Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke Security Suite?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Welke Security Suite?

Norton Internet Security was bijna verlopen en omdat hij mij het scherm niet meer liet zien is hij verwijderd.
    Proef met Eset viel niet mee. Wat duurt dat scannen ontzettend lang!
    Nu heb ik een trial van Avast Internet Security, maar weer geen geluk: als hij wat gevonden heeft (kleine foutjes, gelukkig) kan ik daar niets mee doen: geen nadere inlichtingen over de bestanden, ik kan ze zelfs niet weggooien of in de kluis zetten: de knop "toepassen" werkt niet. Herinstalleren is een optie.
    Blijven Emsisoft en AVG over, volgens mij.
    Ik zag, dat er een site is, www.idealsoftware.nl, waar Emsisoft € 5.- goedkoper is. Is dat een betrouwbare site?
    Ellen

"We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing." George Bernard Shaw.

Oorspronkelijk geplaatst door Tom Poes Bekijk Berichten
    Blijven Emsisoft en AVG over, volgens mij.
    Waarom denk je dat? Er zijn nog een heleboel mogelijkheden.

Ik zou zeggen: probeer BitDefender Internet Security (vierde product in het rijtje). Instellen op de AutoPilot en geen omkijken meer naar ( als je daar nog in gelooft tenminste). Uitstekend uit de test naar voren gekomen.
    Last edited by atwee; 13-10-13, 22:01.
    Men moet de moed hebben, te doen als ieder ander.............verschillend van de rest te zijn!

Comment

Tom Poes, die website die je noemt is van een officiële Emsisoft reseller. Wanneer je daar bestelt kom je ook automatisch in de webshop van Emsisoft terecht en daar wordt die bestelling ook direct verwerkt.

Comment

Beiden bedankt voor de reacties.

Dat ik niet aan BitDefender dacht komt misschien omdat ik het hier nooit iemand zie gebruiken. De meesten hebben een gratis AV + gratis Firewall. Dat heb ik ook altijd gehad, maar het lijkt me zo gemakkelijk om alles-in-een te hebben, typisch iets voor de luie gebruiker, zoals ik hier ergens las.

Ik ga zowel Emsisoft als BitDefender nader bekijken en proberen.

Wordt vervolgd, denk ik...
        Ellen

"We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing." George Bernard Shaw.

Comment

Ik ga zowel Emsisoft als BitDefender nader bekijken en proberen.

Bitdefender ( Av scanner... ) is onderdeel van Emsisoft Anti-Malware...

Comment

http://www.emsisoft.nl/nl/kb/article/tec120404/

Comment

Bedankt SoN, dat wist ik niet. Kan het ook niet vinden op die Emsisoft site, maar wel op Wikipedia .
              Ellen

Comment

Als je EAM opent (BEVEILIGINGSSTATUS) en je scrolt met je muis over Versie: dan krijg je bovenstaand plaatje in beeld...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Seven of Nine Bekijk Berichten
                  Als je EAM opent (BEVEILIGINGSSTATUS) en je scrolt met je muis over Versie: dan krijg je bovenstaand plaatje in beeld...
                  Ha, ik zie het! Dank je wel. Ik zie, dat jij het ook gebruikt. Tevreden gebruiker?
                  Ellen

Comment

Tevreden gebruiker?

Zeer tevreden... ( enkele jaren alweer... )

Mijn ervaring met EAM is alleen maar positief...

Vind het een zeer lichte scanner met een zeer hoge detectie graad...

Ook niet vergeten, de uitstekende support...

Zowel per Mail, als hier op het forum door Emsisoft Nederland...

Wat OA Premium betreft, is de bankmodus een van mijn favoriete instellingen...

altijd makkelijk... http://www.online-armor-firewall.nl/faq.html

Last edited by Seven of Nine; 18-10-13, 04:37.

