Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ad-aware 2007 stopt tijdens scannen.

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Ad-aware 2007 stopt tijdens scannen.

De volledige scan van Ad-aware 2007 blijft hangen bij "cookies". En soms maakt hij er een korte scan van, terwijl ik een volledige scan heb gevraagd.
    Een poosje geleden ben ik weer overgegaan op de oudere versie Ad-Aware SE, die goed werkt, maar ik probeerde de nieuwste versie weer eens, met het bekende resultaat.
    Afgaand op andere forums lijkt het een vaak voorkomend probleem te zijn, maar ik heb nog geen goede oplossing op internet gevonden.
    Kan iemand mij helpen?
    Ellen

"We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing." George Bernard Shaw.

Krijg je nog een foutmelding?

Kijk ook hier eens op Castlecops:
    A.H.
    Niet alleen is belangrijk de weg, die je gaat,
    maar ook het spoor, dat je achterlaat.

Comment

Er is geen foutmelding. Hij blijft steken bij het scannen van "cookies". Het lijkt iets anders dan in het forum van jouw link vermeld wordt. Hoewel er zo te zien veel mensen last hebben van allerlei problemen met ad-aware 2007. En niemand heeft een verklaring of oplossing. Ja, het niet laten scannen van MRU's en cookies, maar dan mis je die tracking cookies toch?
      Het zou kunnen botsen met een ander programma, maar ik heb geen idee waarmee dan.
      Ellen

"We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing." George Bernard Shaw.

Comment

Je zou eventueel de cookies ook kunnen verwijderen met Ccleaner of ATF cleaner, en inderdaad de cookies niet laten scannen (Ad-Aware settings>scanning>uitvinken cookies)

Welke browser gebruik je, Opera?
        Met IE7 heb ik geen problemen.
        A.H.

Comment

Ik had dit ook op de XP pc,maar ook niet echt een oplossing gevonden.
          De ene keer leek een nieuwe update,de problemen te hebben opgelost,maar toen kreeg ik weer de melding bij de 'cookies' nu draait Ad-Aware 2007 goed op XP.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tom Poes Bekijk Berichten
            dan mis je die tracking cookies toch?
            Daar hoef je je geen zorgen over te maken als je in CCleaner aangeeft welke cookies bewaard moeten blijven. Bij het verwijderen van overbodige bestanden worden eventuele tracking cookies dan ook meteen opgeruimd.

Oorspronkelijk geplaatst door Huini041 Bekijk Berichten
            Als je Opera gebruikt heb je Ad-aware (en nog zo het een en ander aan beveiliging) naar mijn bescheiden mening niet echt nodig.
            Als ik niet een beetje gek was zou ik stapelgek worden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Guus abc Bekijk Berichten
              Als je Opera gebruikt heb je Ad-aware (en nog zo het een en ander aan beveiliging) naar mijn bescheiden mening niet echt nodig.
              Dat zou best kunnen, maar dit vond ik op het Castlecop forum:

Found the cause:
              Toggling Spybot's immunisation for Opera cookies prevents and "causes" the Lavasoft crash each time.
              A.H.

Comment

Toggling Spybot's immunisation for Opera cookies prevents and "causes" the Lavasoft crash each time.
                Het is ook zinloos om de immunisatiefunctie van Spybot voor Opera (of Firefox) te gebruiken.
                What I find most interesting is that knowledgeable Fx users would even consider using such unneeded stuff. Fx does not need immunizing. That is just cooked up by Spybot because they thought they needed to jazz up Spybot. Opera doesn't need the protection either. IE does and IE is the reason folks should use Spybot. It is sort of insulting to Fx (and Opera) to think you need this protection and that is what surprises me here that such knowledgeable Fx and Opera users as we have at this site would be using this.

Bron: klik.
                Het zou dus best kunnen dat dit het probleem ook bij Firefoxgebruikers veroorzaakt.
                Last edited by Guus abc; 03-01-08, 20:01.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Guus abc Bekijk Berichten
                  Het is ook zinloos om de immunisatiefunctie van Spybot voor Opera (of Firefox) te gebruiken.
                  Maar het gebeurt blijkbaar....[spybot]
                  A.H.

Comment

Maar het gebeurt blijkbaar....[spybot]
                    Tja. Maar als we het hier over overbodige beveiligingsmaatregelen gaan hebben ben ik bang dat het erg off topic gaat.

