Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Verbinding maken met externe site? Zonder klik?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Verbinding maken met externe site? Zonder klik?

Ik kom hier regelmatig waarschuwingen over tegen en dat verbaast me.

Zojuist ga ik hier op het forum naar een onderwerp over windows 7 wat erg traag is om dat te bekijken.
    Prompt komt Emsi met een waarschuwing dat er geprobeerd wordt een verbinding te maken naar people.zeelandnet.nl met standaard het bolletje op blokkeren.
    Zo kwam ik gisteren bijv. (dat was zelfs zonder waarschuwing, vandaar dat ik dat op melden gezet heb) niet meer op Mediafire.com. Oke laatstgenoemde is dan wel iets verdachter.

Maar hoezo verbinding gemaakt met zeelandnet? Ik open alleen het topic, zonder ergens op geklikt te hebben.
    Het ging om dit topic:

Bij de tweede keer bezoeken komt de melding niet meer.
    Hier is een screenshot van de melding:
    Click image for larger version

Name:	emsi.png
Views:	1
Size:	29,7 KB
ID:	1073714
    Greetings, Black Tiger

Black Tiger,

Denk dat iemand een avatar gebruikt die gehost wordt op people.zeelandnet.nl
    De websites hosts waar iedereen zomaar wat neer kan zetten bevatten ook vaak malware en om die reden komen die op een zwarte lijst.
    Een host als members.home.nl staat ook op de lijst. Het samenstellen van die lijsten gebeurt vaak automatisch en dan wordt in dit geval een grote groep de dupe terwijl maar een klein aantal van de people.zeelandnet.nl en members.home.nl gebruikers de boel al dan niet opzettelijk verpesten.

Comment

Begrijpelijk. Emsi doet dan meer als ik verwacht ook hierin, dan kan ik daar rekening mee houden.. Thanks voor het snelle antwoord!
      Greetings, Black Tiger

Comment

De Surfbeveiliging van Emsisoft Anti-Malware controleert DNS requests. Dan kan het ook gebeuren dat je een waarschuwing krijgt voor een bepaalde host wanneer op een pagina slechts een link naar die host staat én je gebruikt een browser die al van tevoren gaat gokken welke link je gaat klikken. Chrome doet dat bijvoorbeeld. die vraagt al direct welk ip-adres er bij een host hoort zodra er een link naar die host op de pagina staat.
        Emsisoft Anti-Malware controleert dat verzoek en kan dan waarschuwen voor een verbinding met host huppeldepup terwijl er alleen maar een link naar host huppeldepup op die webpagina staat.
        Dat hele DNS prefetching gebeuren is wel uit te schakelen in de browsers die er gebruik van maken. Ook boekt men er zeer weinig tijdwinst mee, maar in browsertests telt elke milliseconde.

Comment

Mijn volgende antwoord kan even op zich laten wachten. Ben klaar met mijn werk en blijf nu met dit mooie weer echt niet langer binnen zitten...

Comment

Heb nog even gekeken in dat topic.

In post #2 staat een link naar people.zeeland.net en als Emsisoft's surfbeveiliging daarvoor waarschuwde maakt je browser gebruik van DNS prefetching. Zelf heb ik geen Firefox meer in gebruik. Maar in bijvoorbeeld de portable SRWare Iron browser (Chrome) is bij de privacy instellingen de optie "Netwerkacties voorspellen om de laadprestaties van pagina's te verbeteren" te vinden en wanneer ik die inschakel krijg ik ook een melding van de surfbeveiliging wanneer ik dat topic open.

Comment

Schitterend. Ik had het topic al op opgelost gezet, maar toch nog bedankt voor de aanvullende antwoorden.
              Toch prettig om te weten hoe de vork precies in de steel zit.

Snelheid van browsertest boeit me niet, als m'n internet maar niet noemenswaardige vertraging oploopt. Ik heb het nu een paar keer gezien en soms zie je dat hij heel even zoekt maar dat is inderdaad erg kort. Dus laat maar lekker aanstaan, goede beveiliging is prima en als ik dan af en toe een linkje moet goedkeuren, so be it.
              Thanks!
              Greetings, Black Tiger

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
              Working...
              X