Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ING melding over trusteer veiligheids software.

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• ING melding over trusteer veiligheids software.

Goedenavond, net wilde ik inloggen op mijn ING, en werd geconfronteerd met een schermpje, dat mij adviseerde om Trusteer veiligheids software te downloaden. Uiteraard niet gedaan, want ik heb mijn eigen security software. Kunnen ze dit nou verplichten, en vooral heeft het enig nut om dit nu ook nog naast de eigen security te installeren.

http://www.ing.nl/particulier/logoff/lot.aspx

http://www.computable.nl/artikel/nie...-software.html

http://www.computable.nl/artikel/ach...eiligheid.html

Na dit gelezen te hebben heb ik zo mijn twijfels namelijk.
    sigpic

Hallo Rizzo,

Je twijfels worden door mij volkomen gedeeld.

Ik had net in het Forum 'Kassa Vraag en Beantwoord' een hele reeks ellende zien voorbij komen van iemand die 'Trusteer' gebruikte en toen kwam de ING een paar dagen later met dit aanbod waar ze vandaag ook weer mee kwamen.

Ik heb het programma toen toch heel even uitgeprobeerd en het is typisch zo'n indringend onaangenaam programma dat zich overal in je computer nestelt. Ik ging op zoek naar een alternatief en ontdekte 'HitmanPro Alert'. Dit is een gratis programmaatje dat elke keer als je een browser opent een groene of een rode balk toont en uitdrukkelijk bedoeld is als bescherming bij internetbankieren. Bij mij werkt het prima en ik ben er zeer tevreden over en ik kan in elk geval tegen de ING zeggen dat ik extra maatregelen heb genomen, als dit ooit nodig mocht zijn.
    Last edited by Leono; 21-06-13, 20:09.

Comment

Zie je wel, dan waren mijn twijfels niet voor niets. Dank je voor de tip van hitmanpro alert, ik zal op hun pagina gaan kijken. Alleen hoop ik niet dat de ING dalijk het gaat verplichten. Al die troep die zich overal nestelt, daar moet ik niets van hebben. Ik heb trouwens Avast safezone, dus eigenlijk is dan hitmapro alert niet nodig. Doch ik ga het wel uitproberen.
      sigpic

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leono Bekijk Berichten

'HitmanPro Alert'.
        dit is een gratis tool die als Windows service actief is en real-time bescherming biedt tijdens uw browsersessies.

Hoi, Leono...

Ziet er goed uit, mooie tip...

Last edited by Seven of Nine; 23-06-13, 06:36.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leono Bekijk Berichten
          Hallo Rizzo,
          Ik heb het programma toen toch heel even uitgeprobeerd en het is typisch zo'n indringend onaangenaam programma dat zich overal in je computer nestelt.
          Ik heb het programma gisteren ook getest en ben het met je eens. Ik merkte ook dat mijn browser trager reageert, al wordt dat ontkent op de site van ING/Trusteer.

Comment

Moge dus duidelijk zijn dat die troep niet op mijn PC wordt geinstalleerd. Ik vraag mij af of de ING zelf wel weet wat een troep die Trusteer is.
            sigpic

Comment

Zie je wel!! Was mijn voorgevoel toch goed Ben ik blij dat ik het niet heb geinstalleerd.

https://www.security.nl/artikel/4714...kieren%27.html
              sigpic

Comment

Er is inmiddels een update toegevoegd aan het artikel dat Rizzo aanhaalt:

"Update 17:05
                Trusteer laat in een reactie tegenover Security.NL weten dat het bekend met de analyse is, maar dat het waarschijnlijk morgen met een reactie komt als het meer informatie heeft."

Het zal mij benieuwen van die reactie is en of ING ook met een reactie komt.

Comment

Yep, ik zag het ook. Ben benieuwd met wat voor een verklaring ze gaan komen. En voor een Israëlisch beveiligingsbedrijf zit het wel krakkemikkig inelkaar dus. En wie weet wat ze opslaan aan gegevens over jou. Ik bedoel ze zeggen wel dat America alles monitort, maar de Israelis kunnen er ook wat van. Awell, tegenwoordig is toch alles al bekend zodra je de stekker van de PC in het stopcontact steekt en Internet aansluit, bij wijze van spreken.
                  sigpic

Comment

Inmiddels weer een nieuwe update:

https://www.security.nl/artikel/4716..._omzeilen.html
                    sigpic

Comment

Hier had ik ook trusteer dus geïnstalleerd en ook geconstateerd dat alles trager liep, ik heb een serie vaste tabjes in mijn browser die openden gewoon niet meer, heb het heel snel verwijderd en toen was alles weer bij het oude.

Nu lees ik hier pas dit topic en ben dus niet de enige.
                      Liefs Typetje

Als ik er nog niet ben, dan ben ik in ieder geval onderweg.

read my blog

Comment

Nou, wij hadden het juist niet geinstalleerd omdat het onbetrouwbaar overkwam. Degene die het wel geinstalleerd hadden, deden dat alleen om het te testen. Jammer dat je dit topic niet eerder hebt gezien, dan had je waarschijnlijk ervan af gezien. Heb je de pc nog schoongekregen na deinstallatie van Trusteer??
                        sigpic

Comment

ja jammer, maar goed alles is er wel af, en geen problemen meer gelukkig.
                          Liefs Typetje

Als ik er nog niet ben, dan ben ik in ieder geval onderweg.

read my blog

Comment

Working...
                          X