Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Online virus scan vind 4 virussen

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Online virus scan vind 4 virussen

Hallo,

Wij hebben hier thuis 2 pc's, de pc van mijn vader (waar ik vroeger ook op zat) en mijn eigen pc.
    Op de pc van mijn vader heb ik al talloze keren virussen en andere rotzooi moeten verwijderen toen ik hier Hijack This logjes postte.
    Ik heb een beetje stom gedaan want alle programma's die ik daarvoor geinstalleerd had zoals aproposfix, SmitRem, SmitfraudFix en ga zo maar door had ik niet verwijderd.
    Die programma's stonden in mijn map en diezelfde map staat nu ook op mijn eigen pc.
    Ik lees nu ook op internet dat ze je aanraden zulk soort programma's meteen te verwijderen.
    Vanmorgen had ik een online virus scan gedaan op mijn vader's pc en er werden virussen gevonden in de mappen aproposfix, SmitRem, SmitfraudFix enz. Virussen die AVG niet vond.
    Op mijn eigen pc ook een online virusscan gedaan die net klaar is en hier dezelfde virussen in dezelfde mappen, ook op deze pc deed AVG net of mijn pc clean was.

Hier de resultaten van de online virus scan op mijn pc:
    Plaatje.

Als ik nou heel die map op zowel mijn pc en mijn vader's pc verwijder ben ik dan van de virussen af of moet ik iets anders doen om de map het beste en veilig te verwijderen ?

Kevin is die F een USB stick? Of is die F een externe HD?
    Daar zit het probleem. Met een panda on line scan worden problemen gerepareerd. Ik adviseer je een panda on line scan te doen op die f: schijf.
    Link: http://www.pandasecurity.com/homeuse...ns/activescan/
    Tot 20 tellen, dat is past een kunst!

Comment

Bedankt voor de reactie !
      F is een partitie van mijn 1e (interne) harde schijf.

Ik ben nu aan het scannen met Panda, ik dacht dat online virus scans nooit de geinfecteerde bestanden verwijderde, maar Panda dus wel.

Comment

Je plaatje van de Kaspersky log toont malware in zipfiles in de desbetreffende programma mappen.

En een adware dingetje dat waarschijnlijk banners zal vertonen.

Denk dat het gewoon backups/quarantaine bestanden zijn van bestanden die door die programma's zijn gedetecteerd en verwijdert van de originele locatie.

In principe kunnen die bestanden geen schade meer aanrichten.

Toch is het aan te raden om de programma's en backups van malware gewoon te verwijderen en altijd de laatste versie van Smitfraudfix, aproposfix en andere fixjes te gebruiken.

Vaak worden programma's al Smitfraudfix, Combofix en andere fixjes als riskware/potentially dangerous of iets in die richting aangemerkt omdat 't eigenlijk zeer krachtige gereedschappen zijn die bij verkeerd gebruik een gevaar opleveren.
        Theoretisch kan d.m.v. van een script misbruik worden gemaakt van die krachtige gereedschappen als ze op je systeem aanwezig zijn. Net als een Remote Admin programma, als je het zelf gebruikt en je weet hoe 't werkt dan is er niets aan de hand. Staat het zonder je medeweten op je systeem geïnstalleerd, dan ben je blij dat het door een AV wordt gedetecteerd als riskware. Ook met programmaatjes om een wachtwoord of de installatiecode van Windows te vinden op je systeem, heb je hetzelfde verhaal. Wanneer je zelf een wachtwoord bent vergeten en een tool gebruikt om dat wachtwoord weer te achterhalen is dat heel handig natuurlijk. Maar als iemand anders exact dezelfde tool wil gebruiken op je systeem terwijl jij dat niet weet.... is het leuk als dat onmogelijk wordt gemaakt door je beveiliging.

De meeste online scanners verwijderen de gedetecteerde malware wel, Kaspersky is eerder een uitzondering in de regel.
        Echter, de detectie van Kaspersky is zéér goed dus kan het toch geen kwaad om die online scan af en toe te gebruiken terwijl je vooraf al weet dat die niets zal verwijderen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ctrlaltdelete Bekijk Berichten
          Toch is het aan te raden om de programma's en backups van malware gewoon te verwijderen en altijd de laatste versie van Smitfraudfix, aproposfix en andere fixjes te gebruiken.
          Jup, en dat ga ik voortaan ook doen, die progjes verwijderen na gebruik.

Oorspronkelijk geplaatst door ctrlaltdelete Bekijk Berichten
          De meeste online scanners verwijderen de gedetecteerde malware wel, Kaspersky is eerder een uitzondering in de regel.
          Echter, de detectie van Kaspersky is zéér goed dus kan het toch geen kwaad om die online scan af en toe te gebruiken terwijl je vooraf al weet dat die niets zal verwijderen.
          Ja precies, dan weet je waar je aan toe bent, want AVG gaf geen enkele threat aan terwijl Kaspersky er wel een aantal aan gaf.

De Panda scan daar heb ik ook de resultaten van, volgens mij heeft die niet veel verwijderd, voor het logje zie bijlage.
          Bijgevoegde Bestanden

Comment

Msahc,

Je reageert op andermans topic uit 2008, met een eigen vraag. Dat is niet de bedoeling.
            Jouw vraag staat nu hier: http://www.nucia.eu/forum/showthread.php?t=59039

Het rapaille dat per Przewalskipaard arriveerde bij het feeëriek gesitueerde etablissement - komma -

"Verwar de waarheid niet met de mening van de meerderheid"

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
            Working...
            X