Mededeling

Collapse
No announcement yet.

AVG Security Toolbar

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• AVG Security Toolbar

Ik heb AVG 8.0 toch maar geinstalleerd, ondanks dat het bij Nucia op veel forumplaatsen kritiek veroorzaakt. ik ben nu eenmaal aan AVG gewend en deinstalleren kan altijd nog. Nu heb ik ook de toolbar geinstalleered en dat wordt zeker niet aangeraden.
    Hoe kom ik van deze toolbar af? Ik heb via google gevonden:
    in IE>extra>internetopties>programma`s>invoegtoepssingen beheren>je ziet dan staan:
    safe search en 2x security toolbar> deze kun je evt uitschakelen. Ik las (via google-schoonepc), dat het aan te raden is safe search uit te schakelen. Over de security toolbar (die in betreffend scherm 2x wordt genoemd) wordt vervolgens niet gerept.
    Kan iemand dit bevestigen? (dus om alleen safe search uit te schakelen)
    thnx frejit
    pls visit: www.fishpotatorun.nl

Ik kan het niet bevestigen, maar als je er helemaal vanaf wilt kan je ook gewoon AVG verwijderen en herinstalleren, en dan bij installatie opties het vinkje weg halen bij AVG Security Toolbar installeren weghalen.

Comment

de toolbar heb ik verborgen door op de toolbar rechts te klikken en het vinkje voor die avg toolbar weg te halen, de onderdelen van de toolbar blijven wel functioneren.

Comment

staat doe toolbar niet gewoon tussen je software?
        Kun je hem daar verwijderen!

Het verleden, het heden en de toekomst zijn eigenlijk één: vandaag!

Comment

nee die staat niet tussen de software, bij imstallatie kun je hem eventueel niet mee-installeren(is optie) maar dan mis je het search shield in je explorer ook denk ik

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door j.ockers Bekijk Berichten
            maar dan mis je het search shield in je explorer ook denk ik
            Waarom denk je dat? Want dat is niet waar. Het enige wat je mist als je hem bij installatie uitvinkt, is de toolbar.
            amiek

Comment

idd; Amiek heeft gelijk. Op de laptop heb ik de toolbar geinstalleerd en op de desktop niet. Op de desktop functioneert search shield ook. Op de laptop heb ik de toolbar wel kunnen verbergen, maar eigenlijk wil ik hem gewoon kwijt.

Hoe kom ik van deze toolbar af? Ik heb via google gevonden:
              in IE>extra>internetopties>programma`s>invoegtoepssingen beheren>je ziet dan staan:
              safe search en 2x security toolbar> deze kun je evt uitschakelen. Ik las (via google-schoonepc), dat het aan te raden is safe search uit te schakelen. Over de security toolbar (die in betreffend scherm 2x wordt genoemd) wordt vervolgens niet gerept.
              Kan iemand dit bevestigen? (dus om alleen safe search uit te schakelen
              Maar hier heb ik nog geen antwoord op.
              thnx frejit

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frejit Bekijk Berichten
                Maar hier heb ik nog geen antwoord op.
                Oorspronkelijk geplaatst door Coree Bekijk Berichten
                als je er helemaal vanaf wilt kan je ook gewoon AVG verwijderen en herinstalleren, en dan bij installatie opties het vinkje weg halen bij AVG Security Toolbar installeren weghalen.
                Jawel hoor.
                amiek

Comment

ok, maar vanuit een reeds geinstalleerde situatie lukt dat dus niet?
                  En onderstreep je het advies van schoonepc?
                  thnx frejit

Comment

Ik weet niet waarom je safe search uit wilt schakelen. En ik weet ook niet waarom schoonepc dat aanraadt. Ik weet alleen dat als je safe search uitschakelt, het icoontje van AVG in je systray laat zien dat er iets mis is. En dat is onhandig, want als er dan echt iets mis is, merk je dat waarschijnlijk niet.
                    En nogmaals, nee, als die toolbar eenmaal is geinstalleerd, is de enige mogelijkheid om hem weg te krijgen AVG verwijderen en opnieuw installeren.
                    amiek

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door amiek Bekijk Berichten
                      Ik weet niet waarom je safe search uit wilt schakelen. En ik weet ook niet waarom schoonepc dat aanraadt. Ik weet alleen dat als je safe search uitschakelt, het icoontje van AVG in je systray laat zien dat er iets mis is. En dat is onhandig, want als er dan echt iets mis is, merk je dat waarschijnlijk niet.
                      SafeSearch = LinkScanner, en die kan het zoeken via Google flink vertragen. Daarom willen veel mensen hem uitschakelen, maar dan krijg je inderdaad het probleem met dat icoontje.

