Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe AVG Free 8.0

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Nieuwe AVG Free 8.0

Een aantal vragen betr de nieuwe AVG Free 8.0 software:

• Wordt AVG 8.0 Free automatisch geinstalleerd of moet je eerst de vorige versie deinstalleren en vervolgens 8.0 installeren?
    • Door de "ingebakken" antiSpyware in deze 8.0-software, moet AVG AntiSpyware gedeinstalleerd worden?
    • Geeft AVG 8.0 Free real-time bescherming tegen spyware? en conflicteert dit niet met WindowsDefender?
    • Firefox heeft een add-on (van McAfee), die de betrouwbaarheid van sites ook kontroleert. Als je deze add-on geinstalleerd hebt, geeft dit geen problemen met de safe-search-techniek van AVG 8.0 Free, die ook kontroleert of een site "schoon" is.

Zie ook:
    Vandaag heeft softwareproducent Grisoft de gratis versie van de populaire anti-virus applicatie AVG 8.0 vrijgegeven. Deze biedt nu ook bescherming tegen spyware en heeft de nieuwe safe search LinkScanner ingebouwd. Betalende gebruikers konden al sinds februari beschikken over AVG 8.0. Gratis gebruikers kunnen vanaf vandaag upgraden van versie 7.5 naar versie 8. Na het opnieuw

Ik wacht de reacties af.
    thnx frejit
    pls visit: www.fishpotatorun.nl

Oorspronkelijk geplaatst door frejit Bekijk Berichten
    Wordt AVG 8.0 Free automatisch geinstalleerd of moet je eerst de vorige versie deinstalleren en vervolgens 8.0 installeren?
    Je hoeft versie 7.5 niet te deïnstalleren. Dat gebeurt tijdens de installatie van versie 8.0.

Door de "ingebakken" antiSpyware in deze 8.0-software, moet AVG AntiSpyware gedeinstalleerd worden?
    Nee, die kun je er gewoon naast blijven gebruiken.
    Geeft AVG 8.0 Free real-time bescherming tegen spyware?
    Ja. In die zin dat het Resident Shield nu behalve op virussen ook op spyware controleert.
    Firefox heeft een add-on (van McAfee), die de betrouwbaarheid van sites ook kontroleert. Als je deze add-on geinstalleerd hebt, geeft dit geen problemen met de safe-search-techniek van AVG 8.0 Free, die ook kontroleert of een site "schoon" is.
    Dat weet ik niet, maar dat merk je snel genoeg. Dan zou je die add-on kunnen deïnstalleren. Wat ik tot nu toe van safe-search (LinkScanner) heb gezien lijkt me dat voldoende.
    Last edited by Guus abc; 01-05-08, 14:36.
    Als ik niet een beetje gek was zou ik stapelgek worden.

Comment

Guus bedankt voor je snelle reactie; echter er blijven een paar vragen voor mij open:
      1. als je automatische updates hebt, krijg je dan ook automatisch de 8.0-versie binnen?
      2. Hoe deinstalleer je add-ons in Firefox?

en in het bijgevoegde wizard-plaatje begrijp ik de laatste zin niet helemaal?

Excuus voor dit misschien wat knullig-overkomende gedrag.
      Last edited by frejit; 24-04-08, 17:11. Reden: toevoeging
      thnx frejit

Comment

als je automatische updates hebt, krijg je dan ook automatisch de 8.0-versie binnen?
        Nee. Versie 8.0 moet je apart downloaden en installeren.
        Hoe deinstalleer je add-ons in Firefox?
        Via het menu Extra > Add-ons:

Is het je trouwens weleens opgevallen dat bijna elk programma een Helpfunctie heeft waarmee je antwoord op dit soort vragen kunt krijgen?

en in het bijgevoegde wizard-plaatje begrijp ik de laatste zin niet helemaal?
        Daar staat dat je versie 8.0 na installatie eerst moet verwijderen als je versie 7 weer zou willen installeren.
        Last edited by Guus abc; 24-04-08, 17:35.

Comment

Ligt het aan mij? Of kan ik niet updaten.

Comment

Ik denk dat de servers overbelast zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door metriod Bekijk Berichten
              Ik denk dat de servers overbelast zijn.
              Hier niet.

Comment

Gewoon een weekje of wat wachten met die update. De download gaat beter en je weet dan ook of er kinderziektes zijn. ( en die gaan er vast komen met die antispyware module)
                amiek

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door amiek Bekijk Berichten
                  die gaan er vast komen met die antispyware module
                  Problemen met die module heb ik nog niet gehad. Maar LinkScanner (een soort SiteAdvisor) vind ik een ramp. Die doet er zo'n tien tot twintig seconden over om een pagina zoekresultaten van een oordeel te voorzien. Gedurende die tijd zit de browser praktisch vast. Het maakt daarbij niet uit of ik IE of Firefox gebruik.

