Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Taal

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Taal

Ik vindt het heerlijk om het forum af te struinen en vooral de berichten te evalueren op het taalgebruik. Heerlijk is dat.
    Als je een beetje op de hoogte bent van wat dialecten is het leuk om iemand te kunnen plaatsen in een bepaalde omgeving dan wel herkomst.
    Het enige wat mij soms ontnuchtert is dat ik het geschrevene hardop moet lezen om te begrijpen, dat het haast fonetisch geschreven is.
    Ik ben zelf ook niet vrij van invloeden en fouten, dus begrijp me niet verkeerd.
    De beste wensen voor iedereen voor het nieuwe jaar en dat we de wens maar vaak mogen herhalen.
    Gegroet: Prutser(ke) Erik.
    for Eagle and crew

Houdoe!

Comment

Mazzel, laters, ik peer em.
      Grtz Lex.

Kijk ook even naar ==> de huisregels <==, dit kan zeer verhelderend werken.
      Moederbord / Processor; Gigabyte GA-X58 Extreme / Core i7 920 2,66GHz @3,67GHz.
      Koeler; Thermal right 120 Ultra Extreme met Sharkoon 120x120x25mm fan.
      Geheugen / Harddisks; Dominator GT 6GB 1600MHz in Triple-channel / OCZ Agility 2 60GB (SSD), OCZ Agility 2 120GB (SSD).
      Videokaarten / Monitoren; 2x Club3d GTX460 Overclocked Edition in SLI / 2x Samsung 2253BW (22 inch).
      Branders; Plextor 820SA.
      Speakers; Logitech z5500.
      Toetsenbord / Muis; Logitech G15 / G5.

Comment

Doeiiiiiii
        ( ik vind het ook leuk, hoor. Vooral de Belgen onder ons hebben soms hele leuke uitspraken)
        amiek

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door amiek Bekijk Berichten
          Doeiiiiiii
          ( ik vind het ook leuk, hoor. Vooral de Belgen onder ons hebben soms hele leuke uitspraken)
          Kan ik ook van de nederlanders zeggen

Comment

Ja, mag van mij hoor. Maar die spraakverwarring is wel leuk soms.
            amiek

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jeroen Noten Bekijk Berichten
              Houdoe!

Kom uit dezelfde regionen.

Prutser(ke) Erik.
              for Eagle and crew

Comment

Terwijl men in Belgi&#235; rustig een PC aansteekt, zouden wij als Hollanders direct 112 bellen :-).

Het rapaille dat per Przewalskipaard arriveerde bij het feeëriek gesitueerde etablissement - komma -

"Verwar de waarheid niet met de mening van de meerderheid"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Eagle Creek Bekijk Berichten
                  Terwijl men in Belgi&#235; rustig een PC aansteekt, zouden wij als Hollanders direct 112 bellen :-).
                  huh? Pc aansteken? nog nooit gehoord....Waar heb je dat weeral gehoord?

Comment

als u bent geweest op den NUCIA site, dan is uw PC zeker en vast, goed proper gemaakt, en opgekuist!

Heerlijke dat Vlaams geklap.

Greotjes uit Rotjeknor.

Het woei heel ergt op den steigert vandaag!
                    Hoe Mooi Is Het Om Niets Te Doen, En Na Afloop Uit Te Rusten...............

Online Racen Doe Je Bij SRVN

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Eagle Creek Bekijk Berichten
                      Terwijl men in België rustig een PC aansteekt,
                      Lees ik regelmatig, hoor, EotT. En wat dacht je van een kot in de nacht. Geen idee wat het betekent, maar ik vergeet het noooooit weer.
                      amiek

Comment

Lees ik regelmatig, hoor, EotT. En wat dacht je van een kot in de nacht. Geen idee wat het betekent, maar ik vergeet het noooooit weer.
                        Een kot is meestal een studentenkamer waar pa met zijn remorreke de spullekes gebracht heeft. (Wa kan d'r van maoke?)

Prutser
                        for Eagle and crew

Comment

Lees ik regelmatig, hoor, EotT.
                          all&#233;, leer ik ook weer wat bij

En wat dacht je van een kot in de nacht. Geen idee wat het betekent, maar ik vergeet het noooooit weer.
                          betekenis : heel laat 's nachts.(of vroeg , hoe je het bekijkt )
                          bv: ze bleven tot een kot in de nacht weg. = ze bleven tot diep in de nacht weg = ze bleven lang weg ('s nachts)

Comment

Nijmeegs. (Nimweegs)

'K lul het zelf ook zonder da'k der erg in heb.
                            MAXXO

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Prutser Bekijk Berichten
                              een studentenkamer waar pa met zijn remorreke de spullekes gebracht heeft.
                              Het zal wel een of ander voertuig zijn, maar leg toch maar even uit wat een "remorreke" is.

Als ik niet een beetje gek was zou ik stapelgek worden.

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
                              Working...
                              X