Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ad-aware laat pc afsluiten tijdens scannen.

Collapse
X
  •  
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Ad-aware laat pc afsluiten tijdens scannen.

Ik werd net gebeld door een kennis.
    Deze heeft ad-aware geupdate met de laatste update en wou de laptop laten scannen.
    Als de scan bij ongeveer 400 files is, krijgt ie het kruisje van afsluiten en de pc wordt afgesloten.
    Ik heb laatst bij hem een Blaster variant verwijderd.
    Kan het zijn dat er nog restanten aanwezig zijn in de map "System32" van dit virus, die door de Ad-aware scan geactieveerd worden?
    De laptop is gescand met Stinger, Blaster removal tool(symantec), online scans met Housecall, panda, bitdefender.
    Er werd niks meer gevonden.
    Ik heb nu voorgesteld Ad-aware te verwijderen en opnieuw te installeren.
    Kan wel even duren voor ik daar weer wat van hoor.

Het betreft hier een Pentium 4 laptop met WinXp Home Edition SP2.
    Grtz Lex.

Kijk ook even naar ==> de huisregels <==, dit kan zeer verhelderend werken.
    Moederbord / Processor; Gigabyte GA-X58 Extreme / Core i7 920 2,66GHz @3,67GHz.
    Koeler; Thermal right 120 Ultra Extreme met Sharkoon 120x120x25mm fan.
    Geheugen / Harddisks; Dominator GT 6GB 1600MHz in Triple-channel / OCZ Agility 2 60GB (SSD), OCZ Agility 2 120GB (SSD).
    Videokaarten / Monitoren; 2x Club3d GTX460 Overclocked Edition in SLI / 2x Samsung 2253BW (22 inch).
    Branders; Plextor 820SA.
    Speakers; Logitech z5500.
    Toetsenbord / Muis; Logitech G15 / G5.

Probeer Ad Aware eens in veilige modus te laten scannen? Is het wel SE 1.05?

Comment

Ja het is wel SE 1.05, had hem zelf erop gezet.
      Ben gebeld, na het verwijderen en opnieuw installeren gebeurt het niet meer.
      Ik vraag me wel af hoe het kan.
      Grtz Lex.

Geheugen / Harddisks; Dominator GT 6GB 1600MHz in Triple-channel / OCZ Agility 2 60GB (SSD), OCZ Agility 2 120GB (SSD).
      Videokaarten / Monitoren; 2x Club3d GTX460 Overclocked Edition in SLI / 2x Samsung 2253BW (22 inch).
      Branders; Plextor 820SA.

Comment

Het zou kunnen dat er iets met explorer.exe fout zat (en adaware dat als spyware zag) en hij dat afsloot. Dan gaat de PC ten onder.

It's a long shot, but possible.
        Wieger Bontekoe
        Information Trends
        Budget Trends webhosting

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kurt
          Het zou kunnen dat er iets met explorer.exe fout zat (en adaware dat als spyware zag) en hij dat afsloot. Dan gaat de PC ten onder.

It's a long shot, but possible.
          Als ik op m'n eigen pc "Explorer.exe" uitschakel, via taakbeheer, dan blijft de pc gewoon lopen hoor.
          Alleen je taakbalk, pictogrammen, enz verdwijnen.
          Verkenner doet het dan bijvoorbeeld ook niet meer, maar hij start niet opnieuw op.
          Nieuwe taak laten uitvoeren, "Explorer" intypen en je kunt weer verder.

Die kennis heeft er nu geen problemen meer mee, dus ik beschouw het maar als opgelost.
          Grtz Lex.

Branders; Plextor 820SA.

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