Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Malwarebytes verlopen

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Malwarebytes verlopen

Mijn gratis Malwarebytes is verlopen, maar ik weet dat die blijft werken. Maar nu heb ik een (licht) vervelende bijwerking: telkens ik de computer opstart gaat hij open en begint te scannen. Wegklikken is een kleine moeite, maar is er geen mogelijkheid om het te vermijden?

vreemd, want als malwarebytes is verlopen is het geen realtime scanner meer maar on demand en als hij bij opstarten gaat scannen, dan is dit waarschijnlijk zo ingepland.

Ik ga even voor je kijken Theo.

Edit

Open Malwarebytes Anti-Malware
    Klik op Instellingen

In het linkermenu klik je op Geautomatiseerde Taken.

De eerste is dan eigenlijk een standaard ingestelde automatische taak die zich elke dag herhaalt in de nacht rond 03:00, maar ( bijvoorbeeld als je pc dan uitstaat) zich binnen 23 uur herhaalt, zodra de pc opstart.
    Dit is wat waarschijnlijk nog steeds blijft gebeuren.
    Je kan deze geplande taak aanklikken en naar wens aanpassen naar bijvoorbeeld 2 keer per week, of verwijderen.
    Last edited by typetje; 14-12-15, 08:41. Reden: aanvulling
    Liefs Typetje

Als ik er nog niet ben, dan ben ik in ieder geval onderweg.

read my blog

Comment

Dit "probleem" komt vaker voor als je ooit na het installeren van Malwarebytes de test/proefversie hebt gebruikt.
      Je zou ook Malwarebytes kunnen verwijderen en daarna opnieuw installeren. Dan weet je zeker dat alle opstarters er uit zijn.

Comment

Allebei bedankt, ik zal het laatste doen.

Comment

Giant, jij schrijft: Dit "probleem" komt vaker voor als je ooit na het installeren van Malwarebytes de test/proefversie hebt gebruikt.

Welke moet ik dan wel laden?

Comment

Dat klopt niet helemaal, meestal vervalt automatisch de trial en heb je dan automatisch geen real time ondersteuning meer maar on demand, je hoeft dan ook niet te herinstalleren, alleen de instellingen na kijken.
            Liefs Typetje

read my blog

Comment

Bij mij komt er dit, en daar kan ik niets in veranderen
              Click image for larger version

Name:	malwa.jpg
Views:	1
Size:	51,2 KB
ID:	1068600

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door typetje Bekijk Berichten
                .... meestal vervalt automatisch de trial en heb je dan automatisch geen real time ondersteuning meer ...
                Op de fora van Malwarebytes kom je tegen dat na het vervallen van de trial soms de automatische taken blijven staan en niet te verwijderen zijn. Normaal zouden deze bij het vervallen van de trial vanzelf moeten verdwijnen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theo2602 Bekijk Berichten
                  Bij mij komt er dit, en daar kan ik niets in veranderen
                  [ATTACH=CONFIG]14228[/ATTACH]
                  Je moet een taak selecteren en dan daarna verschijnen de buttons wijzigen of verwijdern
                  Liefs Typetje

read my blog

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Giant Bekijk Berichten
                    Op de fora van Malwarebytes kom je tegen dat na het vervallen van de trial soms de automatische taken blijven staan en niet te verwijderen zijn. Normaal zouden deze bij het vervallen van de trial vanzelf moeten verdwijnen.
                    Kan je hier een link van geven want dat is me niet direct bekend.
                    Malware Research [email protected] (MBAM) ..... ASAP & Unite Member
                    E Dev * McAfee verwijderen. * Ccleaner * E-Peek

Comment

Typetje, er komt een scherm zoals getoond en daaronder staan die 'buttons', maar op geen enkele komt er reactie als je er op klikt.
                      Ook selecteren gaat niet.

Comment

Beste Theo

Ik heb er even een plaatje van gemaakt,
                        het is wel lastig vergelijken, want ik heb namelijk wel een real time scanner maar
                        zo moet het er dan uitzien als je op Aanpassen klikt

Name:	mbam taken.JPG
Size:	271,9 KB
ID:	1068601
                        Liefs Typetje

read my blog

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Emphyrio Bekijk Berichten
                          Kan je hier een link van geven...
                          Ik kan hem nu niet direct terugvinden, maar ik had de link opgeslagen op mijn pc thuis.
                          Zondagavond ben ik weer thuis en zal hem posten.

Ik heb wel het idee dat het vrijwel niet voorkomt, maar alleen als er handmatig aanpassingen in het schema zijn gemaakt, zoals een extra scan.
                          Last edited by Giant; 15-12-15, 07:09. Reden: aanvulling

Comment

Dit is het dus bij mij en ik mag op eender wat klikken, er gebeurt niets.

Name:	malwa.jpg
Size:	65,0 KB
ID:	1068602

Comment

Is dit na "rechtshtskliken en runnen als Administrator" ?

Wanneer je MBAM start en naar het dashboard gaat, heb je op End Free trial geklikt ? (einde evaluatie)

Last edited by Emphyrio; 15-12-15, 13:45.
                              Malware Research [email protected] (MBAM) ..... ASAP & Unite Member
                              E Dev * McAfee verwijderen. * Ccleaner * E-Peek

Comment

Working...
                              X