Mededeling

Collapse
No announcement yet.

(lichte) anti-virus programma

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• (lichte) anti-virus programma

Ik zoek een goede anti-virus voor win xp

dit zijn de eisen:
    - zeer licht programma
    - blijvend draaien zodat virus meteen tegengehouden kan worden
    - gratis
    - makkelijk in gebruik en zoveel mogelijk op de achtergrond

Wat zijn de aanraders?

Hoi,

Kijk eens naar bijvoorbeeld AVG, Avira, of Avast!.

Je zult zelf moeten bepalen welke je wilt. Zelf heb ik AVG Free, en het bevalt me goed.

Groetjes,
    Blackbird
    Met vriendelijke groet,
    Blackbird

Comment

Weet je misschien welke van deze 3 programma's het lichtst is?

Comment

Zelf heb ik met de andere twee niet gewerkt. Ik kan wel zeggen dat het alledrie goede programma's zijn, en heb geen klachten gezien mbt traagheid.

Groetjes,
        Blackbird
        Met vriendelijke groet,
        Blackbird

Comment

Laatst heb ik eens gekeken naar deze 3 gratis versies, en dan kan ik me toch niet aan de indruk ontrekken dat Avast de meest complete bescherming geeft. Of zie ik dit verkeerd ?

Comment

Zoals ik al zei moet iedereen dit voor zichzelf bepalen. De ene virusscanner is beter dan de andere. Deze 3 zijn zo ongeveer de beste gratis scanners.

De ene scanners laat hier een steekje vallen, de andere weer ergens anders. Eigenlijk is geen enkele scanner (en dat geldt ook voor betaalde scanners) volledig 100% dicht. Er zijn altijd wat lekjes.

Maar nogmaals, je moet zelf bepalen wat je wilt hebben...
            De ene vindt dit beter, de andere dat.

Ik hoop dat ik zo je vraag beantwoord?

Groeten,
            Blackbird
            Met vriendelijke groet,
            Blackbird

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door maniac2003 Bekijk Berichten
              Laatst heb ik eens gekeken naar deze 3 gratis versies, en dan kan ik me toch niet aan de indruk ontrekken dat Avast de meest complete bescherming geeft. Of zie ik dit verkeerd ?
              Avast is prima, maar heeft ook iets meer false positives dan de anderen.
              amiek

Comment

Avast heeft bijvoorbeeld een mail scanner die Avira niet heeft. Daarom zou mijn keus bijvoorbeeld uitgaan naar Avast, ook al heeft Avira een betere detectie volgens de testen. Een AV is inderdaad persoonlijk. Zo ben ik nu eens afgestapt van NOD en probeer Kaspersky eens. Tot nu toe prima, moest alleen Comodo even opnieuw installeren aangezien dat zogenaamd niet samenwerkt. Maar met een backupje van de instellingen is dat ook geen probleem.

Comment

Ook AVG heeft een mailscanner. En ja, Avira is een goede scanner.
                  Maar mooi dat het werkt zo
                  Met vriendelijke groet,
                  Blackbird

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door okeee Bekijk Berichten
                    Weet je misschien welke van deze 3 programma's het lichtst is?
                    Hey Okeee en hallo alle andere Nuciaanen ... lang niet gezien ,

Ik heb in het verleden met alle 3 de programma's gewerkt en mijn conclusie is:

Avira: 1 van de lichtste en met de meeste opties. maar iedere keer als het update heeft het zo'n irritante pop-up met reclame. Verder is het een prima programma en geef ik het de nr. 2 plaats.

AVG: Ongeveer even licht als Avira en heeft minder opties maar doet zijn werk goed en irriteerd niet als hij zich update, wat jammer is dat deze programma geen schedular heeft. Deze programma krijgt de nr. 1 plaats van mij.

Avast: Ik heb dit programma maar 30 min. ofzo op mijn computer gehad en had er al genoeg van aangezien het alles vertraagde ... deze krijgt dan ook de nr. 3 plaats van mij.

Hopelijk helpt het,
                    Dark Seraphim.
                    Last edited by Dark Seraphim; 28-03-08, 23:40.

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
                    Working...
                    X