Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Waarschuwing bij gebruik Limewire

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Waarschuwing bij gebruik Limewire

Het downloaden van mp3's via P2P-programma's is relatief veilig. Toch blijft het een beetje oppassen. Er verschijnen in de zoekresultaten van LimeWire sinds kort nep-mp3's, waarmee niets mis lijkt te zijn als je naar de bestandsgrootte kijkt. Het zijn echter geen mp3's. Wat het wél zijn weet ik niet. a-Squared vindt niets verdachts in die bestanden, maar het is niet aan te raden ze te downloaden of te openen. In ieder geval zijn ze te herkennen aan het feit dat ze exact gelijk zijn aan de zoekopdracht maar in kleine letters verschijnen. Verder zijn ze altijd 3462 kB groot en wordt er geen bitrate bij vermeld.

Met dank aan Guus abc,voor het melden van dit bericht

Hoi metriod. Dat is niet sinds kort hoor, dat was altijd al zo. Het kan spyware zijn, maar vaak ook zijn ze leeg, of krijg je Bill Clinton die vertelt dat hij geen relatie met Monica had. En ze zijn lang niet altijd 3462 KB groot. Vaak ook veel kleiner, 114 KB bijvoorbeeld. Over het algemeen krijg je van Limewire de melding dat het bestand corrupt is, maar daar kun je niet blindelings op vertrouwen, natuurlijk. Er zijn worden veel mensen betaald om muziekbestanden kapot te maken of te infecteren. Een gevecht tegen het illegale downloaden, zeg maar.
    amiek

Comment

een trojan niet downloaden dus!
      vaker gehad met limewire dus met dat programma gestopt.
      tip als je tijdens het downwloaden het bestand als preview in de speler van limewire zelf probeert af te spelen en het lukt niet gooi ik het bestand meteen weg dan is het een link bijvoorbeeld naar: fastmp3 player of zoiets.
      Last edited by compufreak404; 02-04-08, 19:20.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door amiek Bekijk Berichten
        Dat is niet sinds kort hoor, dat was altijd al zo.
        Als ik niet een beetje gek was zou ik stapelgek worden.

Comment

Ik heb zelf LimeWire PRO, omdat ik Sharazea enz. teveel virusmeldingen kreeg. Bij LimeWire merk ik hier weinig van, alleen heb ik de gedeelde mappen wel uitgeschakeld
          WhatPulse Stats:
          This user is in team Nucia and is ranked 9th in that team.......

Comment

Tja, ben hier zelf gisteren ook bijna de dupe van geworden, ik moet voor school het liedje Ciske De Rat karaoke zoeken, nou er kwamen 3 resultaten uit, de eerste die ik downloade bevatte blijkbaar al meteen een trojan. Als AVG niet ingreep wil ik niet weten wat er gebeurd zou zijn.

En nu ik het zie: het bestand was inderdaad precies 3462 KB groot...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Coree Bekijk Berichten
              de eerste die ik downloade bevatte blijkbaar al meteen een trojan. Als AVG niet ingreep wil ik niet weten wat er gebeurd zou zijn.
              En nu ik het zie: het bestand was inderdaad precies 3462 KB groot...
              Dan heb ik nog een tip: als je weer zo'n bestand ziet, selecteer het dan en klik rechts onderin LimeWire op de knop met het Prullenbak-icoon (Junk).

In het vervolg zullen alle foute bestanden van dat type dan voorzien worden van een prullenbak-icoontje in de kolom Quality, zodat je weet dat je die beter kunt negeren.

Last edited by Guus abc; 02-05-08, 10:30.

Comment

Hmm, bedankt voor de tip .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Coree Bekijk Berichten
                  bedankt voor de tip .
                  Graag gedaan. Nog een aanvulling: via Extra > Opties > Filters > Ongewenst kun je ook nog aangeven dat die rommel voortaan helemaal onderaan de zoekresultaten moet komen te staan of helemaal niet meer getoond wordt.

Last edited by Guus abc; 02-05-08, 20:38.

Comment

Als je download van BitTorrentssites haal je al heel gauw het spreekwoordelijke ''paard van troje binnen''
                    Het hoeft niet per definitie zo te zijn maar het gevaar is er dat je je PC besmet.

Maar waarom zou je?
                    Een film koop ik wel op DVD in de winkel immers je wilt toch gewoon het origineel? althans ik wel.
                    En muziek downloaden is wat gedateerd inmiddels.
                    Er zijn zat programma's waar je alleen maar hoeft in te vullen welke muziek van welke artiest je wilt horen en voilla het speelt af.
                    Waarom al die moeite met dito gevaar op besmetting van je PC?

Comment

Zelf vroeger ook Limewire gebruikt. Maar ik had best van last van nep bestanden etc... Toen ontdekte ik Usenet,en wil niets anders meer nu,geen last van virussen (bij muziek en films)
                      Last edited by metriod; 03-05-08, 18:19.

Comment

Lees dat bedoel ik dus

Gewoon je films kopen in de winkel heb je nog het origineel ook + alle extra's.
                        Muziek kun je overal online beluisteren en opnemen desgewenst.

Geen medelijden met deze mensen die blijkbaar te gierig zijn en alles overal maar gratis willen downloaden.
                        Als je PC is besmet met alle gevolgen van dien is dat je eigen schuld!
                        Last edited by SlasH; 07-05-08, 19:12.

Comment

Usenet is echt wel veilig hoor ( zeker voor muziek en Films)
                          Ik wil best ervoor betalen,maar als ik het voor niks kan krijgen (ook orgineel)

In dat bericht zie ik alleen p2p programma's

Maar iedereen heeft natuurlijk een eigen mening

Comment

Hier een filmpje,waarin ze laten zien hoe ''Downloader-UA.h''.een pc besmet

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
                            Working...
                            X