Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Beveiliging

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Beveiliging

Hoi allemaal,

Weet iemand hoe ik mijn draadloos netwerk kan beveiligen? Ik heb een laptop met vista erop. Heb een wireless-G Acces Point van Linksys.

Greetzzzz...
    _

Er zijn altijd duizenden verklaringen voor het kwaad, maar geen ervan is een excuus voor de daad.

Verplaatst Adelaarsnest --->>> Overige (beveiliging/ privacy).
    Grtz Lex.

Kijk ook even naar ==> de huisregels <==, dit kan zeer verhelderend werken.
    Moederbord / Processor; Gigabyte GA-X58 Extreme / Core i7 920 2,66GHz @3,67GHz.
    Koeler; Thermal right 120 Ultra Extreme met Sharkoon 120x120x25mm fan.
    Geheugen / Harddisks; Dominator GT 6GB 1600MHz in Triple-channel / OCZ Agility 2 60GB (SSD), OCZ Agility 2 120GB (SSD).
    Videokaarten / Monitoren; 2x Club3d GTX460 Overclocked Edition in SLI / 2x Samsung 2253BW (22 inch).
    Branders; Plextor 820SA.
    Speakers; Logitech z5500.
    Toetsenbord / Muis; Logitech G15 / G5.

Comment

Bij de instellingen van je router (waarschijnlijk op een cd-rom zo'n klein progje) kan je een WEP of WPA key ingeven. Dan moet je die ook ingeven bij alle pc's die je in wilt loggen op je netwerk. (Kan je opslaan, dus hoeft in weze maar 1x per pc).

Succes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door The7thStranger Bekijk Berichten
        Bij de instellingen van je router (waarschijnlijk op een cd-rom zo'n klein progje) kan je een WEP of WPA key ingeven. Dan moet je die ook ingeven bij alle pc's die je in wilt loggen op je netwerk. (Kan je opslaan, dus hoeft in weze maar 1x per pc).

Succes
        Dat klopt inderdaad en dat heb ik ook gedaan een WPA key, omdat WEP te slecht beveiligd is. Maar hoe stel ik dat bij de pc in. Daar kom ik niet helemaal uit.
        _

Er zijn altijd duizenden verklaringen voor het kwaad, maar geen ervan is een excuus voor de daad.

Comment

Waar je ook je netwerk kiest.. dan moet je gewoon die key even ingeven zodat je op internet e.d. kan...

Daar dus.

Comment

Dat klopt. Wat jij zegt. Dat is waar je de WPA code invoert op de acces point. Maar dan moet je ook ergens je WPA shared key netwerk-sleutel configureren op de pc volgens mij. Anders doet bij mij het internet het niet meer. Alleen weet ik niet waar ik dat moet doen.
            _

Comment

O dat bedoel je... --> Wizard draadloos netwerk instellen dan.

Comment

Yes, als ik alleen de code op de access point zet dan wordt er elke keer gezegd: de instellingen die op deze computer zijn opgeslagen komen niet overeen met de vereisten van het netwerk.
                _

Comment

Staat je netwerk dan op WPA ingesteld? Want die wachtwoordvereisten kunnen ook een probleem zijn. Anders kijken of je gewone WPA werkt? Of gewoon een nieuw wachtwoord aanmaken met de wizard.

Comment

Ik ben er uitgekomen hoor. Heel erg bedankt voor je hulp.
                    _

Comment

Graag gedaan.
                      Mag ik ook weten hóe je er bent uitgekomen?

Comment

Natuurlijk. Ik moest ook in m'n router nog het één en ander configureren. Maar alsnog bedankt.
                        _

Comment

Dat dacht ik wel ja. Fijn dat het gelukt is in ieder geval, en als er nog eens iets is hoor ik het graag.

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
                          Working...
                          X