Comment

Ik wist het wel Altijd geduvel met nieuwe dingen. Ach, er komen klachten en dan gaan ze het wel weer fixen met een update of een hele nieuwe versie. Dus gewoon even wachten.
                    amiek

Comment

Allemaal bedankt voor de nuttige reacties.

Wil iemand nog reageren op de laatste zin in het 1e Wizard-plaatje; deze is voor mij niet duidelijk.
                      Last edited by frejit; 25-04-08, 18:56. Reden: toch nog een vraag
                      thnx frejit

Comment

Wil iemand nog reageren op de laatste zin in het 1e Wizard-plaatje; deze is voor mij niet duidelijk.

Oorspronkelijk geplaatst door Guus abc
                        Daar staat dat je versie 8.0 na installatie eerst moet verwijderen als je versie 7 weer zou willen installeren.
                        Of bedoel je dat niet.
                        amiek

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Guus abc

Vooral voor degenen die AVG gebruiken omdat ie zo lekker licht is en je systeem weinig belast.
                          Zie afbeelding: links het geheugengebruik van AVG 7.5, rechts dat van AVG 8.0.

AVG 7.5: 2.324 in RAM en 9.360 paged; totaal 11,4 MB
                          AVG 8.0: 60.455 in RAM en 23.260 paged; totaal 81,7 MB

Er wordt ook flink meer van de cpu geëist: zie kolommen CPU Time.
                          Geheugengebruik valt hier wel mee:

Op de site staat te lezen dat rootkits-detectie ook geen deel uitmaakt van de gratis versie. Was dit voorheen wel zo?
                          Ik gebruikte AVG-Rootkit Free, maar ook deze gratis versie wordt niet meer geupdate.

Wat is nu t beste alternatief voor (gratis) rootkitdetectie?

Mijn website: Sape van der Ploeg fotografie Laatste update: vrijdag 14 maart 2014

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door amiek Bekijk Berichten
                            Of bedoel je dat niet.
                            Idd, bedankt
                            thnx frejit

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ikself Bekijk Berichten
                              Geheugengebruik valt hier wel mee
                              Dat zou met het verbeterde geheugenbeheer van Vista te maken kunnen hebben. Vista zet veel meer in de System Cache. Het zou kunnen dat dat deel niet in Taakbeheer verschijnt, maar dat weet ik niet zeker.

Dat geheugengebruik is trouwens helemaal niet zo'n probleem (als je voldoende geheugen hebt, natuurlijk ). De systeembelasting die je van AVG 8.0 merkt tijdens het werken met de pc blijkt niet veel groter te zijn dan die van versie 7.5. Het verschil zit hem vooral in een veel langere opstarttijd van de pc (Avgrsx.exe neemt op mijn pc de eerste vier à vijf minuten zoveel processorvermogen in beslag dat het ding gedurende die tijd praktisch onbruikbaar is), en van sommige programma's. Opera heeft bijvoorbeeld ineens 26 seconden nodig voor een eerste start i.p.v. vier. Die vier seconden is dan helemaal zonder AV-programma, maar met AVG 7.5 was ie in zes seconden opgestart.
                              Op de site staat te lezen dat rootkits-detectie ook geen deel uitmaakt van de gratis versie. Was dit voorheen wel zo?
                              Nee. Hiermee willen ze alleen zeggen dat de betaalde versies van AVG die functie hebben. In de gratis versies heeft nooit rootkitdetectie gezeten.
                              Wat is nu t beste alternatief voor (gratis) rootkitdetectie?
                              Om te controleren op rootkits kun je af en toe even naar SysInternals gaan. Dowload daar RootkitRevealer en voer er een scan mee uit. Als er iets gevonden wordt (wat bijna altijd het geval is) hoeft dat nog helemaal geen rootkit te zijn. Op de site en in de help van het programmaatje wordt er al het een en ander over uitgelegd. Ook op het SysInternals Forum vind je uitleg over het programmaatje. Google gewoon even op de resultaten. Op mijn pc worden bijvoorbeeld altijd dezelfde drie items gevonden die al tijdens de installatie van het OS op de pc zijn terechtgekomen. Maar daar hoef ik me blijkbaar geen zorgen over te maken: klik.

Last edited by Guus abc; 01-05-08, 14:38.

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
                              Working...
                              X