Comment

Ik heb nog ruim 2 weken om Emsisoft Anti Malware en Online Armor te testen.
                      EAM bevalt me zonder meer goed, maar OA niet. Neemt bijna 2 minuten van de opstart tijd en stuurt veel pop-ups, waarvan ik niet altijd weet wat ik er mee moet. Er staat wel uitleg bij, maar zo'n 20 of meer pop-ups, terwijl je met iets anders bezig bent is verwarrend. Het resultaat is, dat ik later in allerlei lijsten moet nagaan, of ik iets wel terecht heb toegestaan.
                      Misschien voor de meer gevorderde gebruiker.
                      Ik zou EAM wel willen houden als virusscanner, maar ik ga maar een andere firewall proberen. Dat zal dan wel een gratis versie worden, denk ik.
                      Ellen

Comment

Tom Poes,

Kijk eens in Online Armor > Programma's.
                        Zorg ervoor dat er een vinkje staat bij 'Vertrouwde verbergen'.
                        In de ideale situatie zie je nu geen enkel programma in die lijst.
                        Zie je toch nog een of meerdere programma's, controleer dan of die programma's te vertrouwen zijn en geef ze ook de status 'Vertrouwd' in Online Armor. Programma's met een grijze achtergrond zijn verwijderde programma's, die kun je negeren of uit de lijst verwijderen.

Comment

@Emsisoft: Bedankt voor je advies.
                          Er stonden nog veel programma's nadat ik "vertrouwde verbergen" aangevinkt had.
                          De grijze kon ik dus wegdoen, van de andere ben ik stuk voor stuk gaan kijken, wat het was, wat Emsisoft er van vond en Virustotal. Die mogelijkheid is aan te klikken, dus dat is goed te doen. De veilige heb ik op "vertrouwd" gezet, de rest verwijderd, al weet ik niet, of ik daar goed aan gedaan heb. Er waren er nogal wat, die bij Emsisoft onbekend waren.
                          Het vak "Programma's" is nu leeg.
                          Bij "Firewall"is alles lichtgroen en toegestaan.
                          Bij "Domeinen": vertrouwd, of beschermd (slotje).
                          Autostarters: vertrouwd of te verwijderen (donkergrijs).
                          Antikeylogger: twee, die ik herkende, toegestaan.

Ik hoop, dat ik het goed gedaan heb allemaal.
                          Ellen

Comment

Tom Poes.

Het is eigenlijk heel simpel. Online Armor zal niets vragen over vertrouwde programma's, tenzij zo'n programma iets wil installeren en het programma niet (automatisch) is ingesteld als een installatieprogramma.

Dus wanneer een popup verschijnt voor programma X, en je weet welk programma dat is en vertrouwt het programma ook, dan is het een kwestie van programma X ook direct in te stellen als vertrouwd programma en/of installatieprogramma en dat kan in de eerste popup die verschijnt.
                            Wordt alléén maar een bepaalde verbinding of een bepaald gedrag toegestaan, dan verschijnt er vrolijk weer een popup wanneer programma X een andere verbinding wil maken of ander gedrag vertoont omdat programma X niet als vertrouwd programma is ingesteld. Dat is immers wat een firewall of HIPS dient te doen. Waarschuwen voor verbindingen of een ander mogelijk schadelijk gedrag van programma's die niet als vertrouwd programma bekend zijn.

Comment

Bedankt voor je uitleg. Als ik je betoog lees begrijp ik het helemaal. Maar dit
                              en je weet welk programma dat is en vertrouwt het programma ook,
                              maakt het soms moeilijk voor me. Gisteren was ik bezig een moeilijk stukje te schrijven en ineens kwam er zo'n pop-up. Omdat ik niet zeker was klikte ik op "toestaan" ( iets van HP), maar niet op "vertrouwd" en ja, toen kwamen vrolijk een heleboel pop-ups achter elkaar. Ik zal het wel leren, maar ik vind het niet gemakkelijk.
                              Ellen

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
                              Working...
                              X