Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wat is veilig internet?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Wat is veilig internet?

Deze vraag kwam ik net tegen op het forum van de DigiRaad het leek me leuk om het hier ook eens te vragen.
    -----

Wat is veilig internet volgens jou nou eigenlijk? Wat is het belangrijkste aan veilig internet? Hoe kan jij je veilig voelen op het internet? Gaat het dan om dat je geen virussen, spyware of andere infecties kan krijgen? Geen spam ontvangt? Of als jou privé gegevens (foto's, adres, telefoonnummer etc) niet rondslingeren op het internet?

Veilig is dus een abstract begrip, iedereen vind veilig internetten iets anders.
    Wat vind jij? En heb jij ideeen wat er tegen gedaan kan worden? (bijvoorbeeld door de regering).
    Last edited by BendeBoy; 13-02-08, 13:17.

Ik versta onder veilig internet toch wel in ieder geval het rond kunnen surfen zonder een infectie te krijgen (uitgaand van de 'normale' sites).
    Qua privégegevens denk ik dat er bij sommige dingen wel eens wat minder kan worden gevraagd. Laatst wilde ik een pakketje downloaden, moest ik naam, adres, telefoonnummer enz. opgeven. (Heb ik dus ook maar niet gedaan).
    Spam is irritant, maar zoals The7thStranger al zegt, is dat een mailprobleem.

EDIT: Ik weet niet of er iets aan kan worden gedaan. Het zou wel kunnen worden gedaan dat virusschrijvers eens wat hogere straffen krijgen. Dit zal dan afschrikken voor de anderen. Alleen weet ik niet of dit wel volledig gaat helpen. Zeker door de nieuwere ontwikkelingen zoals via een ander IP (hacking) inloggen op sites, niet traceerbare servers (aliassen) ed. wordt het nog best moeilijk denk ik...
    Last edited by Blackbird; 14-02-08, 17:30.
    Met vriendelijke groet,
    Blackbird

Comment

Spam is irritant, maar zoals The7thStranger al zegt, is dat een mailprobleem
      Maar als de mails linken naar onveilige sites, dan is het dus ook een veiligheidsprobleem.
      A.H.
      Niet alleen is belangrijk de weg, die je gaat,
      maar ook het spoor, dat je achterlaat.

Comment

Hoezo spam een internet probleem? Hoe noem je die junk die ik elke dag uit mijn brievenbus (ja die in de voordeur!!) sta te scheppen dan :-)?
        Dat vind ik minstens even irritant.

Het rapaille dat per Przewalskipaard arriveerde bij het feeëriek gesitueerde etablissement - komma -

"Verwar de waarheid niet met de mening van de meerderheid"

Comment

E-mailen gaat ook via internet hé...
          Heb trouwens eventjes mijn beginpost ge-edit..

En heb jij ideeen wat er tegen gedaan kan worden? (bijvoorbeeld door de regering).

Comment

Nou is internet altijd nog veiliger dan 's nachts alleen over straat gaan, je kan evengoed net zoveel mensen ontmoeten en spreken, ja zelfs zien en je zit gewoon gezellig op je eigen stoel en ja het ergste wat je kan overkomen in de jungle van de world wide web is dat je computer komt te overlijden, maar gelukkig hebben we de SEH van Nucia dus dan moet het wel echt heel heel heel erg zijn

Ja en op straat komt Nucia je niet redden, helaas zijn er daar ook geen andere opties, dus ben je feitelijk overgeleverd aan de goden.
            Oppassen dus er bestaan helaas ook geen afdoende beschermende middelen en bij de SEH beland je meestal te laat
            Liefs Typetje

Als ik er nog niet ben, dan ben ik in ieder geval onderweg.

read my blog

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
            Working...
            X