Mededeling

Collapse
No announcement yet.

internet veel trager

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• internet veel trager

mijn vraag: op mijn pc is mijn internet sinds gister erg traag, normaal haal ik downloaden gemiddeld 1000kb/s tot zelfs 2100kb/s (jaja 1mb/s tot 2,1mb/s) en uploaden idem. gister was uploaden normaal maar het downloaden tussen 40 en 250kb/s. dat is een opmerkelijk groot verschil.

heb vandaag mijn laptop bij pc gezet en de internet kabel op laptop getest en erna meteen ook op pc met een speedtest.
    de volgende test:
    laptop: download: 16312kb/s upoad: 2262. --> zie volgende link: http://www.speedtest.net/result/228337243.png

pc: download: 10613kb/s upoad: 1111. --> zie volgende link: http://www.speedtest.net/result/228338757.png

wat zal de oorzaak van dit probleem zijn? een virus of spyware die de snelheid naar beneden, of probeerd iemand anders op internet mijn internet snelheid te gebruiken door een of andere vorm van hacken?

wat ook wel vreemd is, is dat ik op andere partitie vista heb draaien en bij vista heb ik dit zelfde probleem. ik zou juist eerder denken dat het bij een van de besturingsystemen zou moeten zijn maar de andere vertoont ook dat probleem en mijn laptop dus juist weer niet. wie kan me helpen

marckie zegt: Je logje vertoont geen sporen van malware. Downloadsnelheid kan ook afhankelijk zijn van de site waarvan je downloadt.

ik zeg: ik download van meerdere sites en dat gaat via een torrent downloader. ik gebruik daarvoor U-torrent en die geeft aan wat wat de up-/download snelheid van alle torrents bij elkaar opgeteld is. nu is het juist zo gek dat nu meer torrents heb draaien maar juist de snelheid nu laag is. He downloaden is van een vijftal sites waar ik telkens weer vandaan haal.

wat jij zegt over ligt aan welke site je download kan maar dan snap ik nog niet waarom de speedtests niet overeen komen zoals ik hierboven had aangegeven. had stekker internet zowel op pc als op laptop (wireless uitgesch) getest snelheid zou dan bij beide met speedtest ongeveer gelijk moeten zijn.

marckie zegt: Stel je vraag in een ander subforum hier op Nucia.
    Dit ga je niet met hijackthis oplossen, het lijkt mij geen malwareprobleem.

kan je netwerk kaart die snelheden wel aan? of het kabeltje?

Comment

als het aan het kabeltje lag dan hoort de speedtest bij bijde gelijk te zijn aangezien ik met het zelfde kabeltje de speedtesten heb uitgevoerd.

ik denk dat ik het meer moet zoeken in mijn netwerkkaart inderdaad

maaar dan is nogsteeds vreemd dat upload heel snel gaat tot 3.5mb/s en download normaal ook gemiddeld boven 1mb/s en laatst downloaden niet boven 200kb/s uitkwam.

Comment

start de laptop anders eens in veilige modus, met netwerk mogelijkheden
        en start dan ook de speed test
        mogelijk verbruikt een programma veel internet snelheid.

Comment

heb pc geformat en backup terug nu is al wat beter maar denk dat ik ook moet uitkijken naar betere kabel tussen router en pc en een beter netwerkkaart

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
          Working...
          X