Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Virusscanner bij XP

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Virusscanner bij XP

Zeer tegen mijn zin ben ik MOETEN overstappen van XP naar Windows 7. Maar ik heb mijn XP nog nodig, want sommige programma's en hardware draait niet op mijn Windows 7, 64 bits.
    oa: Dos programma's die ik nog gebruik. Een fotobewerkingsprogramma dat ik heel gemakkelijk vind voor wat ik er mee doe. Ook enkele toestellen, zoals mijn ALL in printer Lexmark X 2250 die ik enkel als scanner gebruik, hebben geen drivers in Windows 7. Ik heb wel geen verbinding meer met Internet.
    Nu mijn vraag, vermits ik soms foto's ga bewerken die ik van het net op mijn Windows 7 heb opgehaald, en waar normaal de virussen daar worden tegen gehouden, heb ik dan nog een virusprogramma nodig op die XP?
    Ik weet niet of ik op de juiste plaats zit, maar weet niet bij wat het dan wel hoort.
    Overigens velen twijfelen daar aan of worden opmerkzaam gemaakt op het feit dat ze in het verkeerde forum zitten. Dus lijkt dat niet altijd duidelijk. (dit zomaar als opmerking)

Als je XP pc niet online is en ook niet verbonden is via een netwerk met je andere pc en jij de enige persoon bent die handelingen uitvoert op die XP pc zodat je garantie hebt dat er niets "vreemd" op de XP pc komt, heb je die niet nodig.
    Last edited by Emphyrio; 03-04-14, 12:30.
    Malware Research [email protected] (MBAM) ..... ASAP & Unite Member
    E Dev * McAfee verwijderen. * Ccleaner * E-Peek

Comment

Al eens nagedacht om mee te gaan met de tijd? Ik zeg niet dat je nu een iphone 5 moet halen of een apple computer van dit jaar. In de aldi zijn er bakken die ze soms verkopen voor 400 euro of minder en een all in one printer kost meestal ook nog maar rond de 100 euro en in de aldi ook zelfs de helft minder. Maar het is best wel gaaf dat je al aan een 64bit processor bezit.

Waarom specifiek houd je aan oude hardware? Is deze soms bedoeld voor je grootouders misschien?

Die dos programmatjes zul je wel kunnen draaien met wat tweaken. En voor elke software is er wel een alternatief.
      Je zult je helaas moeten aanpassen, microsoft is namelijk van plan om sneller nieuwe Windows versies uit te brengen.
      Last edited by ; 03-04-14, 13:20.

Comment

Click image for larger version

Name:	Speccy.jpg
Views:	1
Size:	80,8 KB
ID:	1067653
        Ik ben daar tevreden mee!
        Die XP waarover sprake staat op een andere computer.

Comment

En wat die DOS programma's DbaseIII en GW basic betreft, daar heb ik programma's in staan die bloed zweet en tranen hebben gekost en waar ik nog altijd heel fier op ben. En wat die printer betreft ik heb er al vijf op een hoopje liggen en deze gebruik ik enkel om te scannen. Dit gebeurd slechts enkele malen per jaar en daarvoor weer al eens wat extra kopen.
          En wat dat aanpassen en vernieuwen van computer betreft. Ik ben, blijkbaar in tegenstelling tot de meesten hier, geen miljonair.
          En wat de nieuwe Windows betreft, met mijn 77 zal ik er niet zo verschrikkelijk veel meer meemaken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theo2602 Bekijk Berichten
            En wat dat aanpassen en vernieuwen van computer betreft. Ik ben, blijkbaar in tegenstelling tot de meesten hier, geen miljonair.
            Ik ook niet, Theo

Comment

Oké, je bent 77, dat wist ik niet! Je pc is in elk geval goed voor windows 7 en andere zware software! Printer betreft kun je 2de hands kopen als je nog goedkoper wil gaan. Kijk op websites waar 2dehands printers te koop staan en vraag of ze plug-&-play werken op windows 7. Ikzelf koop ook veel dingen 2de hands voor mijn computer en ben er meestal tevreden over.

