Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Virusscanners wel verwijderd of hoe kom ik er echt vanaf?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Virusscanners wel verwijderd of hoe kom ik er echt vanaf?

Hallo,

Allereerst allemaal een gelukkig en virusvrij 2008.

Op mijn systeem met Vista Home Premium had ik Avast Free 4 geïnstalleerd. Ook had al eens Spyware Doctor (SD) van PCTools geïnstalleerd, maar omdat die alleen maar iets verwijderd ná betaling, deze ook al snel weer verwijderd.

Omdat ik het idee had dat Avast het systeem behoorlijk vertraagde, heb ik Avast verwijderd en AVG Free geïnstalleerd. Tot mijn verbazing gaf AVG daarbij de melding dat er nog een virusscanner actief was. En dat geeft ook het beveiligingscentrum aan (zie hierna)

Via taakbeheer zie ik geen processen / services die op activiteit van Avast of SD wijzen. Komen ook geen van beiden bij de op te starten programma's voor.

Wie weet waar de meldingen vandaan komen en, belangrijker, hoe ik er af kan komen.

Bij voorbaat dank.
    Bijgevoegde Bestanden

Kijk eens hier: http://www.avast.com/eng/avast-uninstall-utility.html
    .....File not found. Should I fake it? (Y/N)

Comment

De uninstall-utility heeft geen verandering gebracht. Ik heb via een andere weg de tip gekregen het programma Revo Uninstaller te proberen. Dan moet ik wel eerst Avast en SD opnieuw installeren. Dat gaat dus nog even duren.

Overigens merk ik geen problemen, dus ik ga er wel vanuit dat - ook al worden de programma's door het beveiligingscentrum genoemd - zowel Avast als SD niet actief zijn.

Comment

Met Revo Uninstaller heb ik SD geheel kunnen verwijderen. Voor Avast is dat niet gelukt. Maar zoals al gezegd, ik geloof niet dat Avast nog echt actief is en maak daarom niet teveel haast met pogingen het geheel uit het systeem te krijgen.

Comment

Inmiddels van Avast 'verlost'. Hoe? Door Avast te installeren en dan nog een keer de installatie te starten! Het programma vraagt dan of alles verwijderd moet worden. Bevestig dit en voila, geen spoor meer van te bekennen

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
          Working...
          X