Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Virusscanners

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Virusscanners

Hallo mensen, ik heb even een vraag. Ik heb niet zoveel verstand van allerlei soorten virussen en alles dus ik weet ook niet echt wat nou een goede virusscanner voor mij is. Dus mijn vraag is: Wat is momenteel de beste virusscanner, die het beste alles onderschept en scant en niet al te veel geheugen inneemt (Wat bij Norton Antivirus wel schijnt te zijn)? Ik heb momenteel de AVG Free Edition, maar ik wou dit toch even vragen, aangezien ik mijn pc gewoon goed wil beveiligen tegen alles.

Hoi,

AVG is een prima virusscanner hoor. Als zijn er bij de nieuwste versie van AVG 8.0 wel wat problemen bij sommige mensen. Mocht je een betaalde virusscanner willen dan is oa NOD32 erg goed. Wat staat er naast AVG nog voor beveiliging op de pc?
    Last edited by metriod; 17-05-08, 23:12.

Comment

Voor een gratis virusscanner is avast ook een prima keuze.

Comment

bedankt voor de snelle reacties! Ik hoef niet persee een gratis virusscanner hoor, als het maar goed is. Nu gebruik ik dus avg free en wat spywarescanners zoals spybot en adaware, voor de rest alleen de standaard windows firewall.

Comment

Er is geen beste virusscanner.

Je kunt alleen achteraf met 100% zekerheid zeggen welke virusscanner in een bepaalde situatie op een bepaald moment de beste keus zou zijn geweest.

En dat is niet steeds dezelfde virusscanner.

Als dat wél zo was kon ik hier ook wel zeggen wat de beste virusscanner is

Zorg er in ieder geval voor dat je alles weet van de virusscanner die je kiest, dus ook weet waar alle instellingen voor dienen en welk effect dat heeft in het dagelijks gebruik.

Baseer je keuze nooit op 1 of 2 testresultaten die je "ergens" ziet. Zelfs de beste virusscanners hebben wel eens een dipje en de testresultaten waar toevallig dat dipje naar boven komt worden maandenlang gebruikt in allerlei rapporten. Dan lijkt het alsof zo'n virusscanner maandenlang slecht presteerde maar dat is dan helemaal niet zo.

En alléén een virusscanner is vandaag de dag niet voldoende. Gebruik in ieder geval een virusscanner met een goede heuristische detectie. Dat wil zeggen dat het programma ook veel splinternieuwe malware kan herkennen en tegenhouden.

Gebruik daarnaast een programma dat het gedrag van andere toepassingen in de gaten houdt en je waarschuwt bij verdachte zaken.

Een combinatie van onschuldige programma's (programma's die op zichzelf geen enkel gevaar vormen) kan ook veel ellende veroorzaken.
          Dan ben je blij met een programma dat je even vraagt of het wel goed is dat die leuke screensaver in je adresboek mag snuffelen of instellingen in je browser mag veranderen.

En gebruik een firewall die ook het uitgaande dataverkeer in de gaten houdt en je vraagt of programma X wel verbinding mag maken.

Comment

En welke programmatjes kan je mij dan adviseren, dat niet te moeilijk is?

Comment

Bekijk dit topic eens. Daar staan oa een aantal gratis firewall's

Comment

Ik heb weleens ZoneAlarm gebruikt, maar dat werkte niet goed bij mij. Alles liep traag en alles werd geblokkeerd dus ik kon amper iets doen. Stel ik dan iets fout in? Want ik hoor wel dat veel mensen het gebruiken. Zou het ook een goede keuze zijn om bijvoorbeeld ESET Smart Security Home te nemen? Of neemt die veel geheugen in beslag?
                Last edited by Emieltje; 18-05-08, 10:01.

Comment

Over Zonealarm weet ik helaas niets.

Zelf gebruik ik sinds kort ook Eset Smart Security,(hiervoor had ik alleen de antivirus van NOD32) dit bevalt mij heel goed,het neemt weinig geheugen in beslag,je hebt een goede firewall,virus/spyware scanner,en een spamfilter. Je kan altijd een trail versie van 30 dagen uitproberen.

Comment

Oke, dan ga ik die Smart Security maar eens proberen Ik las hier op dit forum wel van iemand dat het wel veel geheugen in beslag nam, maar dat was volgens mij alleen bij diegene. Maargoed, ik ga het dus proberen, naast die Smart Security gewoon Spybot en Adaware blijven gebruiken zeker?

Comment

Die kan je er gewoon naast blijven gebruiken.
                      Zet wel als je Eset Smart Security gaat proberen,je Windows firewall uit. 2 firewall's kunnen conflicten veroorzaken.

Comment

Oke, bedankt voor de informatie .

Comment

Ik heb nou die Smart Security, alleen ik kan niet meer op msn komen? Hoe kan ik dit verhelpen?

Comment

Waarschijnlijk heb je msn laten blokkeren door de firewall.

Klik in Eset Smart Security,op: Instellingen > Persoonlijke Firewall > Regels en Zones configureren > klik op het + bij Windows Live Messenger

Onder: Windows Live Messenger zie je 2 regels,klik op beide regels,er opent een schermpje,kies bij Actie voor Toestaan,en klik op toepassen > ok. doe dit bij beide regels.

Last edited by metriod; 18-05-08, 11:44.

Comment

Er staat bij Instellingen > Persoonlijk Firewall > Regels en Zones configureren geen Windows Live Messenger bij mij, daar staat gewoon niks.
                              EDIT: Ik heb firewall nu op interactieve modus gezet en als ik dan aanmeld heb ik het staan als toegestaan, maar dan werkt het nog niet. Ik kijk bij die regels en zones en nu staat het er wel bij, maar als ik op dat +je klik krijg i ker maar 1 regel onder en neit 2.
                              Last edited by Emieltje; 18-05-08, 11:44.

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
                              Working...
                              X