Jammer genoeg weet ik niet hoe DbaseIII en GW basic werken. Maar misschien draaien ze in dosbox?
              http://www.dosbox.com/download.php?main=1

Comment

Wat is er nu gemakkelijker dan te doen wat ik doe: Ik houd mijn oude XP computer en draai daar mijn dos programma's op en dat fotobewerking programma (photo deluxe van Adobe) waar ik mee kan werken. Ik doe te weinig met foto's om fotoshop te leren. Wel met film, maar daarvoor gebruik ik Studio (begonnen bij 8 nu 15). dat wel draait op deze computer. Voor mijn normale printwerk voldoet mijn Epson Stylus S22. En de scanner hangt aan mijn XP. Wat ik scan kan ik op USB stift zetten en dan naar deze brengen.
                Ik ben begonnen met Commodore 64 (waar je iets moest weten van programmeren, anders was het een spelcomputer) dan naar Amiga en uiteindelijk naar een 'echte' computer. Ik heb dus zeker al een grote stap gemaakt!
                Overigens de laptop van mijn vrouw werkt met Windows 8 en ik hoop dat Microsoft niet in die richting zal verder gaan.
                Verder heb ik een smartphone (wat ook een computer is) en in mijn auto zit een R-link, weer een ander soort computer.

Comment

Ben zelf nog begonnen met een ZX 80

Comment

Die ken ik niet, maar dat is logisch, ik ben begonnen door een enthousiasteling in commodore, die me dan ook programma's kon bezorgen. Dat was op cassettes. Wanneer ik spreek over spelcomputer daar diende hij bij de meeste wel voor en een bijeenkomst van de commodore club bestond voornamelijk uit het uitwisselen en verkopen van gekraakte spelletjes.
                    Ik ben dadelijk beginnen programmeren en 'tekende' vanuit basic dingen die ik met de huidige programma's niet zou kunnen. Een heel petrolium installatie met inkomende schepen, treinen, vrachtwagens en voor elk puntje moest je een coördinaat programmeren. Dat betekende dus duizende regels programma.

Comment

De ZX 80 (Z-80A chip) was nog voor de Commodore 64 (6510 chip) en de Vic-20

De manier van programmeren is voor mij herkenbaar: PLOT X,Y en de VIC was de eerste met sprites
                      Of direct in het geheugen met PEEK en POKE

Pure nostalgie

Comment

Inderdaad, bij mij hangt hij in mijn computer ruimte aan de muur. Mijn Amiga heb ik nog. Heb er verleden jaar nog even mee bezig geweest, maar het scherm wipt en dat is niet plezierig. Kan het niet over mijn hart krijgen om hem naar het containerpark te doen.
                        Overigens die eerste commodore 64 kostte meer dan een maandloon (en ik werkte in de petroleum), maar alles kon nog uitgeschoven en hersteld worden. Mijn volgende kostte nog maar een derde, maar daar kon je al niets meer aan doen.

Comment

Blijven xp gebruiken en niet meer op het internet gaan zou ik doen. Maar ik veronderstel dat je wel vaak gebruik maakt van het internet? Misschien moet je dan de laptop van je vrouw gebruiken en opzoeken hoe je windows 8 zodanig kunt aanpassen dat het terug een typisch desktop variant wordt als je dat liever hebt?

Ik heb op mijn windows 8 systeem dit geinstalleerd: www.classicshell.net
                          Met dat programma kun je zelfs het windows xp start menu terug halen:
                          http://www.classicshell.net/gallery/Start-Menu/xpskin

In elk geval ik ben ook niet tevreden met de metro voor windows 8, niemand trouwens!
                          Nog wat leesvoer over de toekomst van windows 8: https://tweakers.net/nieuws/95181/wi...enu-terug.html

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
                          Working...
                          X