Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Antivirustests (op eigen risico)

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Antivirustests (op eigen risico)

Op de volgende site kan je nagaan hoe goed je antivirusscanner wel werkt.
    Hier worden nepvirussen naar je mailadres verstuurd (op aanvraag uiteraard) en wordt zo dus nagegaan in welke mate je virusscanner erop reageert.

Deze test kan je hier vinden: http://www.testvirus.org/
    Microsoft MVP - Consumer Security
    Director of Research @ Malwarebytes
    Mijn Blog

Hehe, ze kwamen al niet eens door de standaart mail scanner van mn provider! Dus dat zit wel knor.

//offtopic: Vette smilies hiero...

Comment

Antivirustest

verwijderd.

Laten we het maar beter houden bij de 'gezonde' virustest.
      Last edited by miekiemoes; 23-05-05, 22:47.
      Mijn Blog

Comment

Admin:
        Topics samengevoegd.

Het rapaille dat per Przewalskipaard arriveerde bij het feeëriek gesitueerde etablissement - komma -

"Verwar de waarheid niet met de mening van de meerderheid"

Comment

Kan je toch gelijk eens even uitproberen hoe goed “restricted Internet sites”werkt en of dit je beschermd. (Dit heb ik zelf niet uitgeprobeerd want blijf liever op die site’s weg )
          Maar theoretisch gesproken zou het dan toch moeten helpen als je ze daar toevoegt als:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings\ZoneMap\Domains\revolto.da.ru *reg_dword waarde 4

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings\ZoneMap\Domains\revolto3.da.ru *reg_dword waarde 4

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings\ZoneMap\Domains\revolto2.da.ru * reg_dword waarde 4

En dit zelfde dan ook hier.
          HKEY_USERS\S-1-5-21-299502267-790525478-1417001333-1009\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings\ZoneMap\Domains

Of heb ik het fout???

Heb ze zojuist proberen toe te voegen maar ze staan er al in.
          Dat moet dan iets zijn van
          SpywareBlaster
          Last edited by M M; 22-01-05, 14:28.

Comment

Vraagje, ligt het aan mij of doen de sites het niet om te testen of je virusscanner enz goed is. (die sites waarvan de links onbruikbaar zijn gemaakt)?

Comment

Miekiemoes,
              De site is inmiddels verplaatst naar http://www.webmail.us/testvirus
              Voordat ik de test doe, zou ik graag willen weten in welke mate ik risico loop. Is de eigenaar van de site te vertrouwen. Ik ben een beetje paranoide wat betreft virussen/spyware etc.
              Zie soms ook op het web, tools om te laten testen of je hacker proof ben maar durf dat ook niet aan. Misschien betrouwbare tips?
              "al is de spyware nog zo snel, ASO achterhaalt haar wel"

Comment

Wat betreft http://www.webmail.us/testvirus hoef je niks te vrezen.
                Mijn Blog

Comment

Cheers
                  Ga het gelijk proberen

Edit:
                  Test uitgevoerd en alleen deze kwam erdoor:
                  Test #14: Eicar virus sent in a Microsoft TNEF file (winmail.dat)

Hopelijk zou m'n AVG antivirus 'm wel gevangen hebben.
                  Of had deze ook moeten reageren? Hij deed niets anders.
                  Last edited by tnt; 15-03-05, 23:08. Reden: test uitgevoerd

Comment

Ik heb NAV2005 met updates en ongeveer de helft kwam er door bij de test. Ik heb verder nog nooit problemen gehad met virussen ofzo dus in dat opzicht bevalt nav wel. maar uit zo'n test blijkt gewoon dat NAV zwaar kut reageert. Ik zit er aan te denken om AVG te gaan gebruiken deze ben ik al aan het testen op mijn testmachine. maar weet misschien iemand een test waar virusscanners getest worden op kwaliteit en op updatesnelheid enzo?

Bart

Comment

Ik moet er wel even bij vermelden dat ik ook een virus filter bij m'n provider heb. En dat is de reden dat er (bijna) geen virussen door de test kwamen.

Heb ooit een overzichtelijke test van (gratis) antivirus programma's gezien op het web maar kon hem niet meer vinden. Weet nog wel dat Antivir er als beste uitkwam. Nadeel was dat het programma op gebruiksvriendelijkheid niet hoog scoorde.
                      Bij PCM is onlangs ook een test uitgevoerd:
                      [URL=http://app2.pcmweb.nl/pcm/extra/pcm0505/Webtabel_antivirus2.pdf[/URL]

Consumentebond heeft vorige maand ook een test uitgevoerd op dacht ik betaalversies.

Comment

Ik heb de 27 testen ook maar eens uitgevoerd:

Van 25 testen kreeg ik nix te zien: zijn die bij xs4all al tegengehouden? Ik zie ook nix in mijn spambox bij xs4all ???

Test #24 en test #25 kwamen gewoon door.
                        Help: wat moet ik nu doen?

Ik zit bij xs4all, heb hun spamfilter aan, draai Kerio firewall en heb McAfee antivirus (beide gratis bij xs4all gekregen).
                        Ik draai Hitman Pro automatisch 1x per etmaal.

Hoe kan ik voorkomen, dat test #24 en test #25 in mijn mailbox terecht komen?
                        Alvast bedankt voor jullie suggesties ...
                        Last edited by Gast; 26-05-05, 19:56.

Comment

ik heb ook de test gedaan en 10 van de 27 kwamen er doorheen komt dat door mijn email of door mijn computer (ik heb gmail)

Comment

Kreeg ook niets te zien.
                            Maar probeer deze maar eens

mijn virusscanner hield het tegen
                            Ik gebruik NOD32

Comment

antivirustest??

ik heb deze test gedaan http://www.webmail.us/testvirus
                              op mijn chello adres kwamen er 17 doorheen en op mijn hotmail 23??????

Ik gebruik kerio firewall, AVG en hitman pro, hoe is dat dan op te lossen?

PS: ondertussen komt de rest ook binnen op mijn chello adres???????
                              Last edited by Jörgen; 19-10-05, 18:44.

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
                              Working...
                              X