Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Windows detected spyware infection

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Windows detected spyware infection

Hallo,

Ik krijg sinds vandaag een melding in mijn systeembalk; rode circel met wit kruis en driehoek met uitroepteken, dat windows een spyware detection heeft gedaan.

Ik heb adaware en spybot gedraaid, geen resultaat. In het forum gezocht, en zelfde post gevonden, die rade SDfix aan, dit gedraaid alleen geen resultaat; dit is het log:

scanning hidden services & system hive ...

scanning hidden registry entries ...

scanning hidden files ...

scan completed successfully
    hidden processes: 0
    hidden services: 0
    hidden files: 12

Remaining Services :

Authorized Application Key Export:

[HKEY_LOCAL_MACHINE\system\currentcontrolset\services\sharedaccess\parameters\firewallpolicy\standard profile\authorizedapplications\list]
    "C:\\Program Files\\BitTorrent\\bittorrent.exe"="C:\\Program Files\\BitTorrent\\bittorrent.exe:*:Enabled:BitTorrent"
    "C:\\WINDOWS\\TEMP\\winB2.exe"="C:\\WINDOWS\\TEMP\\winB2.exe:*:Enabled:winB2"
    "C:\\WINDOWS\\TEMP\\winF2.exe"="C:\\WINDOWS\\TEMP\\winF2.exe:*:Enabled:winF2"

Remaining Files :

File Backups: - C:\SDFix\backups\backups.zip

Files with Hidden Attributes :

Mon 28 Jan 2008 1,404,240 A.SHR --- "C:\Program Files\Spybot - Search & Destroy\SDUpdate.exe"
    Mon 28 Jan 2008 5,146,448 A.SHR --- "C:\Program Files\Spybot - Search & Destroy\SpybotSD.exe"
    Mon 28 Jan 2008 2,097,488 A.SHR --- "C:\Program Files\Spybot - Search & Destroy\TeaTimer.exe"
    Sun 24 Feb 2008 4,348 ..SH. --- "C:\Documents and Settings\All Users\DRM\DRMv1.bak"
    Thu 3 Jan 2008 42,496 A..H. --- "C:\Documents and Settings\Wesley van Heugten\Mijn documenten\Jeannette\Jeannette\TV PB\TV PB\PB 2007\notulen dagelijks bestuur\~WRL0346.tmp"

Finished!

Hoi

Als eerste wil ik je graag dit zeggen: Bij malwareproblemen kun je beter niet gaan zoeken naar mensen die 'hetzelfde' hebben, want meestal is er een verschil. Het kan zelf uiterst af te raden zijn in sommige gevallen om de instructies van een ander topic op te volgen. Bij bijna iedere pc is de 'fix' uniek.

Ik denk niet dat je je zorgen hoeft te maken, maar plaats voor de zekerheid een HijackThislog. Dat doe je zo:

Lees eerst de handleiding van HijackThis:

Lees dan het volgende bericht goed door:

Plaats daarna je HijackThis-log in de daarvoor bestemde forumsectie:

Vermeld ook daar je probleem erbij.

Een expert zal je dan verder helpen.
    Let op: Het kan soms zijn dat je niet direct wordt geholpen. Dit, omdat het soms redelijk druk is. Heb dus geduld.

Als je je HijackThislog hebt geplaatst, dan mag je hier de status van de vraag linksbovenin op "Vraag is opgelost" zetten. Je wordt in de HijackThis-sectie verder geholpen.

Heel veel succes verder met je computer.

Met vriendelijke groet,
    Blackbird
    Met vriendelijke groet,
    Blackbird

Comment

Ok!

Bedankt voor je reactie,

Ik heb hijack geinstalleerd alleen ik kan het niet opstarten, dubbelklik of openen geeft geen reactie...!

wat nu?

Comment

Je hebt het naar je bureaublad (of in ieder geval op je eigen computer, en niet vanaf het internet) gedownload en daarna proberen te openen?

Heb je het al wel kunnen installeren?
        Met vriendelijke groet,
        Blackbird

Comment

ja heb t naar t bureaublad gekopieerd, geinstalleerd, maar hij start niet op.

Comment

Hoi,

Ik vind het vreemd dat dit zich voordoet, want heb het nog niet eerder gezien. Maar probeer dit eens:

Ga naar start>uitvoeren.
            Typ hier hijackthis in het vak en klik op OK.

HijackThis zal nu moeten starten. Als het niet lukt zeg het dan even.

Groetjes,
            Blackbird
            Met vriendelijke groet,
            Blackbird

Comment

ik heb het bestand opnieuw gedownload en geinstalleerd, mapje staat bij programfiles en de .exe op men bureablad. Bij software via configuratiescherm staat hij er echter niet tussen.

hij start ook nog steeds gewoon niet op...ik heb dit wel ergens terug gelezen binnen andere onderwerpen dat meerdere mensen hier ook problemen mee hadden bij de melding die ik ook krijg (windows has detected spyware)..

Comment

Plaats maar een bericht in de HijackThissectie, met daarin vermeldt dat je HijackThis niet goed geinstalleerd krijgt.

Hier mag je dan de vraag als 'opgelost' markeren. Dit kun je linksbovenin doen.

Groetjes en succes,
                Blackbird
                Met vriendelijke groet,
                Blackbird

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
                Working...
                X