Mededeling

Collapse
No announcement yet.

AVG Antispyware

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• AVG Antispyware

ik heb de indruk, dat AVG Anispyware niet meer functioneert. Althans bij mij gebeurt het volgende:
    • updaten gaat nog steeds
    • na enige minuten scannen houdt het progamma er gewoon mee op; en verdwijnt dan ook kompleet uit beeld.

ik heb eerst gezocht om AVG Antisyware weer opnieuw te installeren, maar die download is b.v. bij gratissoftwaresite.nl niet meer aanwezig. Nu zijn er genoeg alternatieven; dus geen al te groot probleem.

Dus AVG Antispyware maar deinstalleren. Via configuratiescherm-software-verwijderen. Welke stappen moet ik nog meer nemen om AVG Antispyware netjes van mijn pc te krijgen?
    thnx frejit
    pls visit: www.fishpotatorun.nl

Hoi,

AVG Antispyware is niet langer gratis! (zie ook hier)
    Het updaten stopt ook binnenkort.

Haal na het verwijderen ook ccleaner er overheen,en controleer of er nog mappen van AVG staan.

Een goede vervanger voor AVG Antispyware is malwarebytes'anti-malware Dit programma is er ook in het Nederlands.

Comment

Dank Metroid voor je reactie,
      dat AVG AS binnenkort niet meer zou updaten was me bekend, maar zolang je kunt updaten (en dat lukt nog steeds) kun je het progamma toch gewoon draaien (dacht ik). Maar blijkbaar niet.

Met Ccleaner er over heen bedoel je:
      de tool cleaner==> analyseer==>verwijderen?

en mappen verwijderen gewoon via verkenner?

Je aanbevolen progamma heb ik al een paar weken binnen (en werkt fantastisch goed) maar soms vinden 2 toch meer dan 1 progamma. Ik gebruik dus nu maar malwarebytes'anti-malware en ad aware 2007.
      thnx frejit

Comment

de tool cleaner==> analyseer==>verwijderen?
        Ja

En de mappen inderdaad verwijderen via de verkenner. Ook de verborgen mappen weergeven om te kijken of daar nog mappen van AVG staan

Zelf gebruik ik naast malwarebytes'anti-malware, ook Ad-aware 2007 en Spybot S&D

Comment

staan de AVG-mappen alleen op de plaats waar AVG geinstalleerd staat (dus meestal program files)? Of kunnen deze ook nog op andere plaatsen staan? (dan dus de zoekfunctie gebruiken, neem ik aan?)
          thnx frejit

Comment

Amiek stuurde me net een PB,dat je ook AVG antivirus gebruikte,dit was ik vergeten,in dat geval alleen de mappen van AVG AS verwijderen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door metriod Bekijk Berichten
              Amiek stuurde me net een PB,dat je ook AVG antivirus gebruikte,dit was ik vergeten,in dat geval alleen de mappen van AVG AS verwijderen.
              Daar ging ik al vanuit, maar in elk geval heel attent van Amiek.
              thnx frejit

Comment

ik heb zojuis AVG 8.0 op de laptop van mijn zoon gezet en wilde vervolgens AVG AS verwijderen (zoals hierboven beschreven) maar klopt het dat door installatie van AVG 8.0 je automatisch AVG AS verwijdert? ik wilde nl via configuratiescherme-software AVG AS verwijderen, maar kon niets meer vinden. Ook de snelkoppeling werkte niet meer; alleen stonden er nog een aantal bestanden in de AVG AS-map.
                thnx frejit

Comment

normaal wordt de oude versie inderdaad overschreven, maar het is vaak beter om eerst de oude te de-installeren en dan pas de nieuwe te installeren
                  dat voorkomt conflicten

Comment

nu is er wat verwarring denk ik. AVG 8.0 geeft bij installatie aan, dat AVG 7.5 automatisch wordt verwijderd (mocht deze op je computer staan) en dat klinkt helder. Er wordt niets vermeld (bij de installatie van AVG 8.0) betr de verwijdering van AVG AS. Deze blijkt echter wel verwijderd te zijn en op zich is dat ook geen probleem (hoewel het wel netjes was geweest, als dit ook bij installatie van AVG 8.0 vermeld zou worden).
                    Maw na de installatie van AVG 8.0 is dus AVG AS ook verwijderd, maar er staan nog een aantal files in de AVG AS-map (die nog gewoon in verkenner staat). Kan deze AVG AS -via verkenner- verwijderd worden zonder dat afbreuk wordt gedaan aan de anti-spyware-functie van AVG 8.0?
                    thnx frejit

Comment

Ja.
                      amiek

Comment

goeiemorgen,
                        Even een vraagje:ik heb nu dus AVG verwijderd en malwarebytes anti-malware geinstalleerd.Is het nu zo dat ik geen realtime protectie meer heb?In dit geval,wat raden jullie mij aan?

Comment

Hoi voetalliestje,

De gratis versie van malwarebytes anti-malware,is inderdaad niet realtime,indien je de betaalde versie neemt heb je wel realtime protectie.

Comment

Zie ook hier nog even voor beveiligingstips/-programma's: http://www.nucia.eu/forum/showthread.php?t=55
                            Met vriendelijke groet,
                            Blackbird

Comment

goeiedag metriod en blackbird,

Zouden jullie mij een reaaltime gratis programma kunnen aanraden naast malwarebytes antimalware?
                              Of kies ik voor maar 1 programma?
                              Groetjes
                              Voetalliestje

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
                              Working...
                              X