Comment

Je zou eventueel de cookies ook kunnen verwijderen met Ccleaner of ATF cleaner, en inderdaad de cookies niet laten scannen (Ad-Aware settings>scanning>uitvinken cookies)

Met IE7 heb ik geen problemen.
                      Firefox. Ik zal 'm eens in I.E.7 laten scannen.

Oorspronkelijk geplaatst door metriod Bekijk Berichten
                      Ik had dit ook op de XP pc,maar ook niet echt een oplossing gevonden.
                      De ene keer leek een nieuwe update,de problemen te hebben opgelost,maar toen kreeg ik weer de melding bij de 'cookies' nu draait Ad-Aware 2007 goed op XP.
                      Zomaar vanzelf, of had je daar iets aan gedaan?

Dat zou best kunnen, maar dit vond ik op het Castlecop forum:

Found the cause:
                      Ik zag dat staan en inderdaad heeft Spybot een immuniseerfunctie voor Opera, die aangevinkt stond. Met het vinkje eraf bleef het probleem bestaan.

Voorlopig scan ik met Ad-aware met de cookies niet aangevinkt, hij maakt dan de hele scan af.
                      Het opruimen van de cookies met CC zal ik me dan moeten aanwennen, want dat doe ik niet iedere dag. Maar het is natuurlijk een prima methode.

Bedankt allemaal voor het meedenken.
                      Het is een beetje onbevredigend, dat Ad-aware 2007 niet helemaal werkt zoals hij zou moeten doen, maar misschien komt er wel weer eens een nieuwe versie uit, die dat wél doet.
                      Waarschijnlijk is het scannen met de 2007 beter dan met de "oude" SE-versie? Die doet alles wel zonder haperen.
                      Ellen

Comment

Over tracking cookies hoef je je niet echt zorgen te maken. Maar als je ze niet op je pc wilt hebben, dan kun je er beter voor zorgen dat ze niet geaccepteerd worden dan ze achteraf te verwijderen. Om tracking cookies in IE te blokkeren ga je naar Internet-opties > tabblad Privacy > knop Geavanceerd. Daar geef je aan dat je geen third-party cookies wilt accepteren:

In Firefox kun je alleen aangeven of cookies geaccepteerd moeten worden of niet. Daarnaast kun je dan aangeven hoe lang deze bewaard moeten blijven. Geef je aan dat cookies opgeruimd moeten worden als je Firefox afsluit, dan blijft een eventueel tracking cookie dus alleen gedurende de huidige sessie bewaard:

Er bestaan voor Firefox natuurlijk wel weer extensies (add-ons) om cookies te beheren, maar misschien zou je er eens over kunnen denken over te stappen op een écht goede browser als Opera. Vergeleken met Opera is Firefox in erg veel dingen nogal traag, omslachtig en beperkt (daarom zijn er zoveel add-ons voor - die overigens op zichzelf trouwens soms al een risicofactor zijn: Myth - "Firefox Extensions are Safe"). Daarbij is Opera zo veilig dat lapmiddelen als SpywareBlaster en Spybots Immunisatie voor deze browser niet nodig zijn. Als je IE dan verder uitsluitend voor Microsoft Update gebruikt heb je die bescherming voor IE ook niet nodig.

In Opera blokkeer je third-party cookies overigens zó:

Oorspronkelijk geplaatst door Tom Poes
                        Het opruimen van de cookies met CC zal ik me dan moeten aanwennen, want dat doe ik niet iedere dag.
                        Dat kun je ook automatisch bij opstarten laten doen. CCleaner ruimt je overbodige bestanden en cookies dan op zonder dat je er iets van merkt.

Comment

Bedankt, Guus. Bij IE heb ik het aangepast zoals op jouw voorbeeld, bij Firefox stond het al goed. Ik heb zelden tracking cookies, en zeker niet van IE, omdat ik daar nauwelijks mee het internet opga. Ik heb Opera wel eens geprobeerd, maar vond toen FF wel gemakkelijk. Ik zal het weer eens installeren.
                          Je tip om CC bij opstarten te laten opruimen zal ik ter harte nemen.

Ik blijf het alleen vervelend vinden, dat Ad-aware 2007 kennelijk een bug heeft, waar niets aan gedaan wordt
                          Ellen

Comment

Vanmorgen de nieuwste Ad-Aware 2007 versie 7.0.2.6 gedownload.
                            Alles laten scannen, zowel Smart Scan als Full Scan doen het zonder onderbrekingen. Ook cookies en MRU's gescand.
                            Weer een probleem opgelost
                            Ellen

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
                            Working...
                            X