Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hotmail wachtwoord kraken

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Hotmail wachtwoord kraken

Hoi,

Ik zit met een vervelend probleem/persoon. Sinds een tijdje probeert iemand mijn hotmail wachtwoord te kraken.

Soms krijg ik in mijn inbox een bericht van hotmail dat ik een aanvraag heb ingediend om mijn wachtwoord te veranderen. Terwijl ik dat dus niet heb aangevraagd. In dat bericht van hotmail wordt mij gevraagd om het link te kopieeren naar het adresbalk van mijn browser en het te veranderen. Of het te annuleren als ik het niet wil veranderen. Meestal kopieer ik het link naar firefox om te annuleren.

Wat moet ik doen en hoe kan ik voorkomen dat mijn account en/of pc van mij gekraakt wordt? Help!

Alvast bedankt voor jullie antwoord.

Groetjes, Cikota.

Oorspronkelijk geplaatst door Cikota Bekijk Berichten
    Wat moet ik doen en hoe kan ik voorkomen dat mijn account en/of pc van mij gekraakt wordt?
    Zorgen dat je een sterk wachtwoord hebt. Zonodig verander je het huidige wachtwoord. Verder moet je dan die vraag om het wachtwoord te veranderen blijven annuleren. En je pc wordt niet zo snel gekraakt, hoor - in ieder geval niet door iemand die eventueel achter je Hotmail-wachtwoord komt.
    Als ik niet een beetje gek was zou ik stapelgek worden.

Comment

Scan je pc ook eens op virussen en spyware.
      Het kan zijn dat er keyloggers aanwezig zijn op je computer.
      Deze registreren elke ingave in de computer en sturen deze, zonder jou medeweten, door naar de "eigenaar" van de logger.
      Train like hell, play like heaven
      =============== Okapi Aalstar ================

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door headhunterke Bekijk Berichten
        Scan je pc ook eens op virussen en spyware.
        Het kan zijn dat er keyloggers aanwezig zijn op je computer.
        Waar maak je dat uit op?

Comment

Als er een keylogger opzat, kreeg Cikota al lang geen meldingen meer om wachtwoord te veranderen, want dan had die persoon al lang het wachtwoord

Comment

Een vriend van me had een gelijkaardig probleem.
            Maar waarschijnlijk heeft dit een andere oorzaak, met die mail.
            Had het berichtje niet zo heel goed doorgenomen... ben nl nogal ziekjes :-(
            Train like hell, play like heaven
            =============== Okapi Aalstar ================

Comment

Hoi allemaal,
              Bedankt voor al jullie antwoorden. Ik ben sinds gisteren aan het scannen met AVG Antivirus, Spybots, Norton, Ad-aware en Spyware doctor...ze hebben allemaal niets gevonden.
              EotT, hoe kan ik voorkomen dat er een keylogger op mijn pc komt?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cikota Bekijk Berichten
                hoe kan ik voorkomen dat er een keylogger op mijn pc komt?
                Voornamelijk op deze manier.

Comment

Bedankt Guus, was een geluk dat ik meeste van deze progjes al in mijn pc heb staan
                  Groetjes, Cikota.

Comment

Het is inderdaad vervelend als mensen proberen je hotmail account te kraken.

Er zijn wel een aantal oplossingen voor, Je geheime vraag moeilijker beantwoorden, en een wachtwoord maken met letters, cijfers en tekens
                    dus bijvoorbeeld: 15NuCiA!RedRo0k
                    dit zou een lastig te raden wachtwoord zijn.

Even een vraagje met betrekking tot die keylogger waar headhunterke het over had. Is laatst iemand bij jou thuis geweest en heeft gebruik gemaakt van zijn eigen USB stick?. Want het kan zijn dat die persoon een keylogger heeft gebruikt.

Dit kun je controleren door op Start> Uitvoeren> te klikken en in het veld wat verschijnt ctf in te typen. CTF is een keylogger die geinstaleerd kan worden via usb en niet herkend word door de virus scanner de CTF keylogger is een van de meest gebruikte keyloggers onder de jeugd die niet echt betrokken zijn met een pc.

Als je dus ctf intypt en er verschijnt een Venster met een map erin staat de keylogger erop, deze kun je makkelijk verwijderen door de Uninstall.exe te gebruiken.

Krijg je de map niet, dan raad ik je aan om je wachtwoord voor hotmail te veranderen.

Hopelijk je hiermee voldoende geinformeerd te hebben.

met vriendelijke groet,

RedRook

Comment

Bedankt voor je adviezen RedRook . Ik heb mijn wachtwoord veranderd. Zal als extra zekerheid ook mijn geheime wachtwoord veranderen.
                      Verder is er niemand bij mij thuis geweest met een usb stick. Voor de zekerheid heb ik bij uitvoeren ctf ingetikt en de pc heeft niets gevonden.
                      Groetjes, Cikota

Comment

Graag gedaan Cikota, gelukkig geen keylogger bij jou op de pc. Zijn namenlijk vervelende dingen. En ik ken het gevoel wat je hebt als je een emailtje krijgt dat iemand je wachtwoord probeert te kraken. erg vervelend allemaal. Vergeet niet de hoofdletter/cijfer combinatie . Dan moet het wel allemaal goed komen.

Groetjes, Redrook

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
                        Working...
                        X