ik stapelgek worden.

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
              Working...
              X