Maar je kunt AVG ook zonder LinkScanner/SafeSearch installeren:

How to install AVG without LinkScanner

If you wish to install AVG 8.0 Free Edition without the LinkScanner component, or uninstall this component from your program, please proceed as follows:

Download the AVG 8.0 Free Edition installation package from our website <http://free.grisoft.com/ww.download?fht=5-1338>.
                      Run the installation with the parameters /REMOVE_FEATURE fea_AVG_SafeSurf /REMOVE_FEATURE fea_AVG_SafeSearch. One way to achieve this is to:

- save the AVG Free installation file directly to disk C:\
                      - open menu Start -> Run
                      - type:

c:\avg_free_stf_*.exe /REMOVE_FEATURE fea_AVG_SafeSurf /REMOVE_FEATURE fea_AVG_SafeSearch

- The installation will be started, and AVG will be installed without the LinkScanner component.
                      Nog wat info over de toolbar:
                      What is the AVG Security Toolbar?

The AVG Toolbar is a new tool which works together with the AVG LinkScanner and checks search results of the supported Internet search engines (Yahoo!, Google, MSN). If you select to install the toolbar during the installation of AVG 8.0 Free Edition, it will be added into your Internet Explorer and/or Mozilla Firefox.

The AVG Toolbar can be used to control the AVG LinkScanner and to adjust its behavior, and to update your AVG in case new updates are available.

If you decide that you do not wish to use the toolbar, you can either skip its installation during the AVG installation process, or disable it manually in your Internet browser:

- Internet Explorer - use the mouse right-click on the toolbar and check-off the AVGTOOLBAR option in the list.
                      - Mozilla Firefox - Tools menu -> Add-ons. Find the AVG Toolbar here and click on the Disable button.

Disabling or uninstalling the AVG Toolbar has no negative effect on the level of security provided by AVG Free Edition. The only consequence of missing toolbar is an absence of some of the options, and less verbose information about the threats found by the AVG LinkScanner. The main settings of the LinkScanner component can be still configured in AVG Free User Interface.
                      Bron: klik.
                      Last edited by Guus abc; 24-05-08, 15:57.
                      Als ik niet een beetje gek was zou ik stapelgek worden.

Comment

One way to achieve this is to:

- save the AVG Free installation file directly to disk C:\
                        - open menu Start -> Run
                        - type:

c:\avg_free_stf_*.exe /REMOVE_FEATURE fea_AVG_SafeSurf /REMOVE_FEATURE fea_AVG_SafeSearch
                        Ik heb het eens geprobeerd, maar zo gaat het dus niet.

In de command line moet blijkbaar de exacte naam van het exe-bestand ingevoerd worden i.p.v. avg_free_stf_*.exe.

Dan werkt het en wordt LinkScanner inderdaad niet geïnstalleerd en de toolbar ook niet.
                        Verder houdt AVG de nadelen die ik eerder ondervond (zoals een Opera browser die 25 seconden nodig heeft voor een eerste start ), dus zometeen komt Avast! er weer op.

Last edited by Guus abc; 24-05-08, 17:44.

Comment

ok Guus duidelijk, maar wat even vaag voor mij is, dat ik op onze desk top de toolbar niet heb geinstalleerd, maar de linkscanner is wel aanwezig. Deze twee hebben dus geen verband met elkaar?
                          Ik moet zeggen, dat ik vd linkscanner niet heel veel hinder ondervind (en deze zal ook wel een pos functie hebben)?, maar gezien div discussies op het forum lopen hier de meningen over uiteen.
                          Topic begon nl over verwijderen toolbar.
                          Maar als ok jouw advies opvolg verwijder ik zowel toolbar als linkscanner?
                          thnx frejit

Comment

wat even vaag voor mij is, dat ik op onze desk top de toolbar niet heb geinstalleerd, maar de linkscanner is wel aanwezig. Deze twee hebben dus geen verband met elkaar?
                            Niet direct. Je kunt LinkScanner dan alleen niet op twee manieren in- en uitschakelen. Wel via het hoofdscherm, maar niet via de Toolbar.
                            Maar als ok jouw advies opvolg verwijder ik zowel toolbar als linkscanner?
                            Ja:
                            Oorspronkelijk geplaatst door Guus abc Bekijk Berichten
                            Dan werkt het en wordt LinkScanner inderdaad niet geïnstalleerd en de toolbar ook niet.

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
                            Working...
                            X