Hallo,
In 2004 of in 2005 (dat weet ik even niet meer) heeft Microsoft SP2 uitgegeven. Ik had toen net een nieuwe PC met een AMD processor, ik draai toen en nu nog steeds Windows XP (SP1). Ik las toen behoorlijk negatieve verhalen over de combinatie SP2 en een AMD Athlon 64bits processor. Die twee zouden elkaar niet mogen en je PC zou na installatie van SP2 herhaardelijk opnieuw gaan opstarten met allerlei problemen tot gevolg. Er werd toen verteld dat je op dat moment SP2 maar even niet moest nemen.
Ik wilde vandaag eens de nieuwe versie van Office (2007) installeren, maar ook daarvoor is SP2 nodig, iets dat ik al vaker ben tegengekomen. Ik weet alleen niet hoe het nu zit met al die problemen met SP2 en die AMD processors; of dat nog steeds zo is. Ik zit niet te wachten op een PC die na SP2 installatie compleet op zijn gat ligt...
Daarom een simpele vraag: kan ik (met onderstaande gegevens van mijn PC) SP2 met een gerust hart installeren; of kan ik het beter laten?
In 2004 of in 2005 (dat weet ik even niet meer) heeft Microsoft SP2 uitgegeven. Ik had toen net een nieuwe PC met een AMD processor, ik draai toen en nu nog steeds Windows XP (SP1). Ik las toen behoorlijk negatieve verhalen over de combinatie SP2 en een AMD Athlon 64bits processor. Die twee zouden elkaar niet mogen en je PC zou na installatie van SP2 herhaardelijk opnieuw gaan opstarten met allerlei problemen tot gevolg. Er werd toen verteld dat je op dat moment SP2 maar even niet moest nemen.
Ik wilde vandaag eens de nieuwe versie van Office (2007) installeren, maar ook daarvoor is SP2 nodig, iets dat ik al vaker ben tegengekomen. Ik weet alleen niet hoe het nu zit met al die problemen met SP2 en die AMD processors; of dat nog steeds zo is. Ik zit niet te wachten op een PC die na SP2 installatie compleet op zijn gat ligt...
Daarom een simpele vraag: kan ik (met onderstaande gegevens van mijn PC) SP2 met een gerust hart installeren; of kan ik het beter laten?
Code:
CPU gegevens: CPU-Eigenschappen CPU Type AMD Athlon XP, 2166 MHz (13 x 167) 3000+ CPU Aanduiding Barton CPU stepping A2 Instructieset x86, MMX, 3DNow!, SSE L1 Code Cache 64 KB L1 Data-cache 64 KB L2 Cache 512 KB (On-Die, Full-Speed) Moederboard gegevens Veld Waarde Moederbordeigenschappen Moederbord ID 02/03/2004-nVidia-nForce-A7N8XÄXC-00 Moederbordnaam Asus A7N8X-X Front Side Bus Eigenschappen Bus Type DEC Alpha EV6 Bus Breedte 64 bit Werkelijke kloksnelheid 167 Mhz (DDR) Effectieve kloksnelheid 333 Mhz Bandbreedte 2666 MB/s Geheugenbus-Eigenschappen Bus Type DDR SDRAM Bus Breedte 64 bit Werkelijke kloksnelheid 200 Mhz (DDR) Effectieve kloksnelheid 400 Mhz Bandbreedte 3200 MB/s Chipsetbus-Eigenschappen Bus Type HyperTransport v1.0 Bus Breedte 8 bit Moederbord Technische Informatie CPU Sockets/Slots 1 Socket 462 Expansie Slots 5 PCI, 1 AGP RAM Slots 3 DDR DIMM Geïntegreerde apparaten Audio, LAN Groottefactor(Form Factor) ATX Moederbordafmeting 240 mm x 300 mm Moederbord Chipset nForce2-400 Extra functies CPU Overheating Protection, Q-Fan Geheugen gegevens Veld Waarde Fysiek geheugen Totaal 1535 MB Gebruikt 611 MB Vrij 924 MB Percentage 40 % Wisselbestandgrootte Totaal 2156 MB Gebruikt 508 MB Vrij 1648 MB Percentage 24 % Virtueel Geheugen Totaal 3692 MB Gebruikt 1120 MB Vrij 2572 MB Percentage 30 % Physical Address Extension (PAE) Ondersteund door Besturingssysteem Ja Ondersteund door Processor Ja Actief Nee Bios gegevens Veld Waarde BIOS Eigenschappen BIOS Type Award Award BIOS Type Phoenix-Award BIOS v6.00PG Award BIOS Boodschap ASUS A7N8X-X ACPI BIOS Rev 1009 Datum Systeem BIOS 02/03/04 Datum Video BIOS 03/11/19 BIOS Fabrikant Firmanaam Phoenix Technologies Ltd. Productinformatie [url]http://www.phoenix.com/en/products/default.htm[/url] BIOS upgrades [url]http://www.esupport.com/biosagent/index.cfm?refererid=40[/url]
Comment