Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Newbie zegt hallo

Collapse
X
  •  
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Newbie zegt hallo

Hallo, na al maanden newsgroup n.c.v. gevolgd te hebben, ook hier maar eens een kijkje genomen.
    Ik ben ben 43, security bewust, en heb weinig last van troep in zijn algemeenheid, maar ik weet dat bijblijven de enige manier is om de ellende voor te blijven.
    Rig: P4, XP Home SP2, Spybot, Ad-Aware, NIS 2004, NATted router op ADSL. Nou ja hiermee geef ik dus, gecombineerd met email en IP_adres al weer kostbare info weg waar een hacker blij mee is. Het zij zo.
    Naast XP ook ervaring met W2000 t/m DOS 3.1 in omgekeerd chronologische volgorde. Om mijn favoriete besturingssysteem van welleer maar niet te noemen: OS/2.
    Voorlopig ga ik hier even lekker inlezen en misschien zien jullie me nog wel met reacties en vragen.

Groet, Ronald

Welkom dan maar.

Mensen met kennis van computers, kunnen we goed gebruiken.
    Grtz Lex.

Kijk ook even naar ==> de huisregels <==, dit kan zeer verhelderend werken.
    Moederbord / Processor; Gigabyte GA-X58 Extreme / Core i7 920 2,66GHz @3,67GHz.
    Koeler; Thermal right 120 Ultra Extreme met Sharkoon 120x120x25mm fan.
    Geheugen / Harddisks; Dominator GT 6GB 1600MHz in Triple-channel / OCZ Agility 2 60GB (SSD), OCZ Agility 2 120GB (SSD).
    Videokaarten / Monitoren; 2x Club3d GTX460 Overclocked Edition in SLI / 2x Samsung 2253BW (22 inch).
    Branders; Plextor 820SA.
    Speakers; Logitech z5500.
    Toetsenbord / Muis; Logitech G15 / G5.

Comment

Welkom Ronald!

Ik wens je veel plezier op het forum, hoop dat je een boel kennis opdoet en misschien ook zelf anderen kan helpen .

Het rapaille dat per Przewalskipaard arriveerde bij het feeëriek gesitueerde etablissement - komma -

"Verwar de waarheid niet met de mening van de meerderheid"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Admin
        Welkom Ronald!

Ik wens je veel plezier op het forum, hoop dat je een boel kennis opdoet en misschien ook zelf anderen kan helpen .
        Over kennis gesproken...Wat geef je allemaal prijs op dit forum als je een "Log" laat zien? Ik ben echt geintereseerd in dit forum, maar ben nog al huiverig met het plaatsen van "logs" enzo O Ja verander a.u.b Junior lid in forum lid ofzo het klinkt niet echt jofel. Juniorlid terwijl ik mischien al oud genoeg ben om Vader te zijn van de gene die mij iets gaan uitleggen......... Snappie?
        Last edited by franky; 21-11-04, 08:43.
        Taal, Text of Zetfouten voorbehouden

Comment

Het feit of je junior lid, lid, senior lid, mega senior lid of forumeubilair (en alles wat daartussen zit) bent heeft te maken met het aantal posts dat je gemaakt hebt..

Ik kan me voorstellen dat mensen zullen denken dat dit aan leeftijd gekoppeld staat. Nu kan ik er wel voor zorgen dat de leeftijd onder mensen hun naam verschijnt maar of iedereen daar weer blij mee is.. Daar zal ik het nog eens over hebben met de rest van de crew.

Wat betreft HijackThis log; het haalt minder persoonlijke gegevens naar boven dan dat de spyware doet. De "vervelendste dingen" die wij te weten kunnen komen is je naam die je gebruikt in Windows waarmee jij je aanmeldt, je startpagina, je internetprovider en dat was het wel zo'n beetje.
          Kortom gezegd; door het plaatsen van een log kunnen we inderdaad wat, niet bruikbare, informatie zien. Dit is in vergelijking met de informatie die spyware/trojans boven water kunnen halen (wachtwoorden, bangrekeningnummers, telefoonnummers, transacties, creditcardgegevens en ga zo maar door) totaal niet schadelijk.

Ik hoop je hiermee een beetje gerust gesteld te hebben. Het gerucht dat je je complete privéleven op het internet gooit hiermee is dan ook onzin.

Het rapaille dat per Przewalskipaard arriveerde bij het feeëriek gesitueerde etablissement - komma -

"Verwar de waarheid niet met de mening van de meerderheid"

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