Mededeling

Collapse
No announcement yet.

paashaas oren

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• paashaas oren

Met het oog op Pasen heb ik Egeltjes Mutsencursus http://www.nucia.eu/forum/showpost.p...4&postcount=82
    uit de prullenmand gehaald.
    Vraag: Hoe krijg je de mutsen ( in dit geval de Paashaas oren) op die mutsen.gif bij elkaar? De oren heb ik al, maar ik kom niet verder.

*Heb ik niks beters te doen?*
    Ellen

"We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing." George Bernard Shaw.

Je kunt een nieuwe afbeelding maken die je met groen vult rgb(136,224,138) en daarop plak je dan de verschillende oren. (Die selecteer je met de lasso zoals in de cursus staat.)

Als je er dan een aantal hebt kun je het als gif bewaren waarbij je de groene kleur weer doorzichtig maakt. (Tussendoor sla je het het beste op als .tif)
    Last edited by Egeltje; 12-03-08, 00:22.

Comment

Bedankt, Egeltje! Ik ga ermee aan de slag
      Ellen

"We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing." George Bernard Shaw.

Comment

Ik ben benieuwd Ellen

Comment

Ik ook, Metriod.....
          Ellen

Comment

Egeltje, hoe kreeg je de witte ondergrond weg bij de plaatjes voordat je ze bij elkaar op één afbeelding zette? Ik heb de hele mutsencursus weer eens bestudeerd, maar de mutsen.gif was al klaar toen je met je uitleg begon en mij lukt het niet om de achtergrond van de oren weg te krijgen.

In december lukte het heel goed om met jouw uitleg een prima muts te maken, alles klopte bij Photophiltre.

Nu kan ik die "transform" niet meer vinden en het lukt me ook niet om de oren op de avatar te krijgen (dus twee plaatjes te combineren).
            Al met al ben ik zéér aan het klungelen.
            Ellen

Comment

Ik denk dat het misgaat omdat je met een .gif (geïndexeerde kleuren) begint van je eigen avatar.

Omzetten in rgb kan zo:
              • open je avatar (avatar7063_10.gif),
              • menu afbeelding > transparantiekleur > transparantie uitschakelen aanvinken en op ok klikken,
              • menu afbeelding > modus > RGB kleuren,
              • op de voorgrondkleur klikken (boven de kleurtjes rechts) > 136, 224, 138 invullen bij rood, groen, blauw en op ok klikken,
              • het verfpotje pakken bij de tools (rechts) en in de witte achtergrond klikken (vullen),
              • menu bestand > opslaan als > en dan als .tif opslaan.

Of op tom_poes.jpg klikken en opslaan.

Met de polygon (menu selectie > vorm kiezen > veelhoek) en het witte pijltje kun je nu de oortjes selecteren die je met ctrl-c kopieëert en met ctrl-v op je avatar plakt. (4e plaatje van de cursus)

Het schalen gaat dan via rechtsklikken > vervormen > vrij roteren. (2e plaatje van de cursus)

Succes!
              Last edited by Egeltje; 12-03-08, 21:43.

Comment

Leuk idee!
                Ik ga ook weer aan de slag!

Comment

*oh help*

Van m'n adelaar blijven jullie dit keer af hoor .

Het rapaille dat per Przewalskipaard arriveerde bij het feeëriek gesitueerde etablissement - komma -

"Verwar de waarheid niet met de mening van de meerderheid"

Comment

Wees maar niet bang, E.C., het is me tot nu toe niet gelukt om de oren op m'n eigen kop te zetten.
                    Als ik zo door ga ga ik vanzelf weer over op de Kerstmutsen.
                    Ellen

Comment

Nog 5 dagen .

Het rapaille dat per Przewalskipaard arriveerde bij het feeëriek gesitueerde etablissement - komma -

"Verwar de waarheid niet met de mening van de meerderheid"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Eagle Creek Bekijk Berichten
                        Nog 5 dagen .
                        Ja, ik ben bang, dat ik dat niet meer red
                        Dan ga ik het maar eens proberen met iets voor Koninginnedag. Zo'n oranje kroon, mag dat wel voor je adelaar? Stel, dat ik dat dan wel voor elkaar krijg nog altijd....
                        Ellen

Comment

Heb je een link naar het plaatje met de oortjes die je wilde gebruiken Ellen?

Dan maak ik er wel een doorzichtige gif voor je van die je op je avatar kan plakken.

P.s.
                          Gebruik je PhotoFiltre met de nederlandse vertaling?
                          Last edited by Egeltje; 16-03-08, 23:51.

Comment

Bedankt voor het aanbod, Egeltje

De problemen zijn, dat ik de oren niet transparant krijg en dat ik de tool "transform" niet kan vinden, om ze te draaien etc.
                            Ik gebruik de Nederlandse vertaling.

En dit zijn de oren.....

Ellen

Comment

De plaatjes

Het kopiëren en plakken werkt dan zoals omschreven in de cursus:
                              • paas_oren.gif openen, een rechthoek selecteren rond de oren van je keuze en ctrl-c toetsen,
                              • tom_poes.jpg openen en ctrl-v toetsen,
                              • rechtsklikken > vervormen > vrij roteren ...

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
                              Working...
                              X