Mededeling

Collapse
No announcement yet.

DDS.com

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• DDS.com

Ik hoop dat dit bericht op de juiste plaats staat.

Ik heb een klein vermoeden dat ik van een expert hier op het forum het tooltje DDS.com gekregen heb om te downloaden. Het doet blijkbaar een scan en maakt een logbestand dat dan op een forum zoals hier kan geplaatst worden. Ik heb het nooit gebruikt.

Vanmorgen heb ik er op gedubbelklikt omdat het hoogstwaarschijnlijk een van de vele progjes is die ik zorgvuldig gedownload heb omdat ze misschien ooit nuttig zijn.

Toen ik het activeerde wist ik niet wat het was en wat het deed.

Feit is dat het een DOS scherm opent en dan aan een scan begint die volgens de tekst in het DOS scherm ongeveer 3 minuten zou duren.

Na meer dan 20 minuten was het progje nog bezig en vond ik het welletjes.

Zijn jullie er van op de hoogte dat dit tooltje, eens geactiveerd, op geen enkele manier te stoppen valt. Ctrl+Alt+Delete kan geactiveerd worden maar het wil niet stoppen. Ik heb alles geprobeerd. Dit is wel uitermate uitzonderlijk en heb ik eerlijk gezegd nog nooit meegemaakt.

De enige manier was een hard reset met alle gevolgen nadien uiteraard.

Iemand enige commentaar hierop of ervaring met dit tooltje ? Misschien een andere manier om het te stoppen dan een hard reset of de batterij van mijn laptop verwijderen ? Waarom wil dit niet stoppen ?

MVG
    Last edited by JimB; 21-05-14, 21:40.

Oorspronkelijk geplaatst door JimB Bekijk Berichten
    Ik heb een klein vermoeden dat ik van een expert hier op het forum het tooltje DDS.com gekregen heb om te downloaden. Het doet blijkbaar een scan en maakt een logbestand dat dan op een forum zoals hier kan geplaatst worden. Ik heb het nooit gebruikt.
    Lijkt me sterk. Een tool niet gebruiken dat door ons wordt geadvizeerd ter analyze.

DDS is een analyze tool dat door ons (behandelaars) wordt gebruikt om een inzicht in een PC besmetting te krijgen.
    Het wordt enkel ingezet op ons advies.

Leden die niet in de materie onderwezen zijn dienen dit niet (ongevraagd) te gebruiken.
    Dit geldt trouwens voor alle analysetools die we inzetten.

Dat het 20 minuten bezig is, is zeer ongewoon.

Verwijder de tool dus van je pc en gebruik het niet zonder ons advies.
    Last edited by Emphyrio; 21-05-14, 23:31.
    Malware Research [email protected] (MBAM) ..... ASAP & Unite Member
    E Dev * McAfee verwijderen. * Ccleaner * E-Peek

Comment

Dus ik wist niet wat het was en vermits ik doorgaans niets download (en zeker zoiets onbekend niet zonder er een tekst bestand bij te voegen in bvb een map), leek het me niet ongewoon om er op te dubbelklikken.

Ik heb als ik het goed begrijp dus waarschijnlijk het tooltje gedownload en het toen niet gebruikt.

Het analyse tooltje kan in elk geval niet gestopt worden. Ik heb dan ook een vermoeden dat het toen ook niet zou kunnen gestopt worden. Waarom begrijp ik niet. En het was na 20 minuten idd. nog bezig. Misschien kan iemand uitzoeken of dit tooltje uberhaupt wel te stoppen valt zonder dat de scan volledig is. Is het misschien zo ontworpen dat het niet kan gestopt worden, zelfs niet met Ctrl+Alt+Delete ?

Valt vlug uit te testen dacht ik.

In elk geval is het tooltje ook vrij te downloaden op de website van users/telenet.

MVG

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JimB Bekijk Berichten
        Misschien kan iemand uitzoeken of dit tooltje uberhaupt wel te stoppen valt zonder dat de scan volledig is. Is het misschien zo ontworpen dat het niet kan gestopt worden, zelfs niet met Ctrl+Alt+Delete ?
        Wij hebben geen weet van zulk euvel. Het tool is reeds uitvoerig, jaren, getest.
        Niet vergeten dat we dit tool (althans ik) dag in en dag uit, reeds jaren gebruiken.

Mocht er zich zo'n voorval hebben voorgedaan, hadden we hiervan op de hoogte geweest.
        Tot dan beschouw ik dit als een raar en geisoleerd voorval.

Voor de rest, indien DDS correct wordt gebruikt ( en niet op een 8.1 OS), is er niets aan de hand.
        Last edited by Emphyrio; 22-05-14, 09:53.
        Malware Research [email protected] (MBAM) ..... ASAP & Unite Member
        E Dev * McAfee verwijderen. * Ccleaner * E-Peek

Comment

Working...
        X