Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vragen?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Vragen?

Hierbij gewoon wat algemene vragen.
    Regelmatig bekijk ik deze door Buffy beschreven pagina http://www.nucia.eu/forum/showthread.php?t=55
    Als je gewoon doet wat daar staat bespaar je jezelf een hoop narigheid op de digitale snelweg.

Toch wat vragen waarom staat de spywarescanner van Windows Defender er niet bij? (uitgeroepen als beste malwarescanner door de consumentengids in 2006) het heette toen trouwens anders maar dat terzijde.

Dan de aanbeveling dat het aan te raden is om Spywareblaster op je pc te installeren,maar aangezien veel mensen Firefox als browser gebruiken is dit niet echt nodig las ik hier.
    bron http://www.gratissoftwaresite.nl/spywareblaster.html

Wat ik ook trouwens niet begrijp dat de ''beste'' browser als Opera altijd als het ware wordt over geslagen door softwaremakers zie hier bv wat betrefd de protectie van Spywareblaster

Provides Protection for the Following Browsers:
    * Internet Explorer
    and any browsers that use the Internet Explorer engine, including:
    o AOL web browser
    o Avant Browser
    o Slim Browser
    o Maxthon (formerly MyIE2)
    o and more
    * Mozilla Firefox
    * Netscape
    * Seamonkey
    * Flock

Het zijn zomaar wat vragen uit nieuwsschierigheid.
    Last edited by SlasH; 01-03-08, 22:52.

spyware blaster beschermd vooral in internet explorer tegen active X objecten,
    tracking cookies en andere zaken waar spyware blaster tegen beschermd zijn niet zo gevaarlijk en daarom best verwaarloosbaar
    windows defender zit standaard bij windows, en anders krijg je hem via de updates
    dat zou buffy dus een advies geven wat eigenlijk toch al is doorgevoerd
    overigens ben ik niet zo heel erg te spreken over de detectie van windows defender, maar dat terzijde.
    waarom opera wordt overgeslagen weet ik niet, misschien omdat opera al veilig genoeg is, of gebruikers van opera boven gemiddeld hun gezonde verstand gebruiken
    (een beginner zie ik persoonlijk in ieder geval niet zo snel opera gebruiken)
    hopelijk beantwoord dit wat van je vragen

Comment

Windows Defender krijg je id standaard erbij geleverd bij een installatie/aankoop nieuwe PC.

En ja je zou logischerwijs kunnen concluderen dat Opera als browser zo veilig is dat extra preventieve beschermingssoftware niet nodig is.

Niet alle pagina's worden altijd goed weergegeven maar dat neem ik dan maar voor lief de veiligheid,gemak en bovenal de snelheid van het laden van de pagina's zorgen er voor dat ik deze browser als zeer prettig ervaar om mee te werken/surfen.

1 opmerking las dat PC Tools Firewall 3.0.1.9 als zeer goed uit de test's kwam trouwens,zelf gebruik ik alleen de firewall van Windows ivm de snelheid.

Comment

hier komt die firewall uit als poor, en deze test beschouw ik als zéér betrouwbaar

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door moppentappers Bekijk Berichten
          deze test beschouw ik als zéér betrouwbaar
          Op welke gronden? Heb je het allemaal gecontroleerd?
          Ik heb ook eens zomaar een test van internet geplukt en die beschouw ik als betrouwbaar: klik. Ik weet alleen niet of dat ook zo is, want ik heb het niet gecontroleerd.
          Wat firewalls betreft ben ik trouwens van mening dat een goed exemplaar in je router voldoende is.
          Als ik niet een beetje gek was zou ik stapelgek worden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SlasH Bekijk Berichten
            En ja je zou logischerwijs kunnen concluderen dat Opera als browser zo veilig is dat extra preventieve beschermingssoftware niet nodig is.
            Uit mijn ervaringen met die browser blijkt dat inderdaad. Maar ook bij Opera is een beetje verstandig surf- en downloadgedrag nodig.
            Oorspronkelijk geplaatst door SlasH Bekijk Berichten
            Niet alle pagina's worden altijd goed weergegeven maar dat neem ik dan maar voor lief
            Het aantal verkeerd weergegeven pagina's valt erg mee. Is zo'n pagina dan in IE of Firefox wél goed te zien, dan komt dat vaak doordat deze browsers zich niet strikt aan de standaards van W3C houden. Het betekent in feite dat de betreffende webpagina fouten bevat, die door deze browsers verdoezeld worden. Dat lijkt mooi, maar als IE en Firefox zich ook strikt aan de richtlijnen van W3C zouden houden, zouden ontwikkelaars van webpagina's gedwongen worden zich hieraan te houden, waardoor elke pagina in elke browser te zien zou zijn zoals bedoeld is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door moppentappers Bekijk Berichten
              een beginner zie ik persoonlijk in ieder geval niet zo snel opera gebruiken
              Nee, en die zal ook Firefox niet gebruiken. Een echte beginner weet niet beter dan dat je surft met IE.
              Maar uit deze opmerking zou je kunnen concluderen dat Opera alleen voor "gevorderde gebruikers" geschikt is en dat is dus absoluut niet het geval. Integendeel: Opera is in heel veel opzichten gebruiksvriendelijker dan IE en Firefox - of het nu om installeren, aanpassen of het algemene dagelijkse gebruik ervan gaat. Wat veiligheid betreft verslaat ie ze trouwens ook allebei en hij is een stuk sneller dan Firefox. Daarbij is ie veel completer: op mijn pc maakt ie bijvoorbeeld een extra mailprogramma (Outlook Express), enkele beveiligingsprogramma's (SpywareBlaster en Spybot S & D) en een extra bit-torrentprogramma volkomen overbodig. Beveiliging, mail, bit-torrent - het zit allemaal geïntegreerd in de browser.
              Last edited by Guus abc; 04-03-08, 10:34.

Comment

alles kan gevaarlijk zijn in de handen van een stunter, dus ook met opera kan je "brokken" maken
                ik gaf enkel wat mogelijkheden aan overigens
                en ik heb het niet persoonlijk allemaal nagelopen, dat zou veel teveel werk zijn
                maar ik ben er wel van overtuigd dat de test als zeer betrouwbaar gezien mag worden

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
                Working...
                X