Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Comodo Internet Security (CIS 8.2) verwijdertool

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Comodo Internet Security (CIS 8.2) verwijdertool

Enkele jaren geleden (+6) had ik ooit eens een dergelijk programma van Comodo geinstalleerd. Nadat ik problemen kreeg met een heel hoog CPU verbruik, en men dat na meer dan een maand niet kon oplossen op hun forum, heb ik dan hun programma maar verwijderd. Maar ho !! dat ging niet zonder slag of stoot. Na veel gezoek vond ik dan toch een programma (niet van Comodo !! - zoals Norton WEL een programma van henzelf heeft om Norton volledig te verwijderen) en kon het volledig verwijderen.

Gisteren installeer ik dan hun laatste versie CIS v8.2 en dat ding werkt langs geen kanten. Op hun chathelpforum word ik voortdurend afgebroken.

Mijn vraag nu: is er hier iemand die een link weet naar een deftig verwijderingsprogramma voor CIS ? Op internet is het niet duideijk wat nu een goed programma is.

Met dank.

Is het programma niet gewoon te verwijderen uit je geïnstalleerde programma's, via de normale manier?

Anders is een programmaatje als Revo uninstaller misschien te proberen.

http://www.revouninstaller.com/revo_..._download.html
    Liefs Typetje

Als ik er nog niet ben, dan ben ik in ieder geval onderweg.

read my blog

Comment

Die security software zijn de laatste jaren zo uitgebreid dat die altijd wel heel veel achterlaten bij het "normaal" verwijderen op de klassieke manier. Nogal normaal: de software aanbieder oordeelt zelf wat mag verwijderd worden.

Uw aanrader om Revo Uninstaller te gebruiken is goed maar om dit laatste, de betalende versie wel te verstaan, efficient te gebruiken dient het wel geactiveerd te worden vooraleer een programma te installeren. Het maakt dan in feite een momentopname van de inhoud op uw PC en van het register. Het volgt dus als het ware de installatie en ziet de items die gewijzigd of er bij komen. Aan de hand van een log kan dan alles 100% verwijderd worden.

Comment

als ik me niet vergis kan je de proefversie installeren.
        Liefs Typetje

Als ik er nog niet ben, dan ben ik in ieder geval onderweg.

read my blog

Comment

Ik heb de full versie (pro) maar al van een jaartje of twee oud. Ik gebruik het in feite zeer weinig, en zoals gezegd heb ik het programma niet geactiveerd vóór het installeren van het bedoelde programma dat ik wou installeren (CIS v8.2). Trouwens al wat zo'n programma's dan doen (en ws OOK de proefversie > met de gekende vermelding : "enkel Pro") is zoeken naar referenties in het register of bestanden die ergens de naam van het programma bevatten. Voorbeeld: bij een hoofdsleutel in het register die de naam van het programma draagt worden alle onderliggende sleutels verwijderd. Mappen met de naam van het programma worden ook volledig verwijderd op de computer. Er is in feite geen logbestand gemaakt en dus kan het niet gebruikt worden. Er word wel meer verwijderd dan bij een standaard verwijdering van het programma.

Het tenvolle gebruik maken van Revo Uninstaller Pro dat is wat anders en werkt met een log te vinden onder de tab "Traced Programs":

The "Traced Programs" module of Revo Uninstaller Pro shows all of the programs that you have traced (monitored) during their installation using Revo Uninstaller Pro. To trace a program with Revo Uninstaller Pro, you can right-click on its installation (setup) package or press the button (Install Programs) on the main Toolbar.
          Bijgevoegde Bestanden
          Last edited by JimB; 20-03-16, 19:18.

Comment

Working...
          X