Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Windows Live ID verwijderen uit het register.

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Windows Live ID verwijderen uit het register.

Hoi,

Toevallig zag ik dat de "Windows Live ID" ("[email protected]") met (hoogst)waarschijnlijk een geëncrypt wachtwoord was opgeslagen in het register. De "Windows Live ID" stond in de volgende register-sleutel:

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\IdentityCRL\UserExtendedProperties\%Windows Live ID%

Inmiddels heb ik begrepen, dat ik de registry-key "HKCU\Software\Microsoft\IdentityCRL\UserExtendedProperties\%E-mailadres%" veilig kan verwijderen. Met CCleaner en via "Internetopties" lukte het niet, maar handmatig kon ik de bewerking goed uitvoeren.

Vragen:

1) Hoe kan ik in de toekomst voorkomen, dat de "Windows Live ID" (of een andere account) in het register wordt opgeslagen?

2) Als dat niet mogelijk is, bestaat er dan een programma waarmee ik die register-sleutel kan verwijderen?
    Met vriendelijke groet.
    Microsoft Pro W10 Win 10 Win10 Windows 7 Windows 8.1
    Surf bewust en voorkom misbruik. Ken het web. Onbetrouwbare sites immuniseren. Installeer geen malware. Scan (verdachte) bestanden en analyseer de overeenkomst(en). Let op de privacy. Monitor providers. Klaag over spam. Lees de huisregels. Internet veilig.

sigpic

Oorspronkelijk geplaatst door Indicium Bekijk Berichten
    Toevallig zag ik dat de "Windows Live ID" ("[email protected]") met (hoogst)waarschijnlijk een geëncrypt wachtwoord was opgeslagen in het register.
    Als je je wachtwoord voor Live ID niet opslaat, staat het nergens opgeslagen - niet in je register en niet op je schijf. En als je het wel opslaat, maakt het weinig uit waar dat gebeurt. Iedereen kan het dan gewoon met MessenPass of iets dergelijks uitlezen.

Inmiddels heb ik begrepen, dat ik de registry-key "HKCU\Software\Microsoft\IdentityCRL\UserExtendedProperties\%E-mailadres%" veilig kan verwijderen. Met CCleaner en via "Internetopties" lukte het niet, maar handmatig kon ik de bewerking goed uitvoeren..
    Dat is fijn, maar of je er iets mee opschiet is de vraag. Dat e-mailadres staat daar niet voor niets. Het kan zijn dat het geen problemen oplevert. Het kan ook zijn dat het dat wel doet. En het kan óók nog gebeuren dat het na een tijdje doodleuk weer in het register staat als je Live ID weer gebruikt hebt. Een e-mailadres in het register is in ieder geval geen veiligheids- of privacy-risico, dus waarom je dat zou verwijderen is me een raadsel.
    Hoe kan ik in de toekomst voorkomen, dat de "Windows Live ID" (of een andere account) in het register wordt opgeslagen?.
    Door al dat soort dingen van je pc te halen en verder nooit meer te installeren.
    Als dat niet mogelijk is, bestaat er dan een programma waarmee ik die register-sleutel kan verwijderen?
    Nee, er worden veel nutteloze programma's gemaakt, maar een programma dat dit doet ben ik nog niet tegengekomen. Je kunt natuurlijk wel een registerbestandje maken dat hetzelfde effect heeft: Registerbestanden bewerken.
    Last edited by Guus abc; 31-05-08, 18:48.
    Als ik niet een beetje gek was zou ik stapelgek worden.

Comment

Dank.

Hoi,

Bedankt voor je reactie. Zoals je begrepen hebt, had Microsoft van mij deze gegevens niet in het register hoeven opslaan. Het had ook via een cookie gekund.
      Met vriendelijke groet.
      Microsoft Pro W10 Win 10 Win10 Windows 7 Windows 8.1
      Surf bewust en voorkom misbruik. Ken het web. Onbetrouwbare sites immuniseren. Installeer geen malware. Scan (verdachte) bestanden en analyseer de overeenkomst(en). Let op de privacy. Monitor providers. Klaag over spam. Lees de huisregels. Internet veilig.

sigpic

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
      Working...